    From: sikor <s...@t...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Porównywanie napięcia 325Vpp do 2V
    Date: Fri, 22 Oct 2010 05:46:11 -0700 (PDT)

    wiadomościnews:i9romp$sgc$1@news.onet.pl...

    > Jeśli przekroczenie 2V zawsze spowoduje zaświecenie LEDa zasilanego z tego
    > napięcia pomocniczego to jak najbardziej.
    > Ale jakby potem wyszło, że ma być akurat odwrotnie to można się zdziwić skąd
    > na zasilaniu mamy 50V.
    > P.G.

    Ok dzięki wielkie. Zrobię tak żeby maksymalne napięcie jakie mogę
    wprowadzić do mojego układu było minimalnie mniejsze od największego
    jakie mogę podać na wzmacniacz operacyjny na wejście nieodwracające.
    Zasilanie symetryczne tego wzmacniacza chciałem zrobić z 3 baterii AA
    1v5 przez dzielnik napięcia (2 takie same rezystory, po środku masa
    wirtualna) Przez stabilizator napięcia na 2v na wejście odwracające
    doprowadzał bym właśnie to stabilizowane napięcie.

    Teoretycznie:
    wzmacniacz zasilany +2,25v i -2,25v
    na wejściu odwracającym - napięcie z baterii +2,25v przez stabilizator
    na 2v
    na wejściu nieodwracającym - nieznane napięcie (nie większe niz 230v
    zmiennego)

    Ale teraz właśnie nie wiem jak to będzie z masą.
    Wzmacniacz zasilany symetrycznie przez dzielnik z masą wirtualną i na
    jedno z wejść też używana jest ta masa.
    Drugie wejście - nieznane napięcie ale no właśnie względem czego?
    Mogę takie zasilanie symetryczne zastosować?