  • 11. Data: 2011-11-24 10:54:37
    Temat: Re: Powielacz diodowy trójfazowy. Czy taki układ zadziała?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:1...@p...pl...
    Hello Paweł,

    >Jak połączysz środki kondensatorów z środkiem gwiazdy.

    Ewentualnie ... jesli jesli mozliwosc - rozlaczyc uzwojenia, do
    kazdego dodac mostek i kondensator, trzy niezalezne polaczyc
    szeregowo.
    Choc przy malym napieciu nie jestem pewnie czy straty na mostkach nie
    beda zbyt duze.

    J.

  • 12. Data: 2011-11-24 11:18:02
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > Przestań robić zwarcia, zastosuj normalny, sześciodiodowy prostownik
    > trójfazowy i zapomnij o podwajaczach. Bez dostepnego środka podwajać
    > nie będzie działał poprawnie, a na ładowaniu kondensatorów marnujesz
    > tylko energię.

    Nie tylko, jeżeli jest trójkąt to takie podwajanie pobiera dużo mocy
    biernej - to co padło w postach wcześniej. No i kondensatory pasowałoby
    zakupić nie w uF a kVar.

    Prostować trójfazowo i podnosić napięcie przetwornicą.

    A jeżeli walczysz z maksymalnym uzyskiem mocy, to co napisał Roman
    obowiązuje.

    --
    Desoft

  • 13. Data: 2011-11-24 11:29:03
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Desoft wrote:

> [...]
    > zakupić nie w uF a kVar.
    >
    > Prostować trójfazowo i podnosić napięcie przetwornicą.

    O curwa. Masz prąd zmienny trójfazowy, Prostować i podnosić napięcie
    przetwornicą? A nie lepiej wziąć normalny transformator?

    Waldemar

  • 14. Data: 2011-11-24 11:58:53
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2011-11-24 12:29, Waldemar Krzok pisze:

    > O curwa. Masz prąd zmienny trójfazowy, Prostować i podnosić napięcie
    > przetwornicą?

    bo akurat tego atmelkiem się nie da ;-)

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 15. Data: 2011-11-24 12:03:24
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Waldemar,

    Thursday, November 24, 2011, 12:29:03 PM, you wrote:

    > O curwa. Masz prąd zmienny trójfazowy, Prostować i podnosić napięcie
    > przetwornicą? A nie lepiej wziąć normalny transformator?

    O curwa, to jest z wiatraka. Czyli częstotliwość od kilkunastu Hz.
    Transformator byłby wielokrotnie droższy od reszty.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 16. Data: 2011-11-24 12:37:20
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > O curwa. Masz prąd zmienny trójfazowy, Prostować i podnosić napięcie
    > przetwornicą? A nie lepiej wziąć normalny transformator?

    Masz rację, że też na to nie wpadłem :-)
    Fakt, trafo trójfazowe w kiosku za rogiem nie kupi, ale są.
    Tylko że jak chce podnosić napięcie, to nie ma 220V, bo wychodzi, że
    akumulator ma 600V.

    --
    Desoft

  • 17. Data: 2011-11-24 12:38:05
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > O curwa, to jest z wiatraka. Czyli częstotliwość od kilkunastu Hz.
    > Transformator byłby wielokrotnie droższy od reszty.

    Dzięki za wsparcie :-)

    --
    Desoft

  • 18. Data: 2011-11-24 12:40:31
    Od: "Paweł" <p...@w...com.pl>

> [...]
    > trójfazowy i zapomnij o podwajaczach. Bez dostepnego środka podwajać
    > nie będzie działał poprawnie, a na ładowaniu kondensatorów marnujesz

    Wszystko się zgadza, marnowanie energii itp. zdaje sobie sprawę z szeregu
    niedoskonałości takiego rozwiązania. Jednak mam już gotowy układ i
    potrzebuje zwiększyć wydajność prądową dosłownie o 200-300mA. I zastanawiam
    się czy nie można tam podpiąć tam jeszcze jeden powielacz?

    Paweł

  • 19. Data: 2011-11-24 12:45:15
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Paweł,

    Thursday, November 24, 2011, 1:40:31 PM, you wrote:

> [...]
    > potrzebuje zwiększyć wydajność prądową dosłownie o 200-300mA. I zastanawiam
    > się czy nie można tam podpiąć tam jeszcze jeden powielacz?

    Skąd pomysł, że powielacz zwiększy wydajność? Z samej zasady
    powielacze pogarszają sprawność czyli marnują energię.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 20. Data: 2011-11-24 13:04:42
    Od: "Paweł" <p...@w...com.pl>

    > Skąd pomysł, że powielacz zwiększy wydajność? Z samej zasady
    > powielacze pogarszają sprawność czyli marnują energię.

    Oczywiście, że powielacz nie zwiększy wydajności prądowej. Aktualnie
    prądnica daje mi ok. 24V po zastosowaniu zwykłego prostownika na 6 diodach.
    Po zastosowaniu powielacza daje mi 48V ok. 1A a potrzebował bym 1,3A więc
    już niewiele mi brakuje, jeśli udało by się wykorzystać jeszcze jedną fazę z
    istniejącej prądnicy to pewnie uzyskał bym te brakujące 300mA. Proszę nie
    pisać że można zastosować trafa, przetwornice itp. Bo nie to jest tematem
    wątku.