  • Data: 2011-08-20 12:35:27
    Temat: Re: Porównanie tuszy do drukarek ?
    Od: "MC" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marx" <M...@n...com> napisał w wiadomości
    news:6vosh8-vj5.ln1@wuwek.kopernik.gliwice.pl...
    > podobnie można powiedzieć że Octavia ma bardzo dobrą ładowność jak na
    > osobówkę, ale do wożenia materiałów budowlanych to ja bym jej raczej nie
    > polecił...
    > Z chęcią zobaczyłbym zdjęcie z tej laserówki - zdjęcia z dobrej
    > atramentówki są porównywalnej jakości do tych z fotolabu.

    Laserówka nie nadaje się w ogóle do robienia zdjęć, chyba, że zdjęć rysunków
    albo specjalnie spreparowanej grafiki. Dobra atramentówka robi zdjęcia
    lepsze niż z labu, ale na oryginalnych atramentach. Zamienniki to tematyczna
    czarna dziura, bo oprócz całkiem niezłych trafiają się absolutne knoty.

    Koszty eksploatacji w małym stopniu podlegają prawom rynkowym, a na dodatek
    są one w całym okresie eksploatacji dużo wyższe od ceny samej drukarki. Ceny
    na atrament ustala producent, więc może sobie tak zaplanować, zeby wyższymi
    cenami atramentów czy tonerów rekompensować niskie ceny urządzenia. I tak to
    się zwykle dzieje.

    Ale ostatnio pojawiły się wyjątki. Epson, Lexmark i HP mają modele, w
    których koszt strony jest bardzo konkurencyjny dla laserówek. 3 grosze w
    Lexmarku za 5% pokrycia A4 na oryginalnych atramentach to naprawdę dobry
    wynik. W HP jest to seria bodajże Ink advantage a u Epsona atramentówki z
    serii biznesowej. Ale są to na ogół drukarki droższe, dla osób więcej
    drukujących.