  • 1. Data: 2010-11-12 01:29:17
    Temat: Porównanie 60D, K-7 i D7000!
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    http://www.dpreview.com/reviews/canoneos60d/page19.a
    sp

    IMHO K-7 odszumia rawy.

    Jeżeli chcecie zobaczyć, jak KOLOSALNA przepaść dzieli 60D i te nowe matryce
    od Sony, ustawcie sobie ISO6400 i podejrzyjcie piłeczki w pidełku na dole
    sceny. Canonik próbuje się ratować przed szumem ucinając czerń masakrycznie
    wysoko. Tak wysoko, że ze zdjęcia znika zupełnie leżąca poziomo szpulka z
    nicią o szerokości 200 pikseli :)))

    Zresztą na niższych ISO jest nie lepiej. Jasne partie są porównywalne, ale w
    cieniach jest po prostu przepaść. Popatrzcie np. na lewą część etykiety na
    butelce. No i 60D chyba mocno oszukuje przy wartości ISO, bo wszystko jest
    ciemniejsze o co najmniej pół EV.

    Krótko - Canon jest w czarnej, murzyńskiej hmm chacie :)))

  • 2. Data: 2010-11-12 03:55:46
    Temat: Re: Porównanie 60D, K-7 i D7000!
    Od: "Pikus'" <p...@o...eu>

    Użytkownik "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> napisał w wiadomości
> [...]
    > ciemniejsze o co najmniej pół EV.
    >
    > Krótko - Canon jest w czarnej, murzyńskiej hmm chacie :)))

    robisz pewien blad wzrokowy: nie zauwazyles ze elementy sa na poszczegolnych
    fotkach sa przemieszczone wzgledem siebie jak i wzgledem obiektywu. Ja tam
    Sony i Canona w tej klasie puszek do jednego wora klade - vivat d7000 i K5
    :)

  • 3. Data: 2010-11-12 06:09:18
    Od: TomekM <t...@g...com>

    Wziąłem sobie RAW Nikona D5000 do porównania.
    Moim zdaniem te nowe aparaty nie potrafią nic więcej przy wysokich ISO
    jak "stary" D5000.
    A tak na forach się niektórzy ludzie czasem zachwycali po wprowadzeniu
    nowych modeli,
    jakby one miały przynajmniej o oczko albo i o dwa lepszą użyteczną
    czułość.
    Tak ogólnie to producenci co roku dodają kilka megapikseli, parę
    bajerów typu lepsze filmy itp.
    Jakość zdjęć jest praktycznie ta sama, w najlepszym razie o milimetr
    lepsza.,
    a czasem może i będzie gorsza.
    Widziałem opinie (Dxo mark), że nowa matryca 14 mln. w D3100 daje
    gorze fotki jak ta stara w D5000.

  • 4. Data: 2010-11-12 06:38:24
    Od: "Pikus'" <p...@o...eu>

[...]

    tak to jest gdy market jest w stanie dokonac takiego cudu, ze pokonuje
    zdrowy rozsadek wiekszosci kupujacych.
    Np. nowy wypusk C60D ma zdecydowanie gorsze fotki od poprzednika C550D - ale
    cene oczywiscie duzo wyzsza w imie paru wodotryskow.

  • 5. Data: 2010-11-12 07:42:25
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Pikus':

    > robisz pewien blad wzrokowy: nie zauwazyles ze elementy sa na poszczegolnych
    > fotkach sa przemieszczone wzgledem siebie jak i wzgledem obiektywu.

    Robisz sobie jaja? Przeczytaj co napisałem i popatrz na jakiekolwiek
    cienie...

  • 6. Data: 2010-11-12 09:24:12
    Od: Marx <M...@n...com>

    On 12.11.2010 02:29, Mateusz Ludwin wrote:
    > http://www.dpreview.com/reviews/canoneos60d/page19.a
    sp

    > IMHO K-7 odszumia rawy.
    trudno powiedzieć
    na niebieskiej tarczy zegarka w prawym rogu bardzo ładnie to widać -
    obraz jest rozmyty, ale szczegóły pozostały. No chyba że algorytm
    odszumiania oszczędza szczegóły.
    Na 12800 także na obrazie z K5 trochę lepiej widać minutowe kreseczki
    niż w D7000.
    O dziwo więcek kreseczek widać na obrazie z Sony A55 niż 60d :)
    Marx

  • 7. Data: 2010-11-12 10:36:26
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2010-11-12 08:42, Mateusz Ludwin pisze:
    > Robisz sobie jaja? Przeczytaj co napisałem i popatrz na jakiekolwiek
    > cienie...
    Mimo wszystko ma rację. Różnice w układzie elementów świadczą o tym, że
    obiekt testu był pomiędzy poszczególnymi testami modyfikowany
    (najprawdopodobniej rozmontowywany w celu przechowania i ponownie
    montowany do kolejnych testów). W tej sytuacji nie można mieć pewności,
    że przy różnych testach oświetlenie poszczególnych partii
    fotografowanego obiektu było identyczne. Jeśli np. szpulki które na
    zdjęciach z 60d były gorzej widoczne zostały przesunięte w porównaniu z
    poprzednimi testami - mogły znaleźć się w głębszym cieniu i być gorzej
    oświetlone. Niestety dla mnie te przesunięcia podważają wiarygodność testu.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 8. Data: 2010-11-12 11:41:37
    Od: "Matt " <m...@g...pl>

    Marx <M...@n...com> napisał(a):

> [...]
    > niż w D7000.
    > O dziwo więcek kreseczek widać na obrazie z Sony A55 niż 60d :)

    Trzeba porównywać tak, że w Canonie 60d ustawić iso12800, w Nikonie 25600, a w
    Pentaksie 51200. Wtedy Canon jest na pierwszym miejscu, nieznacznie gorzej
    Nikon i na końcu Pentax.

    Jak się ustawi taką samą czułość dla wszystkich aparatów, najlepszy obraz daje
    Pentax, potem Nikon, na końcu Canon.

    Swoją drogą, cztery lata temu nikt nie porównywał obrazów powyżej iso800. Dwa
    lata temu porównywanie obrazów na iso3200 nie miało sensu... Teraz można robić
    sensowne zdjęcia 13x18 cm na iso 12800, a nowym Pentaxem (albo Nikonem
    d700/d3s) nawet wyżej.

    Matt

  • 9. Data: 2010-11-12 13:18:32
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Jakub Jewuła napisal:
    > Jedno sie nie zmienilo - nadal czulosci powyzej 800ISO sa
    > potrzebne w zasadzie wylacznie do robienia testow ;-)

    Tak? No to zrób reportaż z kiepsko oświetlonego miejsca,
    w którym błyskać nie wolno. Okolice 2500ISO w moim D300
    bardzo sobie cenię ;)

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek