  • 31. Data: 2010-09-06 07:48:03
    Temat: Re: Potrzebny wygodny pojemnik na dysk 3,5"
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    > Jak kończyły się PowerPanele (AerooCool) to sobie kupiłem.
    > I nijak nie rozumiem, dlaczego tak małe jest zapotrzebowanie na
    > złącza *z przodu* (bo pewnie inaczej byłoby takich rozwiązań
    > na pęczki). Chodzi oczywiscie o zasilanie.

    A dlaczego miałoby być *duże* zapotrzebowanie na złącza z
    przodu?

    Wydaje mi się, że wpadasz w pułapkę rozumowania z punktu wi-
    dzenia użytkownika-entuzjasty. Tymczasem olbrzymia część
    komputerów na rynku to maszyny albo dla firm i instytucji,
    albo dla prostych użytkowników domowych. Ci drudzy nie po-
    trzebują takiego czegoś po prostu, a ci pierwsi wręcz wole-
    liby, żeby komputery nawet z *tyłu* nie miały żadnych wyjść,
    bo wszystko i tak trzeba zablokować w celu uniemożliwienia
    nieautoryzowanego wynoszenia informacji z firmy i utrudnie-
    nia uszkodzenia sprzętu.

    Tym bardziej dotyczy to złącz zasilania, potrzebnych tylko
    w paru konkretnych przypadkach.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 32. Data: 2010-09-06 13:15:50
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Radosław Sokół" <r...@m...com.pl> wrote in message

> [...]
    > bo wszystko i tak trzeba zablokować w celu uniemożliwienia
    > nieautoryzowanego wynoszenia informacji z firmy i utrudnie-

    Radoslawie, dwa tygodnie temu sam wpadles w te pulapke argumentujac obecnosc
    COMow na plycie glownej podlaczaniem jej do UPSa przez ten wlasnie port.
    Troche to niekonsekwentne.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 33. Data: 2010-09-06 16:19:23
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 06.09.2010 15:15, kamil pisze:
    > Radoslawie, dwa tygodnie temu sam wpadles w te pulapke argumentujac
    > obecnosc COMow na plycie glownej podlaczaniem jej do UPSa przez ten
    > wlasnie port. Troche to niekonsekwentne.

    Czym innym jest obecność układu i pinów na płycie głównej,
    a czym innym wyprowadzenie tego na obudowę.

    Ja nie protestowałem tam przeciwko brakowi złącz LPT i COM
    na panelu tylnym ATX, ale przeciwko usuwaniu na siłę prawie
    darmowych scalaków i pinów z płyty głównej, co likwiduje
    możliwość szybkiego i taniego uzupełnienia komputera o po-
    trzebne złącza.

    Jestem wręcz zadowolony z tego, że stare złącza znikają
    z paneli ATX, ale nie powinno to oznaczać likwidacji możli-
    wości lub znaczącego zwiększania kosztów dołączenia odpo-
    wiednich wyprowadzeń.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./