  • 81. Data: 2012-01-16 16:05:20
    Temat: Re: Porównanie zaawansowanych parametrów olejów silnikowych
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-01-16, Budyn <b...@g...pl> wrote:

    > przeczytaj uwa?nie co napisa?em wczesniej. Pomoge: nie napisa?em, ze sie nie
    > ró?ni?. Napisa?em ze dla >>>>normalnego<<<< u?ytkownika ró?nice nie maj?
    > znaczenia.

    Coz za odkrycie. Co to jest normalny uzytkownik i jaki motocykl posiada?
    Bo moze dla ciebie normalny uzytkownik to gostek posiadajacy jakiegos
    czopka o mocy 30-40 KM z litra jezdzacy na zloty nie przekraczajac 80
    km/h?

    > Napisa?em ze wy??czam z moich opinii silniki sportowe - i o nich
    > nie pisze. O silnikach "sportowych" pisac nie zamierzam, i zadnych wskazówek
    > na ich temat ode mnie nie us?yszysz.

    Bo poniewaz? No i co to jest sportowy silnik? Czy 160 KM z 1164 ccm to
    juz sportowy silnik?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 82. Data: 2012-01-16 16:08:37
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-01-16, Budyn <b...@g...pl> wrote:

    > no widzisz , zaczynamy sie zgadzac :-) Ja po prostu rozciagam game silników
    > gdzie nie warto sie wysilac na super-olej na znacznie szerszy zakres. Czyli
    > wlasciwie na wszystkie typowe samochodowe i prawie wszystkie motocyklowe :-)
    > Moze gdyby ktos powiedzial ze jest zapieudalaczem torowym i caly czas jedzie
    > na czerwonym to niech leje cos lepszego - ale jednoczesnie ten sam motur
    > typu R1 u normalnego wsiowego lebka nie wymaga zadnego cudnego oleju.

    Czyli zgadzasz sie, ze wybierajac olej powinnismy sie kierowac tym jaki
    silnik posiadamy i jak go uzytkujemy? No i, ze jednak oleje roznia sie
    ale roznice widac dopiero przy ostrzejszym uzytkowaniu?

    Jezeli tak, to mowienie komus "lej byle co i zmieniaj 4 razy rzadziej"
    jest slabe.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 83. Data: 2012-01-16 16:13:23
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    > Bo poniewaz? No i co to jest sportowy silnik? Czy 160 KM z 1164 ccm to
    > juz sportowy silnik?

    chyba żartujesz... To zwykły silnik, możesz nalac oleju z lidla :-)

    EOT

    b.

  • 84. Data: 2012-01-16 16:16:05
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    > silnik posiadamy i jak go uzytkujemy? No i, ze jednak oleje roznia sie
    > ale roznice widac dopiero przy ostrzejszym uzytkowaniu?

    wątpię zebys na swoim motocylu osiągnął choć w przybliżeniu ostrzejsze
    użytkowanie.

    b.

  • 85. Data: 2012-01-16 16:25:36
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

> [...]
    > z tego wyzyłowane motocykle sportowe i motocykle zepsute np. twój.
    >
    > Ale tak sie zastanawiam czy ty nie masz jakiegos problemu typu
    > racjonalizacja, poczytaj i powiedz co o tym sadzisz
    > "Mechanizm racjonalizacji zaprzęgnięty w usługi marketingu może skutecznie
    > "wyprać mózg" naszym Klientom. Mało tego - Klient zamiast przyznać się do
    > błędu będzie aktywnie bronił swojego punktu widzenia. Jego przekonanie o
    > słuszno?ci swojej (obiektywnie błędnej) decyzji będzie rosło tym bardziej,
    > im bardziej zewnętrzne otoczenie będzie usiłowało mu pokazać, że popełnił

    także i z tego powodu wciąż sukcesy odnosi wiadomy rudzielec, którym wciąż
    zachwyca się znaczna częśc społeczeństwa mimo, że tenże dyma to
    społeczeństwo od tyłu i bez wazeliny,- cóż, wg licznych badań społeczeństwo
    polskie jest najbardziej w Europie podatne na reklamę i inne tricki
    marketingowe...

  • 86. Data: 2012-01-16 16:54:02
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    Użytkownik "p 47" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > społeczeństwo od tyłu i bez wazeliny,- cóż, wg licznych badań
    > społeczeństwo polskie jest najbardziej w Europie podatne na reklamę i inne

    A co do meritum sporu, - uważam, że przy "normalnej" eksploatacji lanie do
    silnika JAKIEGOKOLWIEK oleju spełniającego wymogi producenta pojazdu podane
    w instrukcji obsługi zwykle z naddatkiem zapewnia bezpieczną eksploatację
    silnika i stosowanie oleju o wyższych parametrach nic w zasadzie więcej nie
    daje (opócz może lepszego samopoczucia właściciela;-), ponieważ:
    1.producent, i tylko on, wie jakie założenia co do wymaganych parametrów
    smarnych poczynił na etapie konstruowania silnika,
    2. przeprowadził odpowiednie badania i testy weryfikujące powyższe założenia
    3. te założenia i testy uwzględniają wymagania wykraczające ponad "zwykłą"
    przecietną eksploatację pojazdu, bo
    4. producentowi pojazdu zależy na bezawaryjnej pracy silnika, bo od tego
    m.in. zależy tzw renoma marki bezpośrednio wpływaąca na wielkość sprzedaży i
    pod tym katem specyfikował swoje wymagania dot. oleju.
    A zatem stosowanie się do wskazań z instrukcji całkowicie (i zwykle z
    naddatkiem) wystarczy do zapewnienia prawidłowej pracy silnika.

    Niektórzy uważają, że ów "naddatek" jest tak duży, ze wydłużają np. okres
    uzytkowania olej aż 2-krotnie, ale jest to MZ zbyt ryzykowne, szczególnie w
    świetle relacji zysk/możliwa strata.
    Z drugiej strony stosowanie w "zwykłej" eksploatacji lepszego niz zalecany,
    a więc droższego oleju, to, także MZ, pewna strata, bo wydatek większy, a
    zysk eksploatacyjny , jesli w ogóle wystąpi, to znikomy!

  • 87. Data: 2012-01-16 17:56:33
    Od: "doomin13" <d...@g...pl>

    a gdzie ja napisalem zeby kupowac najdrozszy? w ktorym miejscu?
    a jesli o to chodzi to bardziej wierze w specyfikacje duzych, uznanych firm
    typu Castrol, Shell itd itp niz lidla
    jaka masz pewnosc ze to co napisane na nalepce na oleju to prawda? malo jest
    podrob i tanich produktow ktore na nalepkach maja parametry nieosiagalne dla
    najlepszych producentow?
    i wcale tu nie namawiam do kupowania najdrozszych, zebys sie nie czepial bo
    widze po postach ze sie podgotowales i teraz podpalasz sie do kazdego posta
    :)

    pozdro,
    doomin13
    smc660
    vtr1000

  • 88. Data: 2012-01-16 18:48:40
    Temat: Re: PorA3wnanie zaawansowanych parametrA3w olejA3w silnikowych
    Od: "Hinek" <h...@t...pl>

    Użytkownik "doktorski" <d...@g...com> napisał

    > Pytanie: pierwsza z brzegu serwisowka mowi, ze rekomendowany jest olej
    > "AGIP CITY > HI TEC 4T". Jak to ma sie do Twojego stwierdzenia?

    A konkretnie od jakiego moto? Czy jest tam napisane należy używać TYLKO
    tego oleju? Nie podano szerszej specyfikacji wymaganego oleju?
    Twierdzisz że wlanie oleju innego producenta zniszczy silnik?
    Wierzysz że włosi produkują silniki, które trawią tylko wyroby
    f-my Agip?
    Olej dopiera się na podstawie wymaganych parametrów - a nie producenta.
    To że np. Moto Guzzi rekomenduje Agipa znaczy tylko że podpisali
    stosowną umowę biznesową i nic więcej.
    Pozdr

    --
    Hinek

  • 89. Data: 2012-01-16 19:36:44
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2012-01-14 19:28:34 +0100, AZ <a...@g...com> said:

    > Ja tam serwisuje dla siebie
    > i leje 300V przynajmniej wiem, ze przy zapierdalaniu korba nie wyjdzie
    > bokiem albo, ze sie nie rozkraczy 2000 km od domu.

    Poważnie ten Motul daje taką GWARANCJĘ??? Kurdę, lecę szybko kupić i
    zmieniam, jak mi się coś jednak zjebie, to mi pewnie kupią nowy silnik?
    Czy może hihopterem dowiązą na za godzinkę ekipę serwisową z częściami?
    Fajnie fajnie, niezłe cuda teraz oferują producenci olejów.
    ;-)

    de Fresz

  • 90. Data: 2012-01-16 21:58:18
    Od: marider <2...@g...pl>

    Ale sie wycie zrobilo...

    W dniu 2012-01-16 20:36, de Fresz pisze:
> [...]

    Ja tez :)

    Ja tez jestem ZA. Duzo nie jezdze ostatnio - w tym roku R1 zrobilem
    zaledwie 3 tys km (przerwa byla 4 miesiace ;) ) ale te 230zl na 4l 300v
    (mozna i taniej jak sie poszuka, ostatnia oferte dostalem na 200zl za
    banke) i 50zl na filtr K&N wydane raz w roku mnie nie zbawi. Dla
    kontrprzykladu niektorzy wiecej wciagaja nosem przez 1 wieczor albo
    puszczaja z dymem w niecaly miesiac trujac innych przy okazji i jeszcze
    im z geby wali. O pijakach nic nie mowie ;)

    > Poważnie ten Motul daje taką GWARANCJĘ???

    Zaden nie daje. Jak sie komus podoba to niech leje i Castrola czy
    rzepakowy z biedronki, szajs z Lidla czy szlam z Auchana itp, silniki w
    naprawie tanie nie sa wiec to co zaoszczedzi to i tak wywali (chyba ze w
    miedzyczasie komus trupa wcisnie z textem "jezdzony na najlepszych
    olejach").

    Pzdr
    PS: "Skapy dwa razy traci"
    --