  • Data: 2012-11-23 01:33:26
    Temat: Re: Potyczki
    Od: bartekltg <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-11-23 01:09, e...@g...com pisze:

    > Ani grawitacyjna ani "obrotowa" nie zaliczaja sie do miedzyczasteczkowych,
    > choc te "buduja" ciecz zachowujaca sie niescisliwie itp.
    >
    > Swoja szosa, to zachowanie musi idealnie skorelowac z zachowaniem ciala
    > stalego pod wzgledem koncowego ksztaltu.

    W głupim lepszym amatorskim teleskopie do postawienia
    na balkon wyniesienie go z ciepłego
    pomieszczenia na chłodną przestrzeń obserwacyjną
    może powodować (nie)ciekawe efekty, zanim się całe lustro
    termicznie nie wyrówna.

    Ktoś tu już mówił, do budowy porządnego teleskopu potrzeba
    optyków, materiałoznawców... elektroników, a nawet programistów:)

    > Aha, ok, zrozumialem tak ze napiecie powierzchniowe daje sie zastosowac do
    > korekcji plaszczyzny.

    > Optyczna ogniskowa, duze teleskopy nie robia portretow, tylko ustawione sa
    > "+Inf".

    No tak, racja, napięcie powierzchniowe popsuje nieco
    parabolę.

    pzdr
    bartekltg