    From: dominik <n...@d...kei.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto,pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Porządny statyw na ciężki sprzęt
    Date: Tue, 15 Sep 2009 23:34:11 +0200

    Marek Wyszomirski wrote:
    > 055 znam tylko z opinii (pozytywnych), mam natomiast 410. Pod względem
    > stabilnosci i precyzji ustawiania jest to świetna głowica. Jej wadą jest
    > natomiast szybkość pracy - pod tym wzgledem wszelkie kulowe bija ją na
    > głowę. W niektórych zastosowaniach ta powolność 410 nie ma znacznia, w
    > innych może być poważną wadą. Dla mnie wadami 410 są też zbyt duże _jak_
    > na_moje_potrzeby_ rozmiary i ciężar - ale - kogoś kto szuka głowicy do
    > ciężkiego sprzętu zapewne te cechy 410 nie przerażą.

    No właśnie ciężki sprzęt niekoniecznie oznacza ciężką głowicę. Stawiając
    zestaw jak z początku opisu czułem że tracę zalety lekkiego statywu
    podpinając do niego tak ciężką głowicę. Poza tym widać jasno że to głowica
    pod średniaka raczej.
    No i średnio się to takie nosi. Jest po prostu dziwnie wyważone.
    Właśnie też zastanawiam się nad tą szybkością pracy - może to brak
    przyzwyczajenia, ale nie mogłem dojść ładu z tymi pokrętełkami, za to
    doszedłem do wniosku, że taka głowica świetnie nadaje się do panoram, ale
    nie do łatwej zmiany orientacji.

    d.