-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt
-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <m25aiq$a65$1@node1.news.atman.pl>
<Pine.WNT.4.64.1410212152140.7008@quad>
<5448091f$0$18081$65785112@news.neostrada.pl>
<Pine.WNT.4.64.1410230144540.5380@quad>
In-Reply-To: <Pine.WNT.4.64.1410230144540.5380@quad>
Subject: Re: Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech.
Date: Thu, 23 Oct 2014 03:58:58 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 122
Message-ID: <544860e4$0$12628$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 79.190.128.234
X-Trace: 1414029540 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 12628 79.190.128.234:62037
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2547693
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1410230144540.5380@quad..
.
On Wed, 22 Oct 2014, J.F. wrote:
>>> Tak przy okazji, gdzieś tam odłożyłem ad acta i chyba zapomniałem
>>> o "proCavallinowym" wniosku z Konwencji Wiedeńskiej - bo tak
>>> wychodzi
>>> z jej literalnej treści.
>>> Wyprzedzający nie może "czekać na następne wyprzedzanie" jeśli
>>> utrudnia
>>> to wyprzedzanie przez szybszy pojazd.
>
>> Ale on nie czeka, on wyprzedza kolejny pojazd :-)
> W konwencji jest wyraźny zapis "priorytetu" zwolnienia drogi dla
>szybszego od "pozostania celem zjechania".
> Warunkiem o którym zapomniałem wspomnieć jest wyprzedzanie na
>"swojej" połowie jezdni (dwukierunkowej).
To sie autostrada nie kwalifikuje ... ale chyba nie ma takiego zapisu.
>https://www.gddkia.gov.pl/userfiles/articles/i/infr
astruktura-rowerowa_3000//documents/konwencja_wieden
ska.pdf
>+++
>Na jezdniach majšcych co najmniej dwa pasy ruchu przeznaczone
>do ruchu w kierunku jego jazdy kierujšcy, w razie potrzeby podjęcia
>nowego manewru wyprzedzania natychmiast lub wkrótce po zajęciu
>pozycji okreoelonej w artykule 10 ustępie 3 niniejszej konwencji,
tylko ze 10.3 to "jazda przy krawedzi jezdni odpowiadajacej ruchowi,
co bym rozumial ze "jak kierowca chce ponownie wyprzedzac zaraz po
zjechaniu na prawy pas ..."
>może - dla wykonania tego manewru
>i pod warunkiem upewnienia się,
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
>że to nie narazi na
>większe
^^^^^^^
>utrudnienie kierujšcych szybszymi pojazdami jadšcymi za nim -
>pozostać
>na pasie ruchu zajętym przez niego podczas pierwszego wyprzedzania.
... cos tu nie pasuje. Oryginal
5. (a) On carriageways with at least two lanes reserved for traffic
moving in
the direction in which he is proceeding, a driver who should be
obliged,
immediately or shortly after moving back to the position prescribed by
Article 10,
paragraph 3, of this Convention, to overtake again may, in order to
perform that
manoeuvre, and provided he makes sure he can do so without undue
inconvenience to
the drivers of faster vehicles approaching from behind, remain in the
lane he has
occupied for the first overtaking manoeuvre.
tez niewyrazny, ale mniej. Sprawdzic francuski ?
>IMVHO przychylić się można do wyrażonego tu kiedyś "zdjęcia nogi
> z gazu" jako "mniejszego utrudnienia", dopuszczalnego znaczy.
>>> zostawił odstęp całe 10m"!
>> Wtedy to nikt nie ma watpliwosci. Problem jest raczej przy luce
>> 200-300m.
> Tyle to nawet na "niemiecką normę" wystarcza, więc tłumaczenia nie
> ma.
> Dlatego wspomniałem :) że "przepis jest".
Oj .... w tym przypadku moze narazic sie na wieksze niewygody niz ten
z tylu :-P
Za to - odkrylem art 14
1. Każdy kierujący, który zamierza wykonać manewr, taki jak wyjechanie
z rzędu pojazdów stojących
na postoju lub wjechanie do niego, skręcenie w prawo lub w lewo na
jezdni, w szczególności w celu
zmiany pasa ruchu, skręcenie w lewo lub w prawo na inną drogę lub do
posiadłości przylegającej do
drogi, nie powinien rozpoczynać tego manewru bez uprzedniego
upewnienia się, że może to uczynić bez
narażenia na niebezpieczeństwo innych użytkowników drogi jadących za
nim lub przed nim albo mających
go wyminąć, z uwzględnieniem ich pozycji na jezdni, kierunku ruchu i
szybkości.
Ale tez niewyraznie napisany i Cavallino nie moze sie nim podeprzec
solidnie :-)
>>> Za to:
>>> "straciłem prawo jazdy na miesiąc" skutecznie temperuje tych
>>> "bardziej wyprzedzających" :>
>
>> A nie, bo pamietaj ze tam wiekszosc autostrad jednak nie ma
>> limitow.
>Pamiętam.
>Ale u nas narzekania są na kapeluszników jeżdżaych po mieście "50" :P
>a nie na prędkości na autostradach.
Po miescie to patrz art 10.6 - nie uwaza sie za wyprzedzanie ... i
widac ze dla autorow calkiem normalne jest, ze w gestym ruchu jedzie
sie wszystkimi pasami, a nie przy prawej krawedzi.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 23.10.14 08:38 Witolko
- 23.10.14 09:06 Witolko
- 23.10.14 14:19 Gotfryd Smolik news
- 23.10.14 17:22 Cavallino
- 23.10.14 17:44 Czesław Wiśniak
- 23.10.14 18:40 J.F.
- 23.10.14 20:34 Cavallino
- 23.10.14 21:21 Tomasz Pyra
- 24.10.14 00:34 J.F.
- 24.10.14 07:48 MichałG
- 24.10.14 11:42 Witolko
- 24.10.14 18:36 Cavallino
- 25.10.14 01:48 Gotfryd Smolik news
Najnowsze wątki z tej grupy
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
- [OT] Lewe oprogramowanie
- droga laweta
- Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- skąd się biorą tacy debile?
- wina Tóska
Najnowsze wątki
- 2024-12-05 nie chcem ale muszem zapytać
- 2024-12-05 test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- 2024-12-05 jak to na autostradzie
- 2024-12-04 Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- 2024-12-06 starość nie radość
- 2024-12-05 Ataki hakerskie
- 2024-12-05 Konwersja dysku z MBR na GPT
- 2024-12-05 Problem z wilgotnością
- 2024-12-05 Warszawa => Junior New Business Development Manager <=
- 2024-12-05 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2024-12-04 Warszawa => Specjalista Helpdesk <=
- 2024-12-04 Wrocław => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-12-04 Gdańsk => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-04 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-12-04 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=