eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaPorownanie brzmieniaRe: Porownanie brzmienia
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.man.lodz.pl!newsfeed.pionier.net.p
    l!news.samoylyk.net!aioe.org!H0ALekuW4MZeIMwQjf8wpQ.user.46.165.242.91.POSTED!n
    ot-for-mail
    From: PD <p...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Porownanie brzmienia
    Date: Fri, 14 Oct 2022 12:05:50 +0200
    Organization: Aioe.org NNTP Server
    Message-ID: <tibc9u$9ug$1@gioia.aioe.org>
    References: <1...@g...com>
    <634862d7$0$472$65785112@news.neostrada.pl> <tiaum4$hh2$1@gioia.aioe.org>
    <63490e36$0$455$65785112@news.neostrada.pl>
    <tibbe9$1sge$1@gioia.aioe.org>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: gioia.aioe.org; logging-data="10192";
    posting-host="H0ALekuW4MZeIMwQjf8wpQ.user.gioia.aioe.org";
    mail-complaints-to="a...@a...org";
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:102.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/102.3.3
    Content-Language: pl
    X-Notice: Filtered by postfilter v. 0.9.2
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:774845
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2022-10-14 o 11:51, PD pisze:

    >> To też idzie "syntetyzować". Podam Ci taki przykład. Masz do
    >> dyspozycji sprzęt z pasmem przenoszenia, przykładowo od 10Hz do 30Khz
    >> i przede wszystkim kilkukrotnie większą mocą. Inaczej pisząc, masz
    >> możliwość wpuścić w ten kanał wzmocnienia, dokładnie to, co chcesz.
    >> Kilkukrotnie większa moc, ma ci zapewnić, że nie będziesz wnosił do
    >> syntezy dźwięku, własnych zniekształceń spowodowanych przesterowaniem
    >> stopnia końcowego, które zawsze jest różne. Możesz zatem symulować
    >> jakiekolwiek zniekształcenia i przesterowania bez przesterowań
    >> własnego stopnia końcowego. Doświadczony muzyk z dobrym słuchem wie
    >> jak powinno to brzmieć i to robi, podobnie jak każdy dobry kucharz,
    >> jest w stanie powtórzyć ten sam smak danej potrawy w obojętnie jakiej
    >> kuchni używając nawet innych produktów.
    >
    > Nie tak do końca. Mówisz o statycznym brzmieniu - tu zgoda. Ale wyobraź
    > sobie, że grajek uderza w strunę i czeka i ona wybrzmiewa. W miarę
    > wybrzmiewania przechodzi przez wszystkie możliwe punkty pracy
    > wzmacniacza jako całości. Pewnie nie raz słyszałeś taki efekt jak z
    > lekko przesterowanego dzwięku przechodzi w czystszy, potem czysty lub na
    > odwrót. Każdy wzmak w zalezności od konstrukcji będzie robił takie
    > przejście inaczej, nawet postawię tu śmiałą tezą że poszczególne
    > egzemplarze tego samego wzmaka róznią się w tym zakresie. I prawdą jest,
    > że każdy muzyk z dobrym słuchem wyłapuje takie niuanse. Na tym m.inn
    > polega "brudzenie" dzwięku - grasz czysto, ale coś tam więcej trącasz,
    > żeby zaczęło delikatnie charczeć i w każdym wzmaku zacharczy trochę
    > inaczej. W drugą stronę. Podchodzimy z gitarą do rozkręconej paczki i
    > wykorzystujemy wzbudzenie, tu też jak to zabrzmi zależy od szczegółów
    > konstrukcji. Zdaje się, że to wszystko jest ukryte pod hasłem "odpowiedź
    > dynamiczna wzmacniacza". Takich rzeczy gałkami nie ukręcisz na dowolnym
    > wzmacniaczu. Praktyka u muzyków zresztą jest taka, że jak gra się na nie
    > swoim sprzęcie, to nie starasz się ukręcić dokładnie swojego brzmienia,
    > bo się nie da, starasz się ukręcić coś co będzie dla Ciebie po prostu
    > satysfakcjonujące. Nie wiem czy współczesne DSP potrafią robić symulacje
    > wzmaków z takim stopniem wnikania w szczegóły - dawno się tematem nie
    > interesowałem, ale tu zdecydowanie więcej jest potrzebne niż muzyk z
    > dobrym słuchem i dostępem do kilku potencjometrów.

    Z resztą przed DSP jeszcze długa droga. Ostatnio w temat ich możliwości
    wnikałem jakieś 5-6 lat temu w kontekście pianin cyfrowych. Wszystko
    jest ładnie i pięknie, dopóki nie dojdziemy do kwestii symulacji
    działania pedału, który podnosi tłumiki. Jeszcze nie spotkałem się z
    takim rozwiązaniem, które potrafiło by dać chociaż namiastkę tego
    charakterystycznego "szumu", gdy aktualnie grany dźwięk wzbudza
    delikatnie akurat nie grane struny (a jest ich z reguły 243 wszystkich,
    po max 3 na jeden dzwięk) i wszystkie ze sobą odziaływują za
    pośrednictwem płyty rezonansowej i strojnicy :)

    PD

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: