-
Data: 2020-08-03 14:49:55
Temat: Re: Postp w bateriach.
Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 02.08.2020 o 10:33, Myjk pisze:
> Niebawem to jest w ciągu 10 lat cena elektryka zrówna się ze spaliniakami,
> wtedy bedzie pozamiatane.
Nie będzie, chyba że nastąpi przełom i będą miały zasięg co najmniej
500km z klimą, grzaniem i jazdą inną niż 90 za tirem. No i będzie mozna
go "zatankować" w pięć minut na kazdej stacji. Inaczej nikt nie kupi za
tą samą cenę wykastrowanej spalinki z mnóstwem ograniczeń (chyba że ich
zmusisz). Weź pod uwagę, że już teraz wiele osób krzywo patrzy na LPG bo
trzeba co kilkaset km tankować - a tankuje się łatwo, szybko i
"wszędzie", dodatkowo jak ci zbraknie LPG to po prostu jedziesz dalej na
PB.
> Zresztą jak podejść do tematu rzetelnie, tj.
> porównać nie sam segment i cenę, ale także komfort i osiągi, to elektryk
> jest już tańszy.
Bzdura. Nie mówię już nawet o tym, że spalinkę kupisz używaną nawet za
kilkanaście tysi, ale nawet nówki są tańsze. I o jakim konforcie mówisz?
Że codzień (noc) trzeba tankować, jak jedziesz nad morze to musisz
zaplanować z googlem 2 postoje na godzine i moglić się o wolne miejsce
przy chargerze, a jak na rezerwie to wyłączasz klimę/grzanie?
> Bo żeby zrobić spaliniaka dającego ciszę w kabinie na
> poziomie elektryka i parametry jazdy (przyśpieszenie),
Bez przesady. Nowe (a nawet stare) samochody klasy D są dobrze wyciszone
i przy niewielkich prędkościach niewiele głośniejsze od elektryków. Przy
prędkościach autostradowych to więcej hałasu jest z aerodynamiki i opon
niż z silnika. Co do przyspieszeń - elekrtyki zwijają asfalt, ale tylko
kilkadziesiąt razy;) Tesla 3 waży... 1,73 tony. Z kierowcą bez paxów
powiedzmy 1,85 bo zawsze coś w bagażniku. Jedziemy do 160 bo więcej nie
wolno (standardowe ograniczenie +20) 44m/d. Ek=mvv/2=1850*44*44/2=1,8MJ.
Sprawność 80% 2,2MJ z hakiem. 0,61kWh. 70kWh nówka - wystarczy na 115
razy. Część odzyskasz. Część stracisz na klimę, wspomaganie, światła
itp. Możesz poszpanować, ale nigdzie nie dojedziesz:P
BTW - wydaje mi się, że te przyspieszenia wynikają nie tyle z "momentu
od zera" co doskonałej kontroli trakcji. Mi jak dam w spalince but w
podłogę to niemal natychmiast świeci się kontrola trakcji więc nie mocy
mu brakuje a przyczepności. No chyba że ta kontrolka sygnalizuje również
załączenie tylnego napędu. Zresztą - tesla 3 (a więc podstawka) nie ma
jakiegoś zabójczego przyspieszenia - 5,3 sekundy do setki z z 261 koni.
Nie jest źle, ale moja spalinka ma 7,6 - też fajnie. Bez problemu
znajdziesz też spalinki w okolicach 5 sekund do setki. Zresztą nie
oszukujmy się - dla zwyklego usera ważniejsze jest czy dojedzie do celu
a nie że zostawi kilka osób na światłach.
BTW - tesla naprawdę ma promień zawracania 5,9 metra? Mój ma tyle i
zawsze myślałem, ze po prostu nie mają się gdzie kolka skręcać bo silnik
wielki, a tesla 3 ma napęd z tylu więc mogłaby zawracać "w miejscu".
--
Shrek
Następne wpisy z tego wątku
- 03.08.20 14:55 Shrek
- 03.08.20 15:17 Mateusz Viste
- 03.08.20 15:34 PiteR
- 03.08.20 15:49 J.F.
- 03.08.20 16:17 Shrek
- 03.08.20 16:20 Shrek
- 03.08.20 16:25 WS
- 03.08.20 16:34 kakmar
- 03.08.20 16:44 PiteR
- 03.08.20 16:46 cef
- 03.08.20 16:53 Myjk
- 03.08.20 16:54 Shrek
- 03.08.20 16:55 Shrek
- 03.08.20 17:01 PiteR
- 03.08.20 17:15 Myjk
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
Najnowsze wątki
- 2025-02-03 kryminalni i dochodzeniowcy
- 2025-02-03 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-03 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-02-03 jaki zasilacz laboratoryjny
- 2025-02-03 jaki zasilacz laboratoryjny
- 2025-02-03 Puszka w ziemię
- 2025-02-03 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2025-02-03 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-02-03 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-02-03 Bez żadnego trybu
- 2025-02-03 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-03 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-02-03 Lublin => Delphi Programmer <=
- 2025-02-03 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-02-03 Warszawa => QA Engineer <=