-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
e.net!4.us.feeder.erje.net!feeder.erje.net!news.alt.net!peer01.ams1!peer.ams1.x
lned.com!news.xlned.com!peer01.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds
-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news
.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Postp w bateriach.
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <7yvmc1znkvfw$.sugr0a0pbjwc.dlg@40tude.net>
<5f22ff55$0$521$65785112@news.neostrada.pl> <rg157b$sip$1@dont-email.me>
<rg16ih$eh9$1$horizn@news.chmurka.net> <1dgan8nz0annd$.dlg@myjk.org>
<5f247e62$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
<5f2512d9$0$543$65785112@news.neostrada.pl> <2gtyynputwts$.dlg@myjk.org>
<5f2533f3$0$526$65785112@news.neostrada.pl> <1...@m...org>
<5f256590$0$520$65785112@news.neostrada.pl> <1sxgsamnpmlnj$.dlg@myjk.org>
<5f2589eb$0$500$65785112@news.neostrada.pl> <n...@m...org>
From: Shrek <...@w...pl>
Date: Mon, 3 Aug 2020 14:49:55 +0200
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:68.0) Gecko/20100101
Thunderbird/68.11.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <n...@m...org>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 55
Message-ID: <5f2807f2$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.142.196.21
X-Trace: 1596458994 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 501 83.142.196.21:34753
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 4530
X-Received-Body-CRC: 800327312
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2682212
[ ukryj nagłówki ]W dniu 02.08.2020 o 10:33, Myjk pisze:
> Niebawem to jest w ciągu 10 lat cena elektryka zrówna się ze spaliniakami,
> wtedy bedzie pozamiatane.
Nie będzie, chyba że nastąpi przełom i będą miały zasięg co najmniej
500km z klimą, grzaniem i jazdą inną niż 90 za tirem. No i będzie mozna
go "zatankować" w pięć minut na kazdej stacji. Inaczej nikt nie kupi za
tą samą cenę wykastrowanej spalinki z mnóstwem ograniczeń (chyba że ich
zmusisz). Weź pod uwagę, że już teraz wiele osób krzywo patrzy na LPG bo
trzeba co kilkaset km tankować - a tankuje się łatwo, szybko i
"wszędzie", dodatkowo jak ci zbraknie LPG to po prostu jedziesz dalej na
PB.
> Zresztą jak podejść do tematu rzetelnie, tj.
> porównać nie sam segment i cenę, ale także komfort i osiągi, to elektryk
> jest już tańszy.
Bzdura. Nie mówię już nawet o tym, że spalinkę kupisz używaną nawet za
kilkanaście tysi, ale nawet nówki są tańsze. I o jakim konforcie mówisz?
Że codzień (noc) trzeba tankować, jak jedziesz nad morze to musisz
zaplanować z googlem 2 postoje na godzine i moglić się o wolne miejsce
przy chargerze, a jak na rezerwie to wyłączasz klimę/grzanie?
> Bo żeby zrobić spaliniaka dającego ciszę w kabinie na
> poziomie elektryka i parametry jazdy (przyśpieszenie),
Bez przesady. Nowe (a nawet stare) samochody klasy D są dobrze wyciszone
i przy niewielkich prędkościach niewiele głośniejsze od elektryków. Przy
prędkościach autostradowych to więcej hałasu jest z aerodynamiki i opon
niż z silnika. Co do przyspieszeń - elekrtyki zwijają asfalt, ale tylko
kilkadziesiąt razy;) Tesla 3 waży... 1,73 tony. Z kierowcą bez paxów
powiedzmy 1,85 bo zawsze coś w bagażniku. Jedziemy do 160 bo więcej nie
wolno (standardowe ograniczenie +20) 44m/d. Ek=mvv/2=1850*44*44/2=1,8MJ.
Sprawność 80% 2,2MJ z hakiem. 0,61kWh. 70kWh nówka - wystarczy na 115
razy. Część odzyskasz. Część stracisz na klimę, wspomaganie, światła
itp. Możesz poszpanować, ale nigdzie nie dojedziesz:P
BTW - wydaje mi się, że te przyspieszenia wynikają nie tyle z "momentu
od zera" co doskonałej kontroli trakcji. Mi jak dam w spalince but w
podłogę to niemal natychmiast świeci się kontrola trakcji więc nie mocy
mu brakuje a przyczepności. No chyba że ta kontrolka sygnalizuje również
załączenie tylnego napędu. Zresztą - tesla 3 (a więc podstawka) nie ma
jakiegoś zabójczego przyspieszenia - 5,3 sekundy do setki z z 261 koni.
Nie jest źle, ale moja spalinka ma 7,6 - też fajnie. Bez problemu
znajdziesz też spalinki w okolicach 5 sekund do setki. Zresztą nie
oszukujmy się - dla zwyklego usera ważniejsze jest czy dojedzie do celu
a nie że zostawi kilka osób na światłach.
BTW - tesla naprawdę ma promień zawracania 5,9 metra? Mój ma tyle i
zawsze myślałem, ze po prostu nie mają się gdzie kolka skręcać bo silnik
wielki, a tesla 3 ma napęd z tylu więc mogłaby zawracać "w miejscu".
--
Shrek
Następne wpisy z tego wątku
- 03.08.20 14:55 Shrek
- 03.08.20 15:17 Mateusz Viste
- 03.08.20 15:34 PiteR
- 03.08.20 15:49 J.F.
- 03.08.20 16:17 Shrek
- 03.08.20 16:20 Shrek
- 03.08.20 16:25 WS
- 03.08.20 16:34 kakmar
- 03.08.20 16:44 PiteR
- 03.08.20 16:46 cef
- 03.08.20 16:53 Myjk
- 03.08.20 16:54 Shrek
- 03.08.20 16:55 Shrek
- 03.08.20 17:01 PiteR
- 03.08.20 17:15 Myjk
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-03 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=