    From: "HF5BS" <h...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Postęp techniczny w podeszłym wieku
    Date: Tue, 21 Mar 2017 14:52:03 +0100

    news:oar073$vhr$1@node2.news.atman.pl...
    > Ale jak ma być inaczej - mój szkodnik w wieku 18 lat uczący się w szkole o
    > profilu "informatycznym" zeznał kilka dni temu załamany, że właśnie
    > dotarli do etapu nauki podłączania dysku zewnętrznego USB.

    Zwrócił się kiedyś do mnie o pomoc ktoś, kto mówił, że zwykle to on wspiera
    swoich kumpli, że im tam naprawia z komputerami, takie tam. Ale w końcu
    papier nożyce kamień i ja się mogłem wykazać. W sumie banał. Ale powiem,
    przez litość przemilczając szczegóły, że jeśli on z taką "wiedzą" był guru
    wśród kumpli (bo nie dało się nie ująć tego w cudzysłów), to ja się
    zastanawiam, jak nisko musieli być ci kumple?

    > No ręce opadają. Ciekawe, czy już przerabiali wkładanie wtyczki do
    > gniazdka 230V ?

    Może lepiej nie... bo jeszcze paluchy włoży i będzie problem... Może lepiej
    jednak niech wtyczkę włoży pan(i) od "informy" (pomijam już poziom samych
    tych "nałóczycieli" niektórych), po uprzednim przeszkoleniu BHP? Młodzież
    przecież musi się zająć fejzbukami, twiterami, Pudelkami, Paris Hilton nie
    założyła majtek, Gosia A. pokazała psiochę (co zresztą nie było prawdą),
    Dżastin Dru Biber porzygał się na własnym koncercie, o - o tym będą mieć
    wiedzę i godzinami gadać. Już przyjemniej było w autobusie podsłuchać 2
    pewnie bibojów, jak gadali o hiphopie, bo chociaż wiedzieli o czym gadają i
    co jest czym, nie na zasadzie sensacji rodem z magla, tylko rzeczywistej
    wiedzy.

    > Zgadzam się, że nastąpiła zmiana proporcji i jakości;
    > dziś mamy ogromną przewagę debili oraz minimalną ilość osób, które
    > wykorzystując możliwości - potrafią bardzo dużo.

    Może też dlatego się nie wykazują, że ich psychicznie (albo z innego
    względu) nie stać na to, aby inni ich sprowadzali, niekiedy siłą, do swojego
    niskiego poziomu? A to nie Karpiński wypasał świnie, czy owce, nie
    pamiętam...? W każdym razie Kluska zajmuje się owieczkami i czymś tam
    jeszcze...
    A o proszę
    8420,Na_podstawie_jego_losow_powstal__Uklad_zamkniet
    y__.html
    więc chyba lepiej za bardzo nie wyrywać się przed szereg...

    > Zresztą - tykneliśmy temat poważniejszy i szerszy niż by się mogło
    > wydawać.
    > Bo zaraz za rogiem czeka na nas pytanie - jak to się stało, że w roku 20xx
    > rekordy popularności biją odkrycia w rodzaju "ziemia jest płaska" ?

    Ja myślę, że to przedsmak jakichś większych manipulacji. Złapiemy gruoę
    tych, co w to wejdą, to potem wymyślimy coś grubszego, a swoich już mamy,
    dodatkowo doświadczenie, jak to robić... więc ja myślę, że to nie płaskość
    ziemi jest tu problemem, a to, kto to rozgłasza i jak to robi.

    > I piszę to jako osobnik wyznający szereg "teorii spiskowych" - jak to się
    > dzieje, że dziś jest taki poziom ignorancji w sprawach tak fundamentalnych
    > ?

    Bo gimbaza bardziej woli, że Biber pohaftał się na koncercie, że Jakaś
    aktorka Gosia nie założyła majtek, że prezenterce jakiejś latynoskiej TV
    wypadł cycek przy zapowiadaniu programu, że fejzbuk ma za mało bajerów
    rowerów, ale nauczyć się, co to jest tlenek węgla i dlaczego jest tak
    śmiertelnie niebezpieczny, jak rozpoznać po objawach, ze złe samopoczucie to
    może być to właśnie, jak udzielić pierwszej pomocy (chwała, że wielu już to
    jednak umie), POPRAWNIE MÓWIĆ I PISAĆ, a to już jest passe, ałt owdejt, not
    dżezi,
    pszecierz to nic takiego pisać bez interpunkcji prawda oraz z błendami nie
    A lamerię i ciemnotę łatwiej wysterować ku swojemu...

    > Myślę, że gdzieś tam się te wszystkie zagadnienia łączą - systemy
    > edukacyjne, poziom życia, jacyś dziwni osobnicy zainteresowani ogłupianiem
    > mas itp...

    Wręcz dążeniem, żeby masy nie mądrzały i nie zobaczyły tego całego fałszu.

    Więc cisza, aby dalej pojechać, jak to w ruskim przysłowiu... Wykaż się w
    grupie odrobinę większą wiedzą, to zaraz cię zahukają i posadzą w fotelu -
    milcz i nie ruszaj się. Ale ochoczo sami nauczać innych będą, jak w
    przysłowiu "Uczył Marcin Marcina...". Ćśśśś...

    Powiedziałbym więcej, ale już potrzebowałbym interaktywnie sprzężenia
    zwrotnego do dopasowania wypowiedzi...
    Na razie obserwuję otoczenie i sporo widzę...

    (C) Kabaret Neo-Nówka.