  • Data: 2010-09-21 21:14:40
    Temat: Re: Porównywanie ułamków zwykłych
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <spook"mad@hatter"op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 20-09-2010 o 05:37:26 j...@f...adres.to
    <w...@c...barg.cy> napisał(a):
    > Zakładam, że a,b,c,d są typu int,
    > oraz ułamek to uporządkowana para, czyli A = (a,b), B=(c,d),
    > czyli (w pseudokodzie)
    > struct fraction {int nominator, int denominator};
    >
    > Wtedy:
    > a/b < c/d <=> a*d < c*b
    >
    > W pseudokodzie funkcja, którą można użyć do sortowania będzie:
    >
    > boolean compare(struct fraction A, struct fraction B) {
    > long left = (long)A.nominator * (long)B.denominator;
    > long right = (long)A.denominator * (long)B.nominator;
> [...]

    Obawiam się, że tak :). Algorytm ma działać dla dowolnych ułamków, których
    liczniki i mianowniki mieszczą się w zakresie long int. Na przykład
    11/2147483629 i 17/2147483647 (nie ukrywam, że dobrałem złośliwie :) ).

    Dodam jeszcze, że nie satysfakcjonuje mnie wykorzystanie typu o większej
    precyzji, np. long long int. Równie dobrze możemy przyjąć, że licznik i
    mianownik są typu long long int i że mianowniki są z górnej granicy tego
    zakresu.

    > j..

    Pozdrawiam -- Spook.

    --