    From: "HF5BS" <h...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Postęp techniczny w podeszłym wieku
    Date: Tue, 21 Mar 2017 14:19:14 +0100
    <58cecf08$0$5156$65785112@news.neostrada.pl>
    <oamnpn$2fb$1@usenet.news.interia.pl>
    <58cfba2f$0$649$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <oapmeo$omt$1@node2.news.atman.pl> <oaqskm$m1c$1@news.chmurka.net>

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@c...pl> napisał w
    wiadomości news:oaqskm$m1c$1@news.chmurka.net...

    > Jaką stację?

    Benzynową, tę 2 przecznice dalej...

    > Jak w piątek padnie to w poniedziałek telefon do warsztatu, a oni mogą
    > dopiero w środę.
    > Kiedyś w warsztacie mi pokazali samochód który przyjechał do wymiany
    > żarówki - demontując nadkole i parę innych drobiazgów (zamiast silnika
    > :) ) radzą sobie w 2h zamiast opisanych w instrukcji serwisowej 6h :)

    No proszę... a jak mi w Skarpecie padła żarówka, to w ulewnym deszczu (jeśli
    akurat taki padał, nie czekałem specjalnie), poświęcałem na to może 10 minut
    (oczywiście, jesli miałem żarówkę, bo jak nie, to po prostu jechałem/szedłem
    na najbliższą tanksztelę, kupić nową), przynajmniej połowę czasu marnując na
    to, aby deszcz mnie nie rozpuścił... Ale ja tam chyba jestem
    nienowoczesny...
    Stara Łada... jak mi dupnął pasek klinowy, to może trochę ginekologicznie,
    bo najłatwiej się dostać nie było - nowy pasek w sklepie, odkręcić śrubkę i
    odchylić prądnicę, założyć pasek, wrócić prądnicę, by naciągnąć pasek
    (powinien mieć coś koło centymetra ugięcia), zakręcić śrubkę, zrobiłem to na
    chodniku bez specjalnego wspierania się skanerami "jebnął ci pasek". Ale ja
    taki nienowoczesny chyba jestem... Choć trochę gimnastyki, ale dałem radę
    sam. Za wymianę zapłaciłem tyle, co kosztował nowy pasek, w sumie, czyli
    koszt składowy zero złotych. Ale ja taki... dobra, już mówiłem... Aha...
    czas? Nie pamiętam... ale chyba poniżej pół godziny... bo mnie czas w sumie
    nie gonił. Bo jakby gonił, to pewnie by było poniżej 10 minut. Bo choć
    nienajłatwiej, ale nie trzeba było tak nieziemsko kombinować, wystarczyły
    gibkie ręce i klucz, bodajże trzynastka...
    Jeszcze zobaczysz, jak za 10 lat będzie sie bezpieczniki wymieniać :P (albo
    auto ci nie odpali, bo któreś z 27 zabezpieczeń szeregowo połaczonych,
    stwierdziło, że parametr, nad którym czuwa, nie został spełniony, a okaże
    się np. że płynu w zbiorniczku spryskiwacza będzie o 2 mm za mało, albo, że
    podczas ostatniego deszczu, piórko wycieraczki napotkało opór, o 0.2 Nm
    większy od maksymalnego przewidzianego... (A żeby go uzupełnić, trzeba
    będzie zdjąć ze 3 pokrywy, ani się do zbiorniczka dostać... Nie będzie tak w
    przyszłości, skoro już dziś do wymiany żarówki trzeba pół auta rozbierać?)
    Wiecie co... jest fajnie, że technologia nas wspiera. Ale nie podoba mi się,
    to, że usiłuje, wręcz zmusza mnie... że za mnie myśli, pomyśli i wie, co
    lepsze, czego chcę. To mam dla niej wyzwanie, wulgarne nieco - niech wykaże,
    że poruchać jest lepiej, niż konia zwalić :P

    (C) Kabaret Neo-Nówka.