  • 11. Data: 2011-05-31 12:44:18
    Temat: Re: Poszukiwany samochod w zwiazku z napadem
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2011-05-31 12:34, Andrzej Ława wrote:

    > Jak sobie wyobrażasz "wywołanie" komputera przez sieć, zwłaszcza takiego
    > zabezpieczonego przed programami szpiegującymi i włamaniami z zewnątrz i
    > jeszcze siedzący za jakimś NATem? (a to będzie większość sieci
    > "amatorskich", pomijając neozdradę).

    To jest ta sama zasada na podstawie ktorej komorka loguje sie do sieci
    GSM zeby odbierac polaczenia. Najpierw trzeba cos wyslac.
    Reverse-initiated connection.

    > Więcej - ja pisałem o samym komputerze. Twierdzisz, że BIOS ma wbudowany
    > "autoalarm"?

    Praktycznie wszystkie takie rozwiazania dzialajace na rozne sposoby
    maja wsparcie zaczynajace sie na poziomie biosu.

    --

    memento lorem ipsum

  • 12. Data: 2011-05-31 12:44:56
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 31.05.2011 12:41, elmer radi radisson pisze:

    > I bez tego codziennie wysyla paczke danych do operatora systemu
    > a po zgloszeniu kradziezy i najblizszym zalogowaniu, zaczyna wysylac
    > czestsze i dodatkowe raporty (wlasne IP + moga byc to zrzuty z webcama).

    Zakładamy, że firewall nie zablokuje nieautoryzowanych połączeń
    wychodzących.

    > Jakby sie ktos pytal o ewentualne przeinstalowanie systemu - takie cos
    > jest zaszyte w biosie i po reinstalacji i tak zmodyfikuje Windows

    Ciekawe jestem, jakby zareagowało na zainstalowanie linuxa ;->

    Podejrzewam, że albo by nie działało, albo by ciągle "zabijało" linuxa.

    > czyli raczej relatywnie popularny system na laptopach ;). Wiec wymaga
    > ingerencji w firmware plyty.

    I opłacenia abonamentu.

  • 13. Data: 2011-05-31 12:47:49
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 31.05.2011 12:44, elmer radi radisson pisze:

    > To jest ta sama zasada na podstawie ktorej komorka loguje sie do sieci
    > GSM zeby odbierac polaczenia. Najpierw trzeba cos wyslac.
    > Reverse-initiated connection.

    No właśnie, czyli trzeba mieć jakiś serwer, z którym komputer będzie się
    łączył. Czyli abonament.

    Ile osób coś takiego wykupi? ;->

    > Praktycznie wszystkie takie rozwiazania dzialajace na rozne sposoby
    > maja wsparcie zaczynajace sie na poziomie biosu.

    Czyli mamy wielką dziurę na opasłe spyware ;->

  • 14. Data: 2011-05-31 12:48:33
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 31.05.2011 12:43, OkuczaWa pisze:

    > Rejestracje WT sa obecnie na poziomoe 50000
    > Jedynie jakis radiowoz ma WT65xxx
    >
    > WT 84....to juz jakas sciema

    Albo właśnie "lewa" tablica.

  • 15. Data: 2011-05-31 12:53:07
    Od: OkuczaWa <o...@v...pl>

    W dniu 2011-05-31 12:48, Andrzej Ława pisze:

    > Albo właśnie "lewa" tablica.

    Nie doczytałem posta.. Faktycznie, ale to w tym momencie ewidentna sciema.
    Jedyne co mozna zrobic to szukac po monitoringu, a nie wiem czy to sie
    policji chce.

  • 16. Data: 2011-05-31 12:53:46
    Od: kamil <s...@s...com>

    On 31/05/2011 11:47, Andrzej Ława wrote:

    > No właśnie, czyli trzeba mieć jakiś serwer, z którym komputer będzie się
    > łączył. Czyli abonament.
    >
    > Ile osób coś takiego wykupi? ;->

    Całkiem sporo firm, a koleżanka zdaje się z pracy z tym laptopem wracała?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 17. Data: 2011-05-31 12:55:15
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2011-05-31 12:47, Andrzej Ława wrote:

    > No właśnie, czyli trzeba mieć jakiś serwer, z którym komputer będzie się
    > łączył. Czyli abonament.
    >
    > Ile osób coś takiego wykupi? ;->

    Oczywiscie ze trzeba miec abonament - przed chwila sam to napisalem.
    Ale pytales sie jak to dziala, to odpowiadam.

    > Czyli mamy wielką dziurę na opasłe spyware ;->

    Oczywiscie. Nawet byly juz na to jakies luki. Wiekszosc takich
    rozszerzen to w jakims stopniu miecz obosieczny.

    --

    memento lorem ipsum

  • 18. Data: 2011-05-31 13:02:34
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2011-05-31 12:44, Andrzej Ława wrote:

    > Zakładamy, że firewall nie zablokuje nieautoryzowanych połączeń
    > wychodzących.

    To musisz miec juz dosc wyrafinowany i dobrze skonfigurowany firewall,
    czyli wiedziec jak go skonfigurowac i dobrze rozumiec istote dzialania
    sieci, a to nie takie oczywiste dla kazdego. Hint - zobacz sobie, jak
    czesto ludzie/korporacje maja problem z zablokowaniem Skype. Chociazby
    bardzo wiele informacji mozna kapsulkowac w umownie neutralnie
    wygladajacych protokolach jak HTTPS i ogolnie pakowac w takie
    strumienie danych, ktore z reguly wypuszcza sie w swiat.

    > Ciekawe jestem, jakby zareagowało na zainstalowanie linuxa ;->

    Dopiero co sam puscilem oczko dotyczace kwestii uzywanego systemu..

    > Podejrzewam, że albo by nie działało, albo by ciągle "zabijało" linuxa.

    Lojack nadpisuje boot loader wiec potrafi troche krzaczyc.

    > I opłacenia abonamentu.

    Odnosnie ingerencji mialem na mysli podmiane biosu na zmodyfikowany,
    jesli ktos chcialby to zablokowac w skradzionym sprzecie.
    O abonamencie sam wczesniej napisalem.

    --

    memento lorem ipsum

  • 19. Data: 2011-05-31 13:18:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej Ława" <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    napisał w

    > No właśnie, czyli trzeba mieć jakiś serwer, z którym komputer
    > będzie się
    > łączył. Czyli abonament. Ile osób coś takiego wykupi? ;->

    Skoro onet udostepnia serwery poczty i newsow z dobrego serca, to
    czemu nie mialby udostepnic takiego serwerka ?
    Moze tez sprzedawca, producent, producent chipsetu, ubezpieczyciel
    w ramach polisy - a na dobra sprawe i nasza Policja Panstwowa.

    J.

  • 20. Data: 2011-05-31 13:19:44
    Od: kamil <s...@s...com>

    On 31/05/2011 12:02, elmer radi radisson wrote:

> [...]
    > sieci, a to nie takie oczywiste dla kazdego. Hint - zobacz sobie, jak
    > czesto ludzie/korporacje maja problem z zablokowaniem Skype. Chociazby

    Tylko te, które żałują na Websense, albo podobny system. ;)

    > bardzo wiele informacji mozna kapsulkowac w umownie neutralnie
    > wygladajacych protokolach jak HTTPS i ogolnie pakowac w takie
    > strumienie danych, ktore z reguly wypuszcza sie w swiat.

    A tu masz rację, kolega nawet niedawno obronił doktorat w temacie
    przemycania danych w ramkach popularnych protokołów.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil