  • Data: 2009-09-15 15:39:41
    Temat: Re: Porządny statyw na ciężki sprzęt
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Michał Smoczyk" <m...@w...pl> napisał:

    >[...]
    > Ja używam od jakiś dwóch lat zestawu 190MF4 (lekki karbonowy) +
    > głowicę 486RC2 (kulowa) i jestem bardzo zadowolony. Tylko że dla
    > mnie przede wszystkim ważna jest waga statywu -- miałem inne cięższe
    > i po prostu ich nie nosiłem w teren/do lasu/na łąkę etc. Szkoda mi
    > było tachać.
    >
    > Ta kulowa głowica 486 jest szybka i lekka. Faktycznie szybciej się
    > operuje (przy pewnej wprawie) niż głowicami 3-way. Ja robię głównie
    > fotografie i makrofotografie roślinom i szybkość nie ma dla mnie
> [...]
    Mam też 486 ale przestałem używać - za lepsze od niej uważam głowice kulowe
    z 3 pokrętłami - jednym luzujesz kulę, drugim ustawiasz siłę oporu głowicy
    ze zluzowaną kulą, trzecim odbvlokowujesz obrót do panoram. Jak sie czymś
    takim pracuje po odpowiednim ustawieniu oporu można zobaczyc np. pod
    adresami http://www.youtube.com/watch?v=DJ0Lne7Tc2I lub
    http://www.youtube.com/watch?v=FjJ_T0vOxds. Od pewnego czasu moja ulubiona
    głowica to Giottos MH1301. Ciekawa alternatywą wydają sie być głowice
    Fancier FT-6663H, FT6664H i FT6665H
    (www.funsports.pl/p,pl,453,glowica+ft6663h.html) zwłąszcza przy cenie
    150-179zł za którą są oferowane.

    --