  • 11. Data: 2010-09-01 15:23:47
    Temat: Re: Porownanie R1 2007 vs GSXR 1000 K7 :)
    Od: Grzegorz Rogala <a...@v...pl>

    kucik pisze:
    [cut]
    > Twoje modyfikacje przypominaja kupowanie wibratora po to aby na polce
    > lezal... hehe:)
    rotfl.
    Ale brandzlowac sie mozna wszystkim i kazdy.
    Jeden kupuje PCIII i nie jezdzi na tor i zachwyca sie wykresem z hamowni*
    Drugi kupuje do czopera kominy zeby bylo glosniej*
    Trzeci kupuje nowiutkiego crossa po to zeby pakowac go w bagno*
    Czwarty zaklada do Harleya przod od R1*
    Piaty .. itd
    Reasumujac _CHUJ_ kogo obchodzi jak dana osoba traktuje/uzytkuje/ulepsza
    swoj wlasny sprzet**
    A ze pewne rzeczy sa smieszne bardziej a innej mniej to taka jest istota
    tego swiata. O!

    * - przypadkowa zbieznosc z rzeczywistoscia.
    ** - chuja tez.

    --
    pozdr
    Rogal

  • 12. Data: 2010-09-01 15:42:32
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-09-01 17:23:47 +0200, Grzegorz Rogala <a...@v...pl> said:

    > Reasumujac _CHUJ_ kogo obchodzi jak dana osoba
    > traktuje/uzytkuje/ulepsza swoj wlasny sprzet**

    To jeszcze proszę zdefiniuj to "obchodzenie". Patrzeć można (choćby na
    zdjęcia)? Śmiać się głośno, czy tylko w duchu? A pokiwać głową z
    dezaprobatą, czy to już mobbing? Powiedzieć coś na ten temat do kolegi?
    A może na głos do siebie? Czy też publiczne wyrażenie opinii to już
    obraza uczuć religijnych i szybciutko trza biec z donosem do
    najbliższej prokuratury? No więc co to jest to "obchodzenie"?
    Pytamnoboniewiem.

    de Fresz

  • 13. Data: 2010-09-01 20:22:13
    Od: Grzegorz Rogala <a...@o...pl>

    W dniu 01-09-2010 17:42, de Fresz pisze:

    > To jeszcze proszę zdefiniuj to "obchodzenie".
    Janek obszedl dol .. dol zostal przez Janka?
    a tak bardziej serio, imo mozna drzec lacha ze wszystkiego ale
    niekoniecznie uzywajac argumentow ze ktos robi cos bezsensu (najczesciej
    bezsensu dla tego kto to pisze a nie dla tego kto to robi)
    Ale ja mysle, ze Ty wiesz o co mi chodzilo.

    --
    r.

  • 14. Data: 2010-09-01 21:02:29
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2010-09-01 16:28, de Fresz pisze:

    > Tey, to może sobie lepiej czopka jakiegoś kup, tam katalogi tjuningowe
    > mogą spokojnie konkurować z książkami telefonicznymi miast średniej
    > wielkości.

    Ale ze zazdraszczasz czy co ? Cos konkretnego kiedykolwiek z motocyklem
    zrobiles czy ograniczasz sie do "fizolowania" w necie ? I nie mam na
    mysli wymiany oleju z kolega w garazu.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

  • 15. Data: 2010-09-01 21:17:47
    Od: doktorski <d...@g...com>

    On 1 Wrz, 13:29, marider <m...@g...pl> wrote:
    > Witajcie czesc i czolem ;)
    6, tu doktorski;

    > Moj zestaw w R1 2007 (przebieg ~2500km wiec prawie "nowka"): pelny
    > tytanowy Akrapovic EVO I z carbonowymi koncowkami, filtr powietrza K&N,
    > PC3 USB z mapa M426-502, o2 sensor wywalony (znaczy sonda lambda czy jak
    > jej tam).
    Pytanie pierwsze: kto robil ta mape? Znasz autora?

    > Zestaw w kumpla K7: koncowka Yoshimura TRC w carbonie i filtr powietrza K&N.
    > Oba motocykle przelozenia oryginalne. I co Wy na to:
    > http://tinyurl.com/3yz37mw    ?!
    Ja na to, ze obydwaj macie ubogo/niewlasciwie zestrojone dryndy.

    > Max moment jest wiekszy w R1 ale dol to jakas kpina ;]
    Patrz pytanie o mape.

    > I niech mi ktos powie ze jakiekolwiek sportowe moto ma 200KM po wlozeniu
    > marnych koncowek tlumika jak to tuningowi "spece" opisuja na Allegro
    > hehehe... Aczkolwiek zabawa jest wciagajaca. I kosztowna...
    Kazdy silnik wychodzi z fabryki z konkretnym setupem. Ma byc
    najmocniejszy? Proszsz. Ma miec moment? Proszsz. Ma byc kompromisem?
    Proszsz. Ale to nadal fabryczny setup. Wkladasz KNa, wkladasz przelot
    na wydechu to jak jakbys ten setup wlozyl w dupe (nic personalnego).
    Rozstrajasz motocykl. Nawet jesli masz PC i *wydaje Ci sie* ze masz
    wlasciwa mape to prawdopodobienstwo, ze ta mapa jest optymalna jest
    jak 1:100. Chyba, ze jezdzisz na takim samym paliwie i powietrzu jak
    autor mapy. Wtedy prawdopodobienstwo jest juz 1:50...
    Moja rada: masz hamownie? Masz mechanika ogarniajacego strojenie?
    Zestroj silnik pod to co masz i wtedy chwal sie wykresami. Inaczej
    szkoda kasy bo mozna wiecej zepsuc niz poprawic. Inna sprawa to
    strojenie wg AFR a nie hamowni - podczas jazdy. Znam jedna firme w
    Polsce, ktora to robi ale slabo znam branze wiec moze po prostu nie
    wiem.

    Od razu odniose sie do innych kwestii w watku poruszanych:
    - hamowanie za free w B-stoku. Zapisuje sie. Akurat sie wybieram w
    okolice. Ile trzeba miec? 183KM? Na kole czy silniku? :)
    - tor/czasy/inne duperszwance: jako leszcz torowy ale jednak torowy
    stwierdzam, ze osiagi motocykla (generalizujac) , na poziomie nizszym
    niz zawodniczy, maja sie tak do czasow jak ja do baletnicy. Przyklad:
    motocykl mam jaki mam, umiejetnosci takze (z torem majace niewiele
    wspolnego). Podczas ostatniego latania w Nowodworze krecilem okolice
    2:23. Wydawalo mi sie szybko, AZ mial 2:28. 5 sekund roznicy. Potem
    byly kolejne pomiary i juz mi na nich bardziej zalezalo. Okazalo sie,
    ze jak sie zepne to krece 2:19. Wow, pomyslalem. A potem juz bylo na
    powaznie: pierwsze 3 kolka byly rowne po 2:14, ostatnie 2:15. Nie
    wierzylem w to co widze na stoperze. A wszystko dlatego, ze mialem na
    plecach 1098, CBR1000RR i ZX-10. A motocykl wciaz ten sam....
    - czy tuning motocykla drogowego traktowanego lajtowo ma sens? Dla
    dobrego samopoczucia tak. Dla frajdy/wyglupow tak - o ile jest
    zrobiony dobrze. Dla lepszego/innego wygladu - tak. Innych pozytywnych
    skutkow nie dostrzegam.

    Ode mnie: moj motocykl jest lekko dlubniety. Ale nie po to zeby
    zamiast 192KM mial 193KM czy moze nawet 203KM, z doladowaniem, jak
    twierdza marketingowcy z KHI. Walimieuto, i tak nie mam gdzie tego
    wykorzystac. Ale mialem dziure w momencie przy 2,5-3,5 krpm - dosc wk-
    wiajaca. Juz jest mniejsza. Motocykl zaczal zbierac sie tak, jak tego
    oczekiwalem. Poskutkowalo to niestety przyspieszona wymiana lozyska GR
    ale co tam - wrazenia mam bezcenne. Czy moje wydatki mialy sens? Dla
    mnie tak, jestem zadowolony. Jesli dla 99% spoleczenstwa sensu nie
    bylo - ich sprawa.

    pzdr, dr
    14/525

  • 16. Data: 2010-09-01 21:28:38
    Od: marider <m...@g...pl>

    kucik pisze:

    > Mialem napisac: "to po takich modyfikacjach niezle musi na torze urywac
    > setne sek w porownaniu ze stockiem" ale po Twojej wypowiedzi napisze ze do
    > lanserki na swiatlach i festynach, zamiast pchac drogie i kosztowne PC,
    > zakladac pelny uklad z tytanu, ktorych i tak nikt nie widzi, lepiej zalozyc
    > swiecace wentyle, podswietlone owiewki, czy kororowe nalepki sponsorow z
    > MotoGP i co najwyzej karbobowa koncowke Acrapovicia co by lepiej brzmialo...

    Wojna miedzy Suzuki a Yamaha o milisekundy i kilka KM wiecej czy mniej
    jak sie uda.. Ciekawostka ktora chcialem sie podzielic z Wami pokazujac
    wyniki pomiarow. W sumie moglbym nic nie pchac w moto i lezec 2 miechy
    pod palmami ale bym sie chyba na smierc zanudzil patrzac w niebo. Jak
    gdzies to kiedys przeczytalem - mozna bylo kupic "tjuningowe" nalepki,
    oblepic moto a reszte kasy przepic tyle ze oryginalne moto jest dla mnie
    zawsze jakies takie - mdle i bez wyrazu ;] Jednak wiochy zadnej robil
    nie bede ani tymbardziej swiecacej choinki z R1, to nie GoldWing, Harley
    czy inne podobne. Dodatki maja byc funkcjonalne i przemyslane a nie
    pseudotuning dla dresiarzy.

    > a sie tak zapytam co Ci z tego dolu na ulicy?

    No nerwi mnie ze jedzie toto jak sie wkreci na 6-8 tysi zeby sie cos
    dziac zaczelo. Dol jest kiepski i dalo sie czuc to i bez hamowni wiec
    jak trzeba przyspieszyc to redukcja raz czy 2 + gaz a tu sekunda dwie
    opoznienia, wkreci sie i dopiero jedzie.

    > Masz wykres zanim ustawiles nowa mape w PC?
    > Czy przypadkiem bajerami nie spieprzyles wlasnie dolu?

    To Was jeszcze pomecze wykresami:

    a) porownanie mojej R1'07 z inna "gola" R1'07 bez zadnych dodatkow
    (nieco inna temp. powietrza tez pewnie miala wplyw na pomiar)

    Moc: http://tinyurl.com/33b2z98 (roznica 8,4KM)
    Moment: http://tinyurl.com/3222jga (roznica 5Nm)

    b) moja R1 przed i po wlozeniu PC3USB (reszta ustawien ta sama):

    http://tinyurl.com/3yefcbu - sam PC3 USB i mapa z netu daly 5,9 KM oraz
    4,8Nm roznicy. IMHO sporo.

    > A z tego wykresu jasno wynika ze np na 1/4 mili ten gixer skopal by ogrodek
    > Twojej R1, no ale Ty i tak nie uzywasz moto do takiego katowania, wiec co
    > mozna sie wiecej wypowiadac.

    Myslalem ze moze uslysze jakies fachowe opinie lub podpowiedzi co dalej
    robic zeby wyciagnac dol bo rozni ludzie czytaja precle i moze tez sa
    jacys spece (w ustawianie mapy mozna sie pobawic, to oczywiste, tylko
    musialbym sie bujnac z tym do PP gdzie maja o tym podobno jakies lepsze
    pojecie). I nie chodzi mi o zmiane motocykla na nowszy bo nowsze jeszcze
    gorzej stoja z moca itd niewazne czy R1'09-10 czy K9/K10 :) A mnie sie
    wyglad RN19/20 zajebiscie podoba. Co nie zmienia faktu ze K7 ma dol
    silniejszy ale v-max mniejsze. Krzywe mocy sa w sumie zblizone, moment
    jest rozny i to az dziwi.

    > Wybacz ale kpiny same sie nasuwaja czytajac Twoje tlumaczenie ze moto szkoda
    > Ci na tor, a inwestujesz w cos co stricte dla toru jest stworzone, choc do
    > Twojego sposobu wydawania pieniedzy nic nie mam ;)

    Aj tam, niekiedy sie trafi fajny dodatek do R1 to moge sobie zanabyc od
    czasu do czasu. W zasadzie pelny uklad, PC i KN to nie jakies tam super
    dodatki. Reszte pozera Nobel Z Puli Szczescia ;)

    > Twoje modyfikacje przypominaja kupowanie wibratora po to aby na polce
    > lezal... hehe:)

    Fakt. Ten tez niewiadomo kiedy sie przyda ;) A serio to mea culpa -
    powinienem dokladnie poczytac porownania modeli i moze pomyslec nad
    czyms innym niz kolejna 3cia juz R1 :)

    Pzdr

    PS: de Fresz - pisalem o (DIN) ale przepisze to co mam ponizej wykresow
    * Wartosci oznaczone znaczkiem (R) sa wartosciami rzeczywistych
    parametrow silnika w chwili pomiaru.
    ** Wartosci oznaczone znaczkiem (DIN) sa wartosciami unormowanymi czyli
    przeliczonymi zgodnie zniemiecka norma DIN 70020 - cokolwiek to znaczy..

    PPS: 2 pomiary na motocyklowej hamowni w Bialymstoku kosztuja 100zl
    (2x50zl). Jak ktos chce namiar - to na priv. Ciekawe jakie ceny sa w
    innych miastach?
    --
    marider
    Wsciekla Rn20 + dodatki ( sprzedam )

  • 17. Data: 2010-09-01 21:33:27
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2010-09-01 23:28, marider pisze:

    > Jednak wiochy zadnej robil nie bede ani tymbardziej swiecacej choinki z R1, to nie
    GoldWing, Harley
    > czy inne podobne.

    Na grzaski grunt wkraczasz z tym swoim plasticzkiem :)

  • 18. Data: 2010-09-01 21:40:19
    Od: marider <m...@g...pl>

    doktorski pisze:
    > 6, tu doktorski;

    > Pytanie pierwsze: kto robil ta mape? Znasz autora?

    Mape zassalem ze strony PC3 (gotowa pod zestaw jaki mam, jest druga ale
    wyglada identycznie jak sie te mapy porowna..). Innych na razie nie
    szukalem bo chyba jednak lepsza opcja bedzie ustawienie mapy od zera
    albo od jakiejs dobrej bazy startowej. Bede dzwieczny za namiary tej
    firmy od ustrojenia mapy pod konkretny setup- moze skorzystam.

    > Ja na to, ze obydwaj macie ubogo/niewlasciwie zestrojone dryndy.

    Hmm...

> [...]
    > ale co tam - wrazenia mam bezcenne. Czy moje wydatki mialy sens? Dla
    > mnie tak, jestem zadowolony. Jesli dla 99% spoleczenstwa sensu nie

    Dzieki za konkrety bo mnie pi razy oko o to tez chodzi zeby zatkac
    dziure ;)

    PS: Hamownia na kole oczywiscie. Jak bedziesz w okolicy to sie odezwij,
    byle nie ten ani nie nastepny weekend bo jestem w Pardubicach/Krakowie a
    kolejny w Wawie. Ostatnio chlopaki mieli stock 14tke na hamowni -
    wyciagnela 171KM.

  • 19. Data: 2010-09-01 21:41:06
    Od: marider <m...@g...pl>

    Kuczu pisze:

    > Na grzaski grunt wkraczasz z tym swoim plasticzkiem :)

    Wiem wiem, to plytsza "studnia bez dna" ;)))

    Pzdr

  • 20. Data: 2010-09-01 21:46:32
    Od: doktorski <d...@g...com>

    On 1 Wrz, 23:28, marider <m...@g...pl> wrote:

    > a) porownanie mojej R1'07 z inna "gola" R1'07 bez zadnych dodatkow
    > (nieco inna temp. powietrza tez pewnie miala wplyw na pomiar)

> [...]
    My hy hy, zobacz co sie w Twojej dzieje przy 4,5-6 krpm....

    > b) moja R1 przed i po wlozeniu PC3USB (reszta ustawien ta sama):
    > http://tinyurl.com/3yefcbu- sam PC3 USB i mapa z netu daly 5,9 KM oraz
    > 4,8Nm roznicy. IMHO sporo.
    Z uporem maniaka patrzysz na koniec wykresu. Ile procent czasu jazdy
    spedzasz w tym sektorze obrotomierza? Nie irytuje Cie zalamanie
    krzywych przy 9,5krpn ze o zalamaniach (mocnych!) nizej nie wspomne?

> [...]
    > jacys spece (w ustawianie mapy mozna sie pobawic, to oczywiste, tylko
    > musialbym sie bujnac z tym do PP gdzie maja o tym podobno jakies lepsze
    1. pojechac do dobrego tunera, np. do Tomka Kedziora - aktualnie
    dziala w 3fun.pl
    2. zrobic setup pod Twoj motocykl.

    > Krzywe mocy sa w sumie zblizone, moment
    > jest rozny i to az dziwi.
    Szczerze? Krzywe sa beznadziejnie pogiete. Wez to PC i wyprostuj
    telinie na ile sie da.

    > PPS: 2 pomiary na motocyklowej hamowni w Bialymstoku kosztuja 100zl
    > (2x50zl). Jak ktos chce namiar - to na priv.
    Umow mnie pls. I niech koledzy przyjada! :)

    >Ciekawe jakie ceny sa w
    > innych miastach?
    W 3fun: 200 za hamowanie, 366 za strojenie. Ja osobiscie tego nie
    rozumiem ale Tomek ma swoje powody.

    A, wazna uwaga. W 3funie mozecie dostac ataku depresji. Hamownia Tomka
    pokazuje jakies 20 KM mniej na silniku niz ta u Ratki... :)

    pzdr, dr
    14/525