  • Data: 2011-10-20 20:25:39
    Temat: Re: Porządny dysk SSD lub pendrive 128+
    Od: vissim <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 19 Oct 2011 21:10:26 +0200, Rafał Łukawski napisał(a):

    > Czy miales moze mozliwosc sprawdzenia pod USB3.0? co najmniej dziwne sie
    > to wydaje. nieco lepszy pen daje ciagly transfer 10MB/s, zwykle karty SD
    > class 10 to daja (jezeli nie wiecej).. gdzies jest problem, ale mam
    > wrazenie ze nie w 100% w samym urzadzeniu (niestety nie mialem
    > mozliwosci testowania...)

    powiem wam, ze albo trafilem na jakas podrobke z komputronika, albo trafil
    mi sie jakis felerny model.
    Kopiuje jeden duzy plik wlasnie pod notebookiem Dell D630 i kopiowanie z
    lokalnego dysku na tego pena wyglada tak:
    - na poczatku 1-3 MB/s (pare sekund)
    - potem skacze pomiedzy 6-11 MB/s
    - pauzuje kopiowanie (oprozniaja sie bufory)
    - wznawiam po ok minucie
    - transfer przez minute 1-3 MB/s !!!!!
    - potem 11-13 MB/s
    - czesto w tym czasie nie moge nic robie - 1-2 sekundowe freeze

    Ok, czesc elementow na laptopie dziala pod magistrala USB - wlan, kbd,
    touchpad ale kurcze, one nie zajmuja pozostalem przepustowosci magistrali.
    Antywir wylaczony.
    Windows XP zadne ciezsze uslugi nie dzialaja w tle.
    Lokalny dysk potrafi czytac wiecej, bo jak kopiuje z niego poprzez siec
    100/1000 Mbit/s to idzie z odczyt predkoscia stala ok 22 MB/s (przez
    gigabit), wiec nie jest to wina lokalnego dysku.

    Ten Patriot Supersonic Magnum 64 GB zachowuje sie wrecz jak karta pamieci !

    Co wiecej, testowalem rowniez na stacjonarnym, takze pod 2.0 i efekt jest
    ten sam.

    Dobrze ze zamowilem jedna sztuke do potestowania zanim mialem zrobic hurtowy
    zakup do firmy jako alternatywe dla padajacej elektroniki w zwyklych HDD.
    Dla mnie ta firma to nedza. Chcialbym was ostrzec przed nia. Zapytam jeszcze
    producenta co jest grane, bo ani rozmiar bloku, typ partycji, align - nic
    nie pomaga.

    BTW,
    Teraz kopiuje w obrebie tego pena, czyli z pena-na-pena. Jeden duzy plik.
    Magistrala powinna pociagnac 40/2=20 MB/s (20read+20 write).
    Zgadnijcie jaki transfer mam ? 6 MB/s......

    Macie jakie sugestie, bo moze ja testowac nie potrafie.
    Pod linuxem dd rowniez pokazuje takie transfery zapisu (z /dev/null),
    niewazne jaki rozmiar bloku wybiore.

    Odczyt jest przyzwoity - ok 32 MB/s ale mam w gleboko, skoro zapis jest na
    poziomie karty pamieci.

    Zaraz sprawdze pod WIN7, ale tez na USB 2.0