-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
Date: Thu, 26 Jan 2012 20:01:54 +0100
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 66
Message-ID: <jfs7vl$58c$1@inews.gazeta.pl>
References: <s...@p...homelinux.net>
<x...@n...gazeta.pl> <jf119e$bve$1@inews.gazeta.pl>
<vifp7h7jmjva$.1uwl08cn41znr$.dlg@40tude.net>
<jf4k0c$c74$1@inews.gazeta.pl>
<1...@4...net>
<jf4nrb$pdv$1@inews.gazeta.pl> <1...@4...net>
<jf60tn$oc2$1@inews.gazeta.pl>
<1...@4...net>
<jflqsb$3e0$1@inews.gazeta.pl>
<jlilb9gbjcxn$.1qp3hn6g9bs21$.dlg@40tude.net>
<28q3wk6p56bx$.mqnhc49954pz$.dlg@40tude.net>
<jfq0nn$23t$1@inews.gazeta.pl>
<1...@4...net>
<jfr017$4r6$1@inews.gazeta.pl>
<1t7q1nkrysrow.8jpd1r65gf4a$.dlg@40tude.net>
NNTP-Posting-Host: 89-72-202-194.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1327604533 5388 89.72.202.194 (26 Jan 2012 19:02:13 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 26 Jan 2012 19:02:13 +0000 (UTC)
X-User: yansvanhorn
In-Reply-To: <1t7q1nkrysrow.8jpd1r65gf4a$.dlg@40tude.net>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:9.0) Gecko/20111222 Thunderbird/9.0.1
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2429245
[ ukryj nagłówki ]On 2012-01-26 19:15, Tomasz Pyra wrote:
> On Thu, 26 Jan 2012 08:40:11 +0100, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:
>
>> On 2012-01-26 00:04, Tomasz Pyra wrote:
>>> On Wed, 25 Jan 2012 23:45:57 +0100, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:
>>>
>>>> On 2012-01-25 23:21, Tomasz Pyra wrote:
>>>>> On Wed, 25 Jan 2012 19:51:03 +0100, Tomasz Pyra wrote:
>>>>>
>>>>>> On Tue, 24 Jan 2012 09:41:34 +0100, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:
>>>>>>
>>>>>>> Zrobiłem test: Parking, dziewiczy, wilgotny śnieg, ~8cm, w obu
>>>>>>> wypadkach. Hamowanie rozpczynane na linii przy 40kmh. Raz prostoliniowo
>>>>>>> na granicy poślizgu, raz z obróceniem pojazdu o 90-stopni.
>>>>>>
>>>>>> Też pobadałem sprawę i istotnie ręczny wyraźnie zacieśnia promień skrętu w
>>>>>> podsterownym poślizgu.
>>>>>
>>>>> I fotka:
>>>>> http://img804.imageshack.us/img804/350/zdjecie000s.j
pg
>>>>>
>>>>> Na pierwszym planie ślad hamowania na wprost.
>>>>> Na drugim zakręt na ręcznym.
>>>>
>>>> Na samym ręcznym ?
>>>
>>> No i kierownica oczywiście.
>>
>> Ale bez użycia nożnego hamulca ?
>
> Na zdjęciu jest samym ręcznym.
>
> Potem robiłem jeszcze dużo różnych prób, m.in. z nożnym w różnych
> konfiguracjach, ale wyniki były najwyżej podobne.
Dziwne.
> Zresztą trudno je jednoznacznie porównywać - sam ręczny daje szybko dobre
> możliwości skręcania. Użycie hamulca roboczego na początku pogłębia
> podsterowność, ale samochód szybciej hamuje i po chwili samochód skręca już
> lepiej.
Cieszę się, że doszedłeś do podobnych wniosków jak to o czym pisałem na
początku - dodatkowa siła - np. pochodząca od hamulca roboczego pogłębia
podsterowność. A przy większej prędkości może braknąć miejsca na
wyhamowanie i odzyskanie sterowności - dzwon jak się patrzy - dlatego
odzyskanie sterowności powinno być priorytetem.
>> Dla pełni obrazu, warto ponowić test na innej nawierzchni - np, zwykła
>> kostka betonwa (nie dziurawa), oraz na asfalcie - w obu przypadku
>> pokrytych śniegiem.
>
> Warto też ponowić test przy dużej prędkości.
Zdefiniuj duża ? Przy 80 na śniegu działa bez problemu - było na filmie.
> Bo takie podpieranie się ręcznym to fajna rzecz jak samochód jedzie z
> prędkością rowerzysty :)
> Przy jakiś konkretnych prędkościach to już będzie nie do opanowania.
Nieprawda. Po prostu trudniej i ważne aby szybko podjąć decyzję -
unikamy zderzenia odzyskując sterowność czy hamujemy.
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
Następne wpisy z tego wątku
- 26.01.12 20:09 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 26.01.12 20:28 Marcin 'Yans' Bazarnik
Najnowsze wątki z tej grupy
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-31 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=