eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPostęp w bateriach.Re: Postęp w bateriach.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.samoylyk.n
    et!aioe.org!peer03.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!n
    ewsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.p
    l!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <7yvmc1znkvfw$.sugr0a0pbjwc.dlg@40tude.net>
    <5f22f411$0$17354$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <5f281d10$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1> <20200803174026.59569c36@mateusz>
    <rg9q8a$qmc$1$Janusz@news.chmurka.net>
    <q...@4...net>
    <rgbcm8$nq4$1$Janusz@news.chmurka.net>
    <5f295e61$0$554$65785112@news.neostrada.pl>
    <1h6b5443yeg74.1btp3k7iub06u$.dlg@40tude.net>
    <5f29715d$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f2974f5$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f2977da$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f297c9f$0$17349$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f297fab$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
    In-Reply-To: <5f297fab$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Postęp w bateriach.
    Date: Tue, 4 Aug 2020 20:11:58 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 36
    Message-ID: <5f29a4f0$0$521$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.30.132.122
    X-Trace: 1596564720 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 521 83.30.132.122:59511
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3240
    X-Received-Body-CRC: 4060997917
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2682321
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:5f297fab$0$515$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 04.08.2020 o 17:19, J.F. pisze:
    >> W sensie komercyjnym to jestesmy chyba daleko, japonski JT-60 ponoc
    >> przekroczyl, ale to znow prad/cieplo, czyli duzo mu brakuje.

    >Ale jeśli tylko to ciepło da się w sensowny sposób odebrać, to nie
    >problem - co dalej nim robić to wiemy - oczywiście pozostaje
    >kwaestia sprawności, ale traci ona znaczenie;)

    Nie traci, bo jesli on mial wspolczynnik 1.25, czyli produkuje ciepla
    o 25% wiecej niz wlozono pradu, to sie cykl nie zamknie.
    Potrzeba nam tego wspolczynnika 3, 4, 5 oceniaja fachowcy, ITER ma
    miec 10 ... ma miec ...

    >> A nawet jak Iter zadziala zgodnie z planem,
    >> to przeciez bedzie jeszcze mnostwo problemow - jak dlugo bedzie
    >> pracowal - minuty, sekundy ?
    >> Jak utrzymac konstrukcje w strumieniu neutronow, jak utrzymac
    >> nadprzewodzace magnesy obok goracej komory ...

    >No wlaśnie. Dlatego "komercyjnie" napisałem w cudzysłowiu - w sensie
    >jeśli jest coś co pozwala zamienić szklankę wody w parę to spełnia te
    >założenie "komercyjności", bo wtedy rzeczywiście pozostaje kwestia
    >skali i problemow "czysto" technicznych. A jeśli podgrzaliśmy coś co
    >nie pozwala ogrzać szklanki wody a na dodatek z definicji ma pozostać
    >odizolowane od otoczenia i nie ma jak tego ciepła odebrać, to tak
    >jakby mówić, że w 41 roku hitler miał bron jądrową, tylko
    >niedopracowaną.

    A tu ITER planowali na 25 lat ... w takim tempie, to ropy zabraknie
    zanim te tokamaki rusza :-)

    J.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: