  • 11. Data: 2010-11-12 13:30:10
    Temat: Re: Porównanie 60D, K-7 i D7000!
    Od: Mateusz Ludwin <m...@g...com>

    On 12 Lis, 14:25, Jakub Jewuła <b...@s...com.pl> wrote:

    > Jedno sie nie zmienilo - nadal czulosci powyzej 800ISO sa
    > potrzebne w zasadzie wylacznie do robienia testow ;-)

    Tyle że na takich czułościach najlepiej widać, jak się zachowają
    cienie na ISO100.

    Poza tym jest drastyczna różnica między ISO1600 i ISO6400. To pierwsze
    w zasadzie za wiele nie daje, bo w kiepskim świetle nadal czasy będą
    za długie. Ale ISO6400 to już zupełnie nowa jakość, przy F1.4 i takiej
    czułości zrobisz zdjęcie naprawdę wszędzie.
    --
    Mateusz Ludwin

  • 12. Data: 2010-11-12 13:36:18
    Od: Mateusz Ludwin <m...@g...com>

    On 12 Lis, 11:36, Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl> wrote:

> [...]
    > obiekt testu by pomi dzy poszczeg lnymi testami modyfikowany
    > (najprawdopodobniej rozmontowywany w celu przechowania i ponownie
    > montowany do kolejnych test w). W tej sytuacji nie mo na mie pewno ci,
    > e przy r nych testach o wietlenie poszczeg lnych partii
    > fotografowanego obiektu by o identyczne. Je li np. szpulki kt re na
    > zdj ciach z 60d by y gorzej widoczne zosta y przesuni te w por wnaniu z
    > poprzednimi testami - mog y znale si w g bszym cieniu i by gorzej
    > o wietlone. Niestety dla mnie te przesuni cia podwa aj wiarygodno testu.

    No to ustaw ISO100 i zobacz jak tam wyglądają szpulki, a potem ustaw
    6400 i zobacz jak pięknie znikają, choć wcześniej były widoczne.

    Albo popatrz zacienioną część butelki w centrum, ile detali Canon
    wycina przykrywając je czernią.
    --
    Mateusz Ludwin

  • 13. Data: 2010-11-12 13:38:36
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Tak? No to zrób reportaż z kiepsko oświetlonego miejsca,
    > w którym błyskać nie wolno. Okolice 2500ISO w moim D300
    > bardzo sobie cenię ;)

    Chwala Bogu, ze sa cyfrowki - dwadziescia lat temu
    musielismy sie bez reportarzy obejsc ;)

  • 14. Data: 2010-11-12 13:42:07
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2010-11-12 14:38, Jakub Jewuła pisze:
    > Chwala Bogu, ze sa cyfrowki - dwadziescia lat temu
    > musielismy sie bez reportarzy obejsc ;)

    No i obchodziliśmy się.
    Aczkolwiek najczęściej wysokie iso służy do nobilitowania.

    --
    pozdrawia Adam
    /terroryzm - wiem co to, kiedyś mi strona nie działała.../

  • 15. Data: 2010-11-12 13:47:05
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Fri, 12 Nov 2010 14:25:41 +0100, Jakub Jewuła wrote:
    > Jedno sie nie zmienilo - nadal czulosci powyzej 800ISO sa
    > potrzebne w zasadzie wylacznie do robienia testow ;-)

    Tobie.

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 16. Data: 2010-11-12 14:02:38
    Od: "Matt " <m...@g...pl>

    Mateusz Ludwin <m...@g...com> napisał(a):

    > przy F1.4 i takiej
    > czułości zrobisz zdjęcie naprawdę wszędzie.
    > --
    > Mateusz Ludwin

    Kiedy iso100.000 będzie w pełni używalne, będzie można przymknąć obiektyw i
    skrócić czas - praktycznie w każdych warunkach.

    Znaczenia nabiera funkcja prawidłowego balansu bieli w aparatach dla różnych
    rodzajów oświetlenia, bo coraz rzadziej używa się lampy błyskowej, a coraz
    częściej można robić przy świetle zastanym.

    Matt

  • 17. Data: 2010-11-12 15:01:04
    Od: Marx <M...@n...com>

    On 12.11.2010 14:42, Janko Muzykant wrote:

    > No i obchodziliśmy się.
    > Aczkolwiek najczęściej wysokie iso służy do nobilitowania.

    i cale szczescie, bo to by znaczylo ze zyjemy w ciemnosciach
    ale czasami jest przydatne
    kiedys w pewnych sytuacjach nie myslalem aby brac aparat bo "za ciemno
    na zdjecia", teraz to juz nie problem
    Marx

  • 18. Data: 2010-11-12 15:12:30
    Od: EMPI <e...@p...onet.pl>

    Hej !

    > Kiedy iso100.000 będzie w pełni używalne, będzie można przymknąć obiektyw i
    > skrócić czas - praktycznie w każdych warunkach.

    Kiedy iso100.000 będzie w pełni używalne, będzie można zrobić zdjęcie
    nawet gdy zapomni się zdjąć dekielka z obiektywu ;-)

    EMPI

  • 19. Data: 2010-11-12 15:30:07
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 12 Nov 2010 14:38:36 +0100, Jakub Jewuła napisał(a):

    > Chwala Bogu, ze sa cyfrowki - dwadziescia lat temu
    > musielismy sie bez reportarzy obejsc ;)

    Ale to jeszcze było zanim UE zakazała żarówek 100W - teraz wszędzie jest
    ciemniej ;-)

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 20. Data: 2010-11-12 15:36:01
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 12.11.2010 EMPI <e...@p...onet.pl> napisał/a:
    > Hej !

    > Kiedy iso100.000 będzie w pełni używalne, będzie można zrobić zdjęcie
    > nawet gdy zapomni się zdjąć dekielka z obiektywu ;-)

    Zdjęcie dekielka? ;D