    From: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Porównanie różnych języków
    Date: Thu, 22 Dec 2011 02:45:40 -0800 (PST)
    <jcu0uc$n2i$1@inews.gazeta.pl>
    <24558748.394.1324544016417.JavaMail.geo-discussion-forums@vbw20>
    <6...@u...googlegroups.com>
    <11450928.644.1324549104662.JavaMail.geo-discussion-forums@yqmw40>

    On Dec 22, 10:18 am, Roman W <b...@g...pl> wrote:

    > IMHO to jest za malo.

    Bywa, ale często wystarczy. Wracając do kontekstu: jeśli zamiast
    trzech słów notatki, na podstawie której będziesz tworzyć
    implementację tego samego dnia, lub w tym samym tygodniu, napiszesz
    pięciostronicowy dokument w ten sposób, żeby mógł go zrozumieć i
    implementację zrobić ktoś inny, a następnie zrobisz tę implementację
    sam, to z konieczności w takim pięciostronicowym dokumencie znajdzie
    się wiele informacji, która będzie redundantna, o ile piszesz czytelny
    kod i testy. Jeśli napiszesz trzy słowa notatki, potem testy i
    implmenetację, a to, czego nie potrafisz wyrazić w testach i kodzie,
    umieścisz w komentarzach lub w dokumencie, to łączna ilość wysiłku nie
    jest taka sama, bo unikniesz pracochłonnego zapisywania znacznej
    części informacji dwa razy - w dokumencie w języku naturalnym
    (pseudokodzie, diagramie itd) i drugi raz w kodzie. A przede wszystkim
    omijasz problem potencjalnie uciążliwego procesu synchronizacji
    dokumentacji i kodu (lub przynajmniej znacznie zmniejszasz jego
    uciążliwość).