  • 11. Data: 2010-08-31 12:54:25
    Temat: Re: Potrzebny wygodny pojemnik na dysk 3,5"
    Od: Lisciasty <l...@g...com>

    On 31 Sie, 14:36, Mariusz Kruk <M...@e...eu.org> wrote:
    > Jeszcze raz - czego chcesz uniknąć? Utraty danych z powodu ukradzenia
    > dysku? Od tego jest backup.

    Ja się Was nie pytam po co chcę to robić, tylko pytam o pojemnik. 9
    postów poszło już psu w dupę na pisanie o niczym.
    Chcę zabezpieczyć przed tym że jak ktoś to ukradnie to ma dostęp do
    dokumentów firmy.

    Pzdr.
    L.

  • 12. Data: 2010-08-31 12:56:01
    Od: "latet" <l...@l...pl>

    > W małej firmie która mieści się w "niespokojnej" okolicy po
    > zakończeniu pracy wyjmuje się twardy dysk (montowany w kieszeni
    > umożliwiającej szybkie i łatwe wyjęcie). Czy ma ktoś pomysł w czym
    > przenosić taki dysk?

    Ja też tak noszę dysk z pracy do domu - bardzo wygodne i praktyczne rozwiązanie.
    Noszę w plastikowym pudełki na dyski - takim, w jakich przychodzą nowe dyski
    Samsunga, do tego owiniętym w folię bąbelkową. To powinno w zupełności
    wystarczyć.

    Ale o ile dobrze rozumiem, że dysk jest w kieszeni, czyli wyjmowany jest nie sam
    dysk, ale dysk z jakąś częścią kieszeni (szufladką?). W takim razie całość jest
    znacznie większa niż sam "goły dysk" i pomysł z kompaktowym pudełkiem od nowych
    dysków Samsunga - raczej odpada. Może więc po prostu owijanie większą płachtą
    folii bąbelkowej tego, co z komputera wyjmujesz?

    latet

  • 13. Data: 2010-08-31 12:57:07
    Od: Lisciasty <l...@g...com>

    On 31 Sie, 14:42, ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> wrote:
    > Dawno dawno temu, gdy najwiekszym dyskiem w sklepach komputerowych była
    > 4.3giga, miałem taki dysk w Amidze i prawie codziennie wędrował ze mną
    > do miejsc, gdzie był internet i królowały PCty. Na ten dysk zrobiłęm
    > "norkę" w materacu piankowym. Zwykły stary materac z gąbki o wyskości
    > 12cm, po 5 cm z każdej strony wiekszy niż dysk. brzydkie ale skuteczne.

    No nareszcie ktoś kto podaje konkret a nie pisze o dupie Maryni :]
    Myślałem o czymś takim, tylko bałem się że wsadzenie dysku w taką
    piankę/gąbkę może spowodować jakieś uszkodzenia elektrostatyczne.

    Pzdr.
    L.

  • 14. Data: 2010-08-31 13:01:04
    Od: Lisciasty <l...@g...com>

    On 31 Sie, 14:56, "latet" <l...@l...pl> wrote:
> [...]
    > Samsunga, do tego owiniętym w folię bąbelkową. To powinno w zupełności

    Poszukam, mam nadzieję że nie wywaliłem jeszcze. Ewentualnie wysępię w
    sklepie.

> [...]
    > dysków Samsunga - raczej odpada. Może więc po prostu owijanie większą płachtą
    > folii bąbelkowej tego, co z komputera wyjmujesz?

    Sam dysk, on siedzi w czymś takim (icy-box):

    http://pclab.pl/news31025.html

    Pzdr.
    L.

  • 15. Data: 2010-08-31 13:29:03
    Od: MAR <M...@s...org>

    On Tue, 31 Aug 2010 05:54:25 -0700 (PDT), Lisciasty wrote:

    > Ja się Was nie pytam po co chcę to robić, tylko pytam o pojemnik.

    Masz opisać cel, a nie sposób.

    > Chcę zabezpieczyć przed tym że jak ktoś to ukradnie to ma dostęp do
    > dokumentów firmy.

    Wreszcie coś konkretnego.
    Szyfrujesz sobie cały dysk, łącznie z systemem operacyjnym np. truecryptem
    i po sprawie.

    --
    Mar.

  • 16. Data: 2010-08-31 13:30:37
    Od: "latet" <l...@l...pl>

> [...]
    > postów poszło już psu w dupę na pisanie o niczym.
    > Chcę zabezpieczyć przed tym że jak ktoś to ukradnie to ma dostęp do

    Ukrasc tez Ci go mogą na ulicy (skoro okolica taka straszna).
    Zalecałbym zaszyfrować dysk True Cryptem - niezależnie od tego czy go nosisz czy
    zostaje w biurze.

    latet

  • 17. Data: 2010-08-31 13:31:14
    Od: "W.P." <l...@w...pl>

    Użytkownik Lisciasty napisał:
    > On
    <ciach>
    > Chcę zabezpieczyć przed tym że jak ktoś to ukradnie to ma dostęp do
    > dokumentów firmy.

    Przed TYM to chyba raczej szyfrowanie dysku/danych.
    Plus backup plus ubezpieczenie "business interruption".

    W.P.

  • 18. Data: 2010-08-31 13:38:19
    Od: "latet" <l...@l...pl>

    Sam dysk, on siedzi w czymś takim (icy-box):
    http://pclab.pl/news31025.html

    Całkiem niegłupie. W czasach PATA nie było życia bez kieszeni, ale teraz
    najprościej po prostu kupić śledzia z wyjściem e-Sata i zasilającym i podłączać
    dysk na stole kabelkami. Ale do pracy na co dzień - taka kieszeń fajna i
    elegancka. Sprawię sobie chyba taką.

    Pozdrawiam,

    latet

  • 19. Data: 2010-08-31 14:17:16
    Temat: Odp: Potrzebny wygodny pojemnik na dysk 3,5"
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@g...com> napisał w wiadomości grup
    2g2000yqm.googlegroups.com...
> [...]
    > postów poszło już psu w dupę na pisanie o niczym.
    > Chcę zabezpieczyć przed tym że jak ktoś to ukradnie to ma dostęp do

    no to potrzebujesz walizke ktora ci ten dysk zniszczy jak ja ktos wyrwie ;)

    a tak powaznie to typowa kieszen na hdd http://allegro.pl/i1202421733.html +
    szyfrowanie powinny wystarczyc, ew. calosc w byle torbe\pokrowiec na netbooka

  • 20. Data: 2010-08-31 14:38:06
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Lisciasty"
    >Chcę zabezpieczyć przed tym że jak ktoś to ukradnie to ma dostęp do
    >dokumentów firmy.

    I wreszcie coś z sensem. Od tego jest szyfrowanie. (zresztą, jeśli
    robisz backup i zostawiasz go na miejscu, szyfrowanie też byłoby nie od
    rzeczy).

    --
    \ K...@e...eu.org /