  • Data: 2017-03-19 12:49:13
    Temat: Re: Postęp techniczny w podeszłym wieku
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Hello Pawel,

    Friday, March 17, 2017, 12:41:33 PM, you wrote:

    > Jak nie był, jak był. "Karty dźwiękowej" na AY3-8910 nie robiłeś, a
    > zewnętrzna klawiatura na kontaktronach, a przerobienie 3calowej stacji
    > FDD na 5i1/4", albo poźniej na 3,5", a wyciągnięcie zespolonego video
    > przed modulatorem, a rozbudowa pamięci RAM.

    W ZX Spectrum sygnał zespolony przed modulatorem miał odwróconą
    polaryzację i trzeba było na tranzystorze PNP zrobić prosty odwracacz
    :)

    Obok mnie leży i kurzy się interfejs Centronics sklejony na 74LS373,
    2x7453 i 74121. Działał z ArtStudio i również z poziomu Basica LPRINT
    i LLIST. Drivery miały niewiele ponad 100 bajtów.

    Zrobiłem też obsługę dalekopisu na wyjściu magnetofonu. Ze względu na
    sprzężenie pojemnościowe tego wyjścia musiałem zrobic separację na
    jFET'cie (2SK41E), żeby zapewnić wystarczającą stałą czasową. Ale
    działało. Mam gdzieś zadołowany listing programu do obsługi tego -
    wydrukowany na dalekopisie - bodaj T1000 (nie T100, to nie pomyłka).

    --
    Best regards,
    RoMan