-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!news.mb-net.net!open-news-network.org!aioe.org!peer03.ams
4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!u
nt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.PO
STED!not-for-mail
From: Myjk <m...@n...op.pl>
Subject: Re: Postp w bateriach.
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Sender: Myjk <>
Reply-To: m...@n...op.pl
Organization: MAD
References: <7yvmc1znkvfw$.sugr0a0pbjwc.dlg@40tude.net> <1sxgsamnpmlnj$.dlg@myjk.org>
<5f2589eb$0$500$65785112@news.neostrada.pl> <n...@m...org>
<5f269870$0$17358$65785112@news.neostrada.pl> <2...@m...org>
<5f2718db$0$17344$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@m...org>
<5f28534b$0$17359$65785112@news.neostrada.pl>
<emefrbind8lf$.dlg@myjk.org> <5f286897$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
<b...@g...com>
<96tz67oosxkw$.dlg@myjk.org>
<8...@g...com>
<lpxn3nw30yqg$.dlg@myjk.org> <5f2e4940$0$551$65785112@news.neostrada.pl>
<5f2fa834$0$555$65785112@news.neostrada.pl> <h...@m...org>
<5f2ffced$0$17349$65785112@news.neostrada.pl> <z...@m...org>
<5f3051f4$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
Date: Tue, 11 Aug 2020 11:16:52 +0200
Message-ID: <1c0vhs1q240wm$.dlg@myjk.org>
Lines: 108
NNTP-Posting-Host: 83.31.116.195
X-Trace: 1597137412 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 555 83.31.116.195:56606
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 6739
X-Received-Body-CRC: 115706943
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2682454
[ ukryj nagłówki ]Sun, 9 Aug 2020 21:43:46 +0200, J.F.
> No i o tym mowie - ze niektorym Tesla moze sie spodobac :-)
Nie tyle Tesla , a po prostu EV się ludziom podobają, ale przez dziwne
przekonania -- bo (1) drogie, bo (2) mały zasięg, bo (3) długie ładowanie
-- ich nie kupują.
Ad. 1. Drogie, jak się nie porówna parametrów, albo nie przyłoży do analizy
realnych potrzeb.
Ad. 2. 300-400 km zasięgu, tego drogiego przecież auta, to 3-4x więcej niż
większości potrzeba, czyli znowu patrz punkt pierwszy pod kątem analiza
potrzeb -- a nie muszę mieć ICE, bo MOŻE będę musiał przejechać 1200km raz
w roku bez sikania i jedzenia. Ja też sobie poprzedni samochód (Mazda6 z
CiTD) kupiłem bo stwierdziłem że będzie wystarczajaco komfortowy, oszczędny
na trasie, by zjeździć europę. I gucio, latałem samolotem, 3x w ciągu 10
lat pojechałem w dłuższą trasę >1000km jednorazowo.
Ad. 3. 15 minut ładowania na 300km to nie jest wcale dużo patrząc na punkt
2 i uwzględniając że odpoczywać, sikać i jeść w czasie podróży trzeba i tak
realnie normalna osoba jadąca spaliniakiem w trasie trwającej 8-10h spędza
na postoju podobną ilość czasu. Tylko przeświadczenie że samo tankowanie
trwało 5 minut ją zwozdzi w ogólnym rozrachunku.
> Moze i Porsche to fajny samochod, ale jak widac - to samochod dla
> nielicznych.
> Reszta mowi ze golf lepszy :-)
Toć przecież o tym jest dyskusja i postawione jest pytanie -- skoro Golf
lepszy to dlaczego za wzór porównujący koszty zakupu biorą sobie Teslę? A
jeśli juz biorą Teslę to czemu nie biorą ekwiwalentu spalinowego który ma
podobne osiągi? No bo tu mamy sportowe auto które Tesla objeżdża, nawet nie
tyle do setki (bo tu żaden spaliniak, nawet mocno kombinowany, nie ma
większych szans), co na sporym odcinku, a przecież to tylko auto cywilne,
znacznie bardziej komfortowe i pakowne chociażby niż sportowe auta.
Podaj jakiś ekwiwalent spalinowy który da chociaż podobny komfort jazdy
(ciszę w kabinie) i te, nie wiem, nawet 5 sek. do setki. Trzeba pewnie
jakieś Audi A6 z ~3 litrowym silnikiem minimum zakupić, które kosztować
będzie więcej Tesla.
> Zbyt cichych nie lubie.
> Ale ona aby na pewno taka cicha ? Nie tylko silnik halasuje.
Podkręć sobie na postoju silnik do podróżnych 2500 obrotów (bez obciążenia
przecież!) to zobaczysz ile hałasu silnik spalinowy generuje (o wibracjach
nie wspomnę). EV jest ZNACZNIE cichszy i co za tym idzie, komfortowy.
Zresztą robiłem porównanie, i przedstawiałem wielokrotnie tutaj na grupie w
podobnych dyskusjach (tylko wszyscy oponennci bez wyjątku to zignorowali),
mojej Mazdy6 (sedan segment D) do Outlandera PHEV (SUV segment D). Jak ktoś
twierdzi że podczas jazdy nie słychać silnika, to zwyczajnie zakłamuje
rzeczywistość. Odnośnie innych hałasłów, to przecież Mazda6 jest sedanem z
całkiem niezłym współczynnikiem oporu, vs Outlander który jest zwyczajną
szafą trzydrzwiową na kołach.
https://www.youtube.com/watch?v=NpkmdRgGBRA
https://www.youtube.com/watch?v=m5yf_wZ__a4
> IMO - mnie by zszedl bardzo szybko. Moze i fajnie jezdzi,
> ale ta lampka rezerwy za szybko miga :-P
Znaczy ile średnio dziennie przejeżdżasz?
> Bo sie zapalaja ? :-)
Spaliniaki owszem częściej płoną niż EV, do tego są mniej sztywne niż EV,
mają też gorzej położony środek ciężkości.
> Jak to mowili - razem z psem macie przecietnie po 3 nogi :-)
Nawet jeśli są tacy którzy potrzeują jechać więcej, to jest to margines. A
o marginesie się nie dyskutuje. Szczególnie że i ten margines by pewnie dał
sobie radę w EV, tylko nie chce nawet spróbować. Czasami odnoszę wrażenie,
że ludzie, pomimo że mózgi mają, to bardziej są uparci niż krowy. Siła
przyzwyczajenia jest tak silna, że żadne argumenty nie trafiają. Patrz
przekonanie że wunglem i drewnem najtaniej się ogrzewa domy.
> Trzeba poczekac w kolejce do ladowarki ...
Przy 15 minutowym ładowaniu, gdzie na stacji benzynowej spędza się 5-10
minut (jak trzeba w kolejce przy kasie postać) kolejek raczej dużo nie ma.
Zresztą jestem na grupach o EV i głównym problemem jaki ludzie zgłaszają,
to smrodzarze spalinowi zajmujący miejsca postojowe do ładowania EV a nie
ilość chętnych do ładowania (pomimo mizernej infrastruktury).
> Tylko ja sie obawiam, ze to beda 3 przystanki po godzinie, i to juz
> jest denerwujace.
Jak się system usprawni (zresztą w Tesli chyba to jest u podstaw), to
będzie informacja gdzie są wolne miejsca tak aby nie trzeba było czekać
jeśli się ma ciśnienie (a niewykluczone że i rezerwacja miejsca będzie).
Zawsze można podjechać 10 minut wcześniej na wolną ładowarkę a ładować się
krócej niż maksymalny czas.
> Zreszta co tu dyskutowac, kup sobie Tesle, napisz po roku :-)
Przecież użytkowników trochę jest, takich co narzekają na ładowanie jest
promil.
> Widac Musk potrafi :-)
No dobra, a Leafa czy iMiEVa chłodzonego powietrzem widziałeś z powodu
przegrzania? Zresztą nowy Leaf ma już baterię chłodzoną (w końcu!) cieczą.
--
Pozdor
Myjk
Następne wpisy z tego wątku
- 11.08.20 15:03 RadoslawF
- 11.08.20 20:36 J.F.
- 11.08.20 21:21 Cavallino
- 12.08.20 16:32 Myjk
- 12.08.20 17:16 WS
- 13.08.20 08:41 J.F.
- 13.08.20 16:20 Myjk
- 13.08.20 16:26 Myjk
- 13.08.20 16:55 WS
- 13.08.20 17:59 Myjk
- 13.08.20 18:32 WS
- 13.08.20 20:00 Cavallino
- 13.08.20 20:02 Cavallino
- 13.08.20 20:04 Cavallino
- 13.08.20 20:07 Myjk
Najnowsze wątki z tej grupy
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
- [OT] Lewe oprogramowanie
- droga laweta
- Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- skąd się biorą tacy debile?
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
Najnowsze wątki
- 2024-12-03 Tymoteusz Sz.
- 2024-12-03 Re: Prezydent ułaskawia: Prezydent USA Biden (D) ułaskawia syna własnego
- 2024-12-03 Re: Tani dodatkowy sim do smartwacha
- 2024-12-03 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2024-12-03 Praktyczny test GPS...
- 2024-12-02 Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- 2024-12-02 Akumulator do Hyundai
- 2024-12-02 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2024-12-02 Poznań => Technical Artist <=
- 2024-12-02 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-02 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-02 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-12-02 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2024-12-02 Poznań => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-02 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=