-
61. Data: 2012-01-17 01:44:42
Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
On 2012-01-16, Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie> wrote:
>> a myślisz, ze zaciągnięcie ręcznego i obrócenie auta o jakiś kąt znosi
>> prawa fizyki i spowoduje, ze auto przestanie ślizgać sie w kierunku w
>> któej ślizgał sie do tej pory?
>
> Fizyka Ci powie, że inaczej hamuje samochód bokiem (poślizgiem 4-ro
> kołowym) a inaczej przodem :-)
A przodem to iloma kołami się ślizga?
Krzysiek Kiełczewski
-
62. Data: 2012-01-17 07:07:37
Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
Od: "Agent" <w...@o...eu>
Użytkownik "Kuba (aka cita)" <y...@w...pl> napisał w wiadomości
news:jf1sir$bgj$1@inews.gazeta.pl...
>
> Użytkownik "Piotr Klimek" <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> napisał w
> wiadomości news:slrn.pl.jh7vn3.1ak.usenet@piko.homelinux.net...
>>
>> W hatchbacku FWD z recznym dzialacym na tyl prawdopodobnie pomoglbym
>> sobie
>> recznym zeby ustawic auto przodem w odpowiedniej linii i operowal gazem
>> na
>> granicy poslizgu aby zmiescic sie pomiedzy kraweznikami.
>
> a myślisz, ze zaciągnięcie ręcznego i obrócenie auta o jakiś kąt znosi
> prawa fizyki i spowoduje, ze auto przestanie ślizgać sie w kierunku w
> któej ślizgał sie do tej pory?
>
>
Jeśli zmieni kierunek ślizgania to może już nie będzie musiał być w poślizgu
aby uniknąć kolizji.
-
63. Data: 2012-01-17 07:47:45
Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
On 2012-01-17, Agent <w...@o...eu> wrote:
>> a myślisz, ze zaciągnięcie ręcznego i obrócenie auta o jakiś kąt znosi
>> prawa fizyki i spowoduje, ze auto przestanie ślizgać sie w kierunku w
>> któej ślizgał sie do tej pory?
>>
>>
> Jeśli zmieni kierunek ślizgania to może już nie będzie musiał być w poślizgu
> aby uniknąć kolizji.
Rzecz w tym, że kierunek ślizgania w 99% przypadków się nie zmieni.
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski
-
64. Data: 2012-01-17 08:29:18
Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>
Dnia (Mon, 16 Jan 2012 18:15:40 +0100) ktos podajacy sie za Marek Dyjor
wyklawiaturowal co nastepuje:
>> Niestety w przypadku C5 nie mozna pomoc sobie recznym a operowanie
>> gazem konczy sie zmiana biegow. Czy zatem pozostaje wcisnac hamulec,
>> skrecic
>> lekko kierownice i przy akompaniamencie trr-trr-trr ze strony ABSu
>> zblizac sie do kraweznika?
>
> a co na to ESR?
W moim modelu nie ma ASR/ESP, tak jak pisalem z elektronicznych pomagaczy
jest tylko ABS.
--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Citroen C5 2.0HDI `02
-
65. Data: 2012-01-17 08:30:41
Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>
Dnia (Mon, 16 Jan 2012 20:08:08 +0100) ktos podajacy sie za Kuba (aka cita)
wyklawiaturowal co nastepuje:
>
> Użytkownik "Piotr Klimek" <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> napisał w wiadomości
> news:slrn.pl.jh7vn3.1ak.usenet@piko.homelinux.net...
>>
>> W hatchbacku FWD z recznym dzialacym na tyl prawdopodobnie pomoglbym sobie
>> recznym zeby ustawic auto przodem w odpowiedniej linii i operowal gazem na
>> granicy poslizgu aby zmiescic sie pomiedzy kraweznikami.
>
> a myślisz, ze zaciągnięcie ręcznego i obrócenie auta o jakiś kąt znosi prawa
> fizyki i spowoduje, ze auto przestanie ślizgać sie w kierunku w któej
> ślizgał sie do tej pory?
Z mojego niewielkiego doswiadczenia wynika, ze pomaga. Wzorow Ci nie
podam.
--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Citroen C5 2.0HDI `02
-
66. Data: 2012-01-17 08:33:03
Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>
Dnia (Mon, 16 Jan 2012 18:20:18 +0100) ktos podajacy sie za Marek Dyjor
wyklawiaturowal co nastepuje:
> tak jeszcze raz zapytam a nei mawsz w tej bryczce ESR? czy to jest sytuacja
> hipotetyczna czy maiąłeś już okazję to przetestować. W sumie to jak sie ma
> inteligentny samochó to warto jesgo inteligencję rpzetestować aby wiedzieć
> czego można sie kiedy spodziewać. Też jestem ciekaw co zrobi mój Vel satis
> w sytuacji bocznego poślizgu.
W zeszlym roku na slizgawce uderzylem w kraweznik w podobnej sytuacji :)
ESR jak juz pisalem nie mam.
--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Citroen C5 2.0HDI `02
-
67. Data: 2012-01-17 09:02:20
Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
Od: Czarek Daniluk <c...@c...com>
On Jan 16, 2:04 pm, "Agent" <w...@o...eu> wrote:
> > wiesz w ogóle jak działa automat?
> > dowiedz sie zanim zaczniesz udzielać debilnych porad, których użycie może
> > kosztować ładnych parę kPLN
>
> Ok to wytłumacz co się wg Ciebie stanie. Bo mówimy o sytuacji awaryjnej dla
> uniknięcia zderzenia.
Właśnie jako posiadacz ASB też nie kumam ;) moim zdaniem tylko zacznie
mielić olej w hydrokinetyku i tyle ;)
Pozdrawiam !
-
68. Data: 2012-01-17 09:04:21
Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
Od: Czarek Daniluk <c...@c...com>
On Jan 16, 2:33 pm, Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> wrote:
> ...Bo zmniejsza ilosc dostepnych opcji do wyboru podczas sytuacji
> awaryjnej?
>
> --
> Pozdrawiam
> Piotr Klimek
> Citroen C5 2.0HDI `02
Mondeo z ASR/ESP i innym badziewiem nie dopuszcza do rozkręcenia i
zmiany biegów przez automat.
Chcąc potestować trzeba przyciskiem ten syf wyłączyć, wtedy można
sobie mielić do upadłego :)
Na przełomie luty/marzec pojadę pierwszy raz zimą automatem w góry to
zobaczę jak się jeździ :D
Pozdrawiam !
-
69. Data: 2012-01-17 09:06:02
Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
Od: Czarek Daniluk <c...@c...com>
On Jan 16, 3:41 pm, Arek <a...@a...pl> wrote:
> W dniu 2012-01-16 13:43, Czarek Daniluk pisze:
>
>
>
>
>
>
>
>
>
> > On Jan 16, 11:41 am, Piotr Klimek<usenet@USUN_TOklimek.net.pl> wrote:
> >> Hej,
> >> Jest sobie Citroen C5 kombi, samochod stosunkowo duzy i ciezki. W dodatku
> >> wyposazony w automatyczna skrzynie biegow, oraz reczny dzialajacy na kola
> >> przednie. Z elektronicznych pomagaczy ma tylko ABS.
>
> >> Jak zachowac sie w sytuacji gdy na osniezonej drodze osiedlowej zdazy sie zbyt
> >> szybko wejsc w zakret i okazuje sie, ze przod wyjezdza w strone zewnetrznego
> >> kraweznika?
>
> >> W hatchbacku FWD z recznym dzialacym na tyl prawdopodobnie pomoglbym sobie
> >> recznym zeby ustawic auto przodem w odpowiedniej linii i operowal gazem na
> >> granicy poslizgu aby zmiescic sie pomiedzy kraweznikami.
>
> >> Niestety w przypadku C5 nie mozna pomoc sobie recznym a operowanie gazem
> >> konczy sie zmiana biegow. Czy zatem pozostaje wcisnac hamulec, skrecic
> >> lekko kierownice i przy akompaniamencie trr-trr-trr ze strony ABSu zblizac
> >> sie do kraweznika?
>
> > Testowałem w sobotę ;) zatrzymałem się 30cm od krawężnika w
> > akompaniamencie trrrrrr ;)
> > Nawet nie myślę co byłoby jakbym wjechał na krawężnik - miska poszłaby
> > momentalnie :) - niestety Mondeo nie jest najwyższe z przodu ...
> > Tak się zdziwiłem, że nawet nie próbowałem ręcznego :D
>
> Za mało czytasz pms, w takiej sytuacji jest czas na wszytko. Opiszę Ci
> jak powinieneś się zachować, jakiś pms'owy kubica na pewno to
> potwierdzi, a więc:
> 1. spokojnie wyciągasz bezpiecznik od abs - tym prostym ruchem skracasz
> drogę hamowania z dowolnej prędkości do 4m. Po warunkiem, że jest śnieg
> i lód.
> 2. Nie hamujesz bo tak zachowuję się cioty, zaciągasz ręczny dodajesz
> gazu, robisz dwa obroty i spokojnie omijasz krawężnik.
>
> Proste i skuteczne.
>
> A.
He he :) albo nie wiem czy nie szybciej wyskoczyć i wyrwać przewód od
dowolnego czujnika niż szukać który to bezpiecznik od ABS :D
Pozdrawiam !
-
70. Data: 2012-01-17 09:46:19
Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2012-01-17 01:43, Krzysiek Kielczewski pisze:
> On 2012-01-16, Marcin 'Yans' Bazarnik<g...@...lesie> wrote:
>
>> To czy blokowac czy nie, zależy od wielu czynników... bez abs'u wybór
>> należy do mnie. Chce, to zablokuke koła. Niechcę ,to pozwolę się im
>> kręcić - wyczucie granicy uślizgu jest możliwe, a gdy się już jest
>> wprawnym to hamuje się bardzo skutecznie.
>
> LOL. W kontekście przeciętnego kierowcy, którego zaskoczyła własna
> prędkość na *osiedlowej* uliczce koncepcja wyczuwania granicy poślizgu
> naprawdę nieźle brzmi...
Nie wiesz, że po drogach to sami mistrzowie jeżdżą i zawsze potrafią
lepiej zahamować sami np. bokiem, ponieważ ABS im zabiera wolność
osobistą?