-
Data: 2020-08-13 08:41:33
Temat: Re: Postp w bateriach.
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Wed, 12 Aug 2020 16:32:04 +0200, Myjk napisał(a):
> Tue, 11 Aug 2020 20:36:03 +0200, J.F.
>> Tesla mi sie podoba, bo jest taka ... bezkompromisowa.
>> Inne tansze EV, to pewnie maly zasieg, kiepskie przyspieszenia,
>> dlugie ladowanie i drogie :-)
>
> Najpierw twierdzisz że Tesla nie, bo komu potrzebne takie przyśpieszenia,
> przecież wszystkim wysatrczy Golf,
Nie, mowie, ze Tesle porownuje do Golfa, takiego 1.9TDI,
bo golf dobry jest :-)
I mi wychodzi, ze Tesla wielokrotnie drozsza :-)
> teraz twierdzisz, że nie ma nic na rynku.
> Co jest jakimś absurdalnym stwierdzeniem, bo jest od dawna od metra
> EV które mają lepsze przyśpieszenia i lepszy komfort niż nawet twoja
> Vectra, a gdzie tam do Golfa jeszcze.
No to wymieniaj, i podaj od razu cene.
> Tesla nie jest JUŻ jedyną która
> potrafi się pakować z mocą 150kW. To już w zasadzie się zaczyna robić
> standard w EV z pojemnościami >40kWh.
Z czego juz widac, ze zasieg 15 minut :-)
>> Odczuwam potrzebe pojechania 150km na narty (i powrotu), 150 km nad
>> jezioro, 600km nad morze czy 1200km na narty ...
> Pytam ponownie, ile przejeżdżasz średnio dziennie km?
A ja sie pytam - dwa samochody mam sobie kupic?
Na codzien to mi tramwaj wystarczy.
>> I dwa auta ? Czy pozyczyc na ten tydzien w Alpach?
>> czy jak czlowiek - autokarem pojechac ?
>
> Jak człowiek to się leci samolotem. :P
Cena rosnie, chyba, zeby tak nart i butow nie kupowac, tylko pozyczyc
na miejscu.
Poza tym od lotniska do wyciagu bywa daleko ... i podroz sie wydluza.
To juz chyba wole wlasnym samochodem.
>> byloby fajne, o ile prawdziwe ... a te 300km to z jaka predkoscia ?
> Z normalną.
Czyli ile ?
>> Niedawno bylem nad morzem, ~470km w 4h, bez postojow.
>> A nie, przepraszam - zatankowalem sobie prawie u celu,
>> zeby miec na jazdy lokalne i powrot.
>> A postoje w te pogode ... no, jakby byl daszek, i klimatyzowana
>> jadlodajnia, i hotdog z ryba ... bo sie nastawilismy, ze jedziemy nad
>> morze, to bedziemy jesc zdrowe ryby, a nie jakies swinstwo :-)
>> Powrot byl juz zaplanowany z przerwami, i byloby fajnie ... gdyby byla
>> jakas ladowarka tam, gdzie zaplanowalismy.
>> Za 10 lat moze bedzie, i moze nie bedzie zajeta ... ale zaplanowalismy
>> dluzsze zwiedzanie, a nie 15 minut :-)
>
> Urzekła mnie twoja historia, naciągnięta jak guma od majtek. Szczególnie ta
> średnia, no bo jak można jadąc 140 na autostradzie, plus wyjazd i wjazd
> lokalnymi mieć średnią ponad 117,5/h? Manipuluj dalej.
Malo lokalnych, wyjazd przed bladym switem,
>> ja tam biore swoja vectre do porownania ... w miare dobra jest :-)
> Wgląda jak trumna i hałas w niej jak w pociągu towarowym.
halas jak w pociagu osobowym :-(
>> 3 litrowy benzynowy audi ? Cichy jest.
> I droższy.
>
>> Ale nie porownuj 2500 obrotow na parkingu, tylko 150km/h w trasie ...
> Słuchając silnika na postoju wychodzi ile hałasu on generuje. Przecież to
> nie jest że jak jedzie się 150/h to hałas od silnika znika, tylko się
> kumuluje. Ergo, bez silnika jest ciszej, sprawdź sobie kiedyś, jak masz
> odwagę, i go wyłącz podczas jazdy.
>
> Pomijam już absurdalne założenie porównania dla 150/h -- masz taką średnią
> z jazdy?
A mam porownywac halas jak jade za dwiema wyprzedzajacymi sie
ciezarowkami czy jak sie zrobi pas wolny ?
>> Moja vectra jest juz niestety za glosna.
> No bo jest głośna, w końcu spaliniak.
Nie tylko.
>> A slyszysz jakis spadek halasu przy zmianie biegu ?
> Praktycznie nie, bo obroty nie spadają poniżej 2k.
Ale obroty sie zmienily, a ledwo slychac zmiane tonu silnika.
Silnik malo tam halasuje.
> Jak już pisałem silnik
>>1500 słychać w kabinie bardzo wyraźnie, są też wibracje od spaliniaka
> które wraz z podpięciem do kół całość potęgują. Dlatego w PHEV, któy jest
> podpięty do prądnicy hałas od silnika jest mniejszy. Wyraźnie głośniej się
> robi jak się podpina bezpośrednio pod koła. No ale żeby to wiedzieć to
> trzeba mieć jakiekolwiek doświadczenie, a ty, jak i większość z którymi
> tutaj staram się dyskutować, go nie masz.
Byc moze.
Jezdzilem kilkoma cichymi spaliniakami i mi sie nie podobalo.
Lubie slyszec silnik. Mowie o cichym mruczeniu.
Pewnie bym sie przyzwyczail do dobrego, ale zeby tak przeplacac za te
odrobine halasu mniej :-P
Usilowalem znalezc dane dla tesli, a tu takie kwiatki
https://forums.tesla.com/discussion/76717/a-strange-
vibration-sound-when-travelling-at-80-mph
https://forums.tesla.com/discussion/76473/vibrations
-at-high-speeds
P.S.
https://www.caranddriver.com/news/a30729685/porsche-
taycan-super-bowl-commercial/
"interior sound level of 35 decibels at idle."
Idle w elektryku? Co tam halasuje ? :-)
PPS no i juz wiemy co robi wlasciciel porsche, jak go Tesla objedzie
:-)
PPPS. Co znaczy turbo w Taycan Turbo ? :-)
>> Ale o czym my tu mowimy - wrzuc 140 na licznik.
> Nie mam takiej średniej z jazdy. Rzadko kiedy w ogóle z taką prędkością
> jeżdżę, bo mnie hałas męczy bardziej niż wydłużona podróż.
Stopery do uszu :-P
A mnie meczy zjezdzanie na autostradzie, wole przyspieszyc :-)
>> Zeby to rzetelnie porownac, to zapusc jakies radyjko w tle.
> Taaak, i jeszcze fajerwerki odpalę żeby było wystarczająco rzetelnie.
>
>> Kamery i telefony pierwsze co robia to automatyczna regulacja poziomu.
>
> Oczywiście. A jak to robią? Większy hałas spuszczają w dół, a przy ciszy
> podbijają. Co też widać w tych filmach.
Czyli nie ma co porownywac. Wlacz radio, ustaw jakas niezbyt glosna
muzyczke z plyty, to bedziesz mial odniesienie ...
>> Radyjko najlepiej przenosne, bo glosnosci muzyczki tez nie jestes w
>> stanie dobrze ocenic.
>> Tylko znow odleglosc od kamery bedzie istotna ...
>
> Przestań kombinować, bo to żenujące jest. Ja rozumiem obronę własnych racji
> i przekonań, ale to jakaś paranoja jest co odprawiasz tutaj. Zresztą nie
> jesteś pierwszym wielbicielem spalinowych smrodów który twierdzi że nie
> słychać różnicy. Wychodzi na to, że głuchy jesteś.
Ja mowie tylko, ze nie tylko silnik halasuje, a demonstracja filmem
nic nie daje.
A jeszcze mniej, jak telefon ma jakis system redukcji szumow.
A ma, bo do rozmowy potrzebne. Moze wylaczaja przy nagrywaniu.
>> Co z tego ze dziennie mało ?
> Czyli ile?
>
>> Wyjade kiedys na autostrade i banan zniknie wraz wyswietlanym
>> zasiegiem :-)
> Tak, pewnie standardowo 3x w roku ci ten banan zniknie. CBDU.
Wystarczy.
>> Ale co z tego, ze ja dziennie 8 km przejezdzam ?
>> Przychodzi kolejny dzien i mam ochote na 300 ..
>
> No to jedziesz, bo masz tyle zasięgu z 15 minutowym ładowaniem. No ale
> oczywiście więcej na klopie czasu spędzasz, aż ci nogi drętwieją, ale 15
> minut na ładowanie EV 3x w roku to zbyt wymagające jest przecież.
To w podrozy, to sie inaczej liczy.
Mialem LPG z bakiem na 360km, i bylo to lekko uciazliwe.
Leciutko, cena rekompensowala ... ale tam mialem 500km rezerwy.
W elektryku nie mam nic :-)
A cena zupelnie ne rekompesuje ... przynajmniej na razie :-)
>> No ba, za te cene, przy tej ilosci ladowarek ? :-)
> No, bo tu ciemnogród. Temu akurat nikt nie zaprzecza.
To ja poczekam :-)
>> Ale to chyba prawda ?
> Tylko dla skrajnego ignoranta co liczyć nie potrafi na poziomie
> podstawowym.
To co tansze od wegla i drewna ?
>> Na razie, to tych ladowarek prawie nie ma ... w Polsce :-)
>> A jak juz beda, to zobaczysz, ze zlosliwie kolejki sie zrobia.
> Oczywiście, na zachodzie nie ma, ale w ciemnogrodzie będą.
>> Czyli jednak Tesla, a nie jakies tansze badziewie...
>
> Czyli są aplikacje które takie rzeczy pokazują.
Tesla na swoich stacjach.
A najblizsza wolna ladowarka do twojego outlandera to gdzie ?
>> Ja tam mysle, ze nie bede mial wyboru - jak sie okaze, ze w trasie
>> zostalo tylko 50 km zasiegu ... tzn moglbym probowac wczesniej, tylko
>> ile tych postojow bedzie...
> Póki co to widzę szukasz dziury w całym, bo jeździsz wokół komina, masz
> tylko "chęć" pojechać gdzieś dalej.
>> Zawsze, to sie mozna wyspa pol godziny dluzej, a potem narzekac na
>> brak czasu :-)
>
> Możesz też wsadzić sobie przedłużenie swojej rury spalinowej do kabiny i
> powiedzieć że pachnie fiołkami. Taki poziom dyskusji jest aktualnie z tobą.
Punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia :-)
Tobie przeszkadza halas, ja sobie lubie polezec, a potem musze gonic,
co zreszta robie z przyjemnoscia :-)
>> Kupili sobie tesle, to musza z tym zyc :-)
> Widać banan na gębie z posiadania EV jednak z powodu ładowania w trasie im
> z gęby nie schodzi. No ale, nie zrozumie ten, co dłużej EV nie pojeździł i
> nie przeżył szoku przesiadki z powrotem do smroda spalinowego.
>
>> Ale ta ciecz jest chlodzona powietrzem ... czy to ma sens ? :-)
>> W spalinowym jak widac ma ...
>
> Tak samo ma w EV, inaczej by tego nie robili.
Zrobiliby dobre baterie, to by nie musieli cieczą zalewac :-P
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 13.08.20 16:20 Myjk
- 13.08.20 16:26 Myjk
- 13.08.20 16:55 WS
- 13.08.20 17:59 Myjk
- 13.08.20 18:32 WS
- 13.08.20 20:00 Cavallino
- 13.08.20 20:02 Cavallino
- 13.08.20 20:04 Cavallino
- 13.08.20 20:07 Myjk
- 13.08.20 21:12 WS
- 14.08.20 11:21 Myjk
- 16.08.20 15:33 Janusz
- 16.08.20 16:30 RadoslawF
- 16.08.20 16:55 Janusz
- 16.08.20 19:22 RadoslawF
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-11 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-11 Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- 2024-12-11 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe