  • 1. Data: 2010-08-31 11:01:58
    Temat: Potrzebny wygodny pojemnik na dysk 3,5"
    Od: Lisciasty <l...@g...com>

    Witam,

    W małej firmie która mieści się w "niespokojnej" okolicy po
    zakończeniu pracy wyjmuje się twardy dysk (montowany w kieszeni
    umożliwiającej szybkie i łatwe wyjęcie). Czy ma ktoś pomysł w czym
    przenosić taki dysk? Niby nie jest to problem, ale jest to robione
    codziennie i pewnego dnia coś się może stać. Czy jest może gotowe
    rozwiązanie tego typu, ewentualnie czy ktoś majstrował jakąś
    samoróbkę? ;)

    Pzdr.
    L.

  • 2. Data: 2010-08-31 11:36:50
    Temat: Re: Potrzebny wygodny pojemnik na dysk 3,5"
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2010-08-31, o godz. 04:01:58
    Lisciasty <l...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > codziennie i pewnego dnia coś się może stać. Czy jest może gotowe
    > rozwiązanie tego typu, ewentualnie czy ktoś majstrował jakąś

    A nie lepiej ten dysk zostawić w spokoju a zabierać dane na jakimś
    dysku USB/eSATA? Np. Revoltec Alu Guard z eSATA - to tylko przykład.
    A może zamiast dysku zabierać cały komputer? Czyli jakiś
    netbook/nettop/laptop zależnie od tego jak to mam być duże i wydajne.

    Zdrówko

  • 3. Data: 2010-08-31 12:17:23
    Od: Lisciasty <l...@g...com>

    On 31 Sie, 13:36, Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl> wrote:
    > A nie lepiej ten dysk zostawić w spokoju a zabierać dane na jakimś
    > dysku USB/eSATA? Np. Revoltec Alu Guard z eSATA - to tylko przykład.

    Strata czasu bo danych jest sporo i są rozsiane. Zusy, srusy,
    księgowość, dokumenty bieżące, inne duperele. Kopiowanie tego na
    przenośny dysk to przynajmniej 15 minut, wyjęcie dysku to 10s.

    > A może zamiast dysku zabierać cały komputer? Czyli jakiś
    > netbook/nettop/laptop zależnie od tego jak to mam być duże i wydajne.

    Komputer już jest i nie jest wygodny, ciężki chieftec którego targanie
    codzienne nie wchodzi w grę.

    Pzdr.
    L.

  • 4. Data: 2010-08-31 12:20:55
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Lisciasty"
> [...]
    >codziennie i pewnego dnia coś się może stać. Czy jest może gotowe
    >rozwiązanie tego typu, ewentualnie czy ktoś majstrował jakąś

    Ale czego potrzebujesz?
    Ochrony dysku (przed czym?), czy ochrony danych?
    Bo to dalece nie to samo.

    --
    d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb
    `b K...@e...eu.org d'

  • 5. Data: 2010-08-31 12:23:04
    Od: Lisciasty <l...@g...com>

    On 31 Sie, 14:20, Mariusz Kruk <M...@e...eu.org> wrote:
    > Ale czego potrzebujesz?
    > Ochrony dysku (przed czym?), czy ochrony danych?
    > Bo to dalece nie to samo.

    Pojemnika na dysk który będzie w miarę wygodny w użytkowaniu (czyt.
    wsadzenie do niego dysku nie zajmie więcej jak minute i nie będzie
    wymagało śrubokręta) i który zabezpieczy dysk przed elektrostatyką,
    przypadkowym stłuczeniem, macaniem paluchami po elektronice itp.
    Takie pudełko na buty ino trochę lepsze.

    Pzdr.
    L.

  • 6. Data: 2010-08-31 12:31:16
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Lisciasty" <l...@g...com> wrote in message
    .googlegroups.com...

    > Strata czasu bo danych jest sporo i są rozsiane. Zusy, srusy,
    > księgowość, dokumenty bieżące, inne duperele. Kopiowanie tego na
    > przenośny dysk to przynajmniej 15 minut, wyjęcie dysku to 10s.

    Moze i glupio pytam, ale kopie zapasowe tych wszystkich waznych danych z
    ZUSu i ksiegowosci oczywiscie robia?

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 7. Data: 2010-08-31 12:33:36
    Od: Lisciasty <l...@g...com>

    On 31 Sie, 14:31, "kamil" <k...@s...com> wrote:
    > Moze i glupio pytam, ale kopie zapasowe tych wszystkich waznych danych z
    > ZUSu i ksiegowosci oczywiscie robia?

    Jasne że tak. Tutaj chodzi raczej o to żeby ktoś się nie włamał i nie
    ukradł danych razem z kompem, bo jak mówię okolica niefajna i są
    sygnały że jakaś grupka utrzymuje się z obrabiania biur.

    Pzdr.
    L.

  • 8. Data: 2010-08-31 12:36:10
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

> [...]
    >przypadkowym stłuczeniem, macaniem paluchami po elektronice itp.
    >Takie pudełko na buty ino trochę lepsze.

    Jeszcze raz - czego chcesz uniknąć? Utraty danych z powodu ukradzenia
    dysku? Od tego jest backup.

    --
    \.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\
    .\....@e...eu.org.\.\.

  • 9. Data: 2010-08-31 12:42:23
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    Lisciasty pisze:
    (...) ewentualnie czy ktoś majstrował jakąś
    > samoróbkę? ;)
    Dawno dawno temu, gdy najwiekszym dyskiem w sklepach komputerowych była
    4.3giga, miałem taki dysk w Amidze i prawie codziennie wędrował ze mną
    do miejsc, gdzie był internet i królowały PCty. Na ten dysk zrobiłęm
    "norkę" w materacu piankowym. Zwykły stary materac z gąbki o wyskości
    12cm, po 5 cm z każdej strony wiekszy niż dysk. brzydkie ale skuteczne.

    ToMasz

  • 10. Data: 2010-08-31 12:46:14
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2010-08-31, o godz. 05:17:23
    Lisciasty <l...@g...com> napisał(a):

    > Strata czasu bo danych jest sporo i są rozsiane. Zusy, srusy,
    > księgowość, dokumenty bieżące, inne duperele. Kopiowanie tego na
    > przenośny dysk to przynajmniej 15 minut, wyjęcie dysku to 10s.

    eSATA? Zwłaszcza gdy na nim dane są zapisywane na bieżąco i nic nie
    kopiujesz przy zamykaniu kompa.

    > Komputer już jest i nie jest wygodny, ciężki chieftec którego targanie
    > codzienne nie wchodzi w grę.

    Ja tam bym go wymienił na coś przenoszalnego zamiast kombinować z
    elementem który jest dość mało odporny na awarie gdy niejest stabilnie
    zamocowany.

    Poza tym przed utrata danych to chroni backup a nie wynoszenie dysku.

    Zdrówko