  • Data: 2010-09-28 10:15:21
    Temat: Re: Potrzebny mi serwer plików
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Onufry Zagloba" f...@j...goo
    glegroups.com

    > Dzięki za spostrzeżenia. I ja uważam, że najlepszym rozwiązaniem
    > jest uszkodzony notebook z malutkim (na przykład 120 GB) dyskiem.
    > (na serwer dużo, na notebook mało)

    : Czyli jak nie sam tak myślę to może być dobry pomysł ;-)

    Niekoniecznie. Wiele osób może mylić się. :)

    IMO gotowe NASki są drogie i dają zamknięte (i chyba ograniczone -- na
    przykład tylko NTFS) możliwości. Na dodatek preferowane są w nich dyski
    3.5calowe, a ja raczej mam 2.5calowe pod ręką. :) Dysk 2.5calowy jest
    wytrzymalszy i pożera mniej energii elektrycznej oraz jest cichszy
    i po prostu mniejszy...

    > Grafika uszkodzona?

    : No właśnie jak przemyślałem to jednak wychodzi że grafa być musi mniej
    : więcej sprawna. Bo albo się system zawiesi albo nie wstanie. Są takie
    : uszkodzenia grafiki które powodują wyświetlanie artefaktów. Pewnie
    : przez logmein.com nie przeszkadzałoby to ale możliwe że mogłoby się
    : chcieć zepsuć bardziej.

    Zepsuty zawsze może się zepsuć mocniej. Sprawny także. :)

    : A co do biosu to podpięty pod zewnętrzny monitor powinien dać się
    : zobaczyć. Raz się ustawi i koniec.

    I tak, i nie, bo chyba ten zewnętrzny też podłączasz pod grafikę. :)

    > Mogą być uszkodzone zawiasy
    > klapki. Może być masa uszkodzeń czyniących notebook nieprzydatnym jako
    > pewne urządzenie przenośne, lecz zupełnie obojętnych w zastosowaniu
    > takiego celu jak stojący nieruchomo w domu serwer plików. :)

    : Zastanawiam się czy w ogóle potrzebna jest obudowa? Może by dało się
    : wydrzeć płytę z zasilaniem, podpiąć dyski i wsadzić to do jakiejś
    : starej obudowy np. po video (panasonic miał taką fajna serie z klapką
    : a ja mam akurat takie dwie).

    Dla mnie obudowa to jednak podstawa. :) Oszaleję montując swoją. :)
    Kable z trudem połączę, soft wgram bez trudu (oby było na co) ale
    obudowy nie przebuduję. :)

    > Wkrótce wejdą notebooki z USB 3 -- no i chyba ,,przestarzałe'' będą
    > drastycznie taniały. Do takiego serwera USB 3 czy 2 -- żadna różnica. :)

    : Nie wiem czy to aż tak wpłynie na cenę laptopów. Tak czy siak już ceny
    : są śmieszne. A używane to już nawet nie ma co wspominać.

    Śmieszna to jest cena golarki z siateczką (z nożykami w ogóle?) from
    Holandia (bo chyba nie Golandia -- po rusku) na baterie bez baterii.
    Teraz podrożała o ponad 33%, ale ja kupiłem za 14.99 złotych. I cieszę
    się z tego nabytku. :)

    : Jakbyś już znalazł takiego gościa który ci sprzeda takiego lapka daj
    : znać choćby na priva.

    OK.

    Na razie tylko tyle:

    http://www.morele.net/notebook-emachines-acer-eme525
    -2632-intel-2-2ghz-250gb-hdd-2gb-ram-294724/?s=20100
    928
    1399 złotych za nowy notebook z wystawy

    ???? <-- tu wczoraj jeszcze był NAS za 219 złotych na Allegro

    Można szukać szczęścia w jakimś urządzeniu zawierającym serwer plików.
    Urządzeniu, które jest potrzebne i które bez tego serwera kosztuje
    niewiele mniej. Komputer wewnątrz ma niejedno urządzenie, dlaczego
    więc nie mogłoby takie coś pracować jako serwer czy nawet jako serwer
    i router razem wzięte? :) Jak już pisałem wyżej -- obudowa dla mnie
    to koszmar. Dla producentów też obudowy stanowią solidną część kosztów.

    Może ktoś wpadnie na pomysł taki, że przeca gniazdka RJ45 i USB już
    w czymś (kamerce czy w telewizorze) są, antenki (wraz z resztą radia)
    WiFi są, jakiś CPU jest, więc potrzeba znacznie mniej niż w serwerze
    oddzielnym, a jak widzę -- zapotrzebowanie na NASki rośnie. :)

    --
    ^ 750 . . nw 25 27 749