eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPoslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola. › Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
    Date: Thu, 26 Jan 2012 20:01:54 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 66
    Message-ID: <jfs7vl$58c$1@inews.gazeta.pl>
    References: <s...@p...homelinux.net>
    <x...@n...gazeta.pl> <jf119e$bve$1@inews.gazeta.pl>
    <vifp7h7jmjva$.1uwl08cn41znr$.dlg@40tude.net>
    <jf4k0c$c74$1@inews.gazeta.pl>
    <1...@4...net>
    <jf4nrb$pdv$1@inews.gazeta.pl> <1...@4...net>
    <jf60tn$oc2$1@inews.gazeta.pl>
    <1...@4...net>
    <jflqsb$3e0$1@inews.gazeta.pl>
    <jlilb9gbjcxn$.1qp3hn6g9bs21$.dlg@40tude.net>
    <28q3wk6p56bx$.mqnhc49954pz$.dlg@40tude.net>
    <jfq0nn$23t$1@inews.gazeta.pl>
    <1...@4...net>
    <jfr017$4r6$1@inews.gazeta.pl>
    <1t7q1nkrysrow.8jpd1r65gf4a$.dlg@40tude.net>
    NNTP-Posting-Host: 89-72-202-194.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1327604533 5388 89.72.202.194 (26 Jan 2012 19:02:13 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 26 Jan 2012 19:02:13 +0000 (UTC)
    X-User: yansvanhorn
    In-Reply-To: <1t7q1nkrysrow.8jpd1r65gf4a$.dlg@40tude.net>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:9.0) Gecko/20111222 Thunderbird/9.0.1
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2429245
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2012-01-26 19:15, Tomasz Pyra wrote:
    > On Thu, 26 Jan 2012 08:40:11 +0100, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:
    >
    >> On 2012-01-26 00:04, Tomasz Pyra wrote:
    >>> On Wed, 25 Jan 2012 23:45:57 +0100, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:
    >>>
    >>>> On 2012-01-25 23:21, Tomasz Pyra wrote:
    >>>>> On Wed, 25 Jan 2012 19:51:03 +0100, Tomasz Pyra wrote:
    >>>>>
    >>>>>> On Tue, 24 Jan 2012 09:41:34 +0100, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:
    >>>>>>
    >>>>>>> Zrobiłem test: Parking, dziewiczy, wilgotny śnieg, ~8cm, w obu
    >>>>>>> wypadkach. Hamowanie rozpczynane na linii przy 40kmh. Raz prostoliniowo
    >>>>>>> na granicy poślizgu, raz z obróceniem pojazdu o 90-stopni.
    >>>>>>
    >>>>>> Też pobadałem sprawę i istotnie ręczny wyraźnie zacieśnia promień skrętu w
    >>>>>> podsterownym poślizgu.
    >>>>>
    >>>>> I fotka:
    >>>>> http://img804.imageshack.us/img804/350/zdjecie000s.j
    pg
    >>>>>
    >>>>> Na pierwszym planie ślad hamowania na wprost.
    >>>>> Na drugim zakręt na ręcznym.
    >>>>
    >>>> Na samym ręcznym ?
    >>>
    >>> No i kierownica oczywiście.
    >>
    >> Ale bez użycia nożnego hamulca ?
    >
    > Na zdjęciu jest samym ręcznym.
    >
    > Potem robiłem jeszcze dużo różnych prób, m.in. z nożnym w różnych
    > konfiguracjach, ale wyniki były najwyżej podobne.

    Dziwne.

    > Zresztą trudno je jednoznacznie porównywać - sam ręczny daje szybko dobre
    > możliwości skręcania. Użycie hamulca roboczego na początku pogłębia
    > podsterowność, ale samochód szybciej hamuje i po chwili samochód skręca już
    > lepiej.

    Cieszę się, że doszedłeś do podobnych wniosków jak to o czym pisałem na
    początku - dodatkowa siła - np. pochodząca od hamulca roboczego pogłębia
    podsterowność. A przy większej prędkości może braknąć miejsca na
    wyhamowanie i odzyskanie sterowności - dzwon jak się patrzy - dlatego
    odzyskanie sterowności powinno być priorytetem.

    >> Dla pełni obrazu, warto ponowić test na innej nawierzchni - np, zwykła
    >> kostka betonwa (nie dziurawa), oraz na asfalcie - w obu przypadku
    >> pokrytych śniegiem.
    >
    > Warto też ponowić test przy dużej prędkości.

    Zdefiniuj duża ? Przy 80 na śniegu działa bez problemu - było na filmie.

    > Bo takie podpieranie się ręcznym to fajna rzecz jak samochód jedzie z
    > prędkością rowerzysty :)
    > Przy jakiś konkretnych prędkościach to już będzie nie do opanowania.

    Nieprawda. Po prostu trudniej i ważne aby szybko podjąć decyzję -
    unikamy zderzenia odzyskując sterowność czy hamujemy.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: