  • 21. Data: 2009-09-17 10:29:48
    Temat: Re: Porównaie kart graficznych na potrzeby SIWZ
    Od: Tomasz Minkiewicz <t...@g...com>

    On Thu, 17 Sep 2009 12:00:52 +0200
    "Zygmunt M. Zarzecki"
    <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.n
    a.com> wrote:

    > Hehe, nie będę darmochy uprawiał.
    > Ale, zawsze można zobaczyć czym te płyty *na prawdę* się różnią i tę
    > różnicę mocno w siwzie podkreślić.

    "Naprawdę" naprawdę pisze się bez spacji.

    Jaką, przepraszam, różnicę masz na myśli? Między jakąś KONKRETNĄ płytą,
    a jakąś inną KONKRETNĄ płytą? Ojej! Czy to przypadkiem nie będzie
    USTAWIANIE przetargu pod tę pierwszą?

    > Niższa cena nie bierze się tylko z powodu marki - tańsze płyty są po

    Ale skoncentrujmy się jednak na tej części różnicy w cenie, która się
    bierze z montażu w chińskim garażu pod marką Hiu Siu Krzak, przy użyciu
    najtańszej elektroniki i niefanatycznie prowadzonej kontroli jakości.
    Załóżmy, że poza tym specyfikacje są praktycznie identyczne dla płyt
    HSK oraz Intel, Asus, Foxconn czy DFI.

    Umiesz napisać zamówienie tak ogólnie, żeby ono nie było pod konkretny
    model konkretnego producenta, ale żeby po prostu zyskać pewność, że nie
    dostaniesz Hiu Siu Krzaka (o przewidywanym okresie w miarę bezawaryjnego
    działania do trzech miesięcy, przy sprzyjającym wietrze)?

    --
    Tomasz Minkiewicz <t...@g...com>

  • 22. Data: 2009-09-17 10:38:50
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Zygmunt M. Zarzecki"
    >Czy koniecznie trzeba stukać w klawiaturę, by być autorem?

    Ale coś do rzeczy?

    >To była odpowiedź na twoje zachowanie, gówniarzu!

    Wiesz, to nie ja podpisuję się "zyga" na newsach. Jakbyś napisał mi
    "Mariuszku" byłoby to w konwencji i nie przypierniczałbym się.
    Ale Ty poleciałeś gówniarsko po nazwisku...

    --
    [------------------------]
    [ K...@e...eu.org ]

  • 23. Data: 2009-09-17 10:41:16
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Tomasz Minkiewicz"
    >"Naprawdę" naprawdę pisze się bez spacji.
    >
    >Jaką, przepraszam, różnicę masz na myśli? Między jakąś KONKRETNĄ płytą,
    >a jakąś inną KONKRETNĄ płytą? Ojej! Czy to przypadkiem nie będzie
    >USTAWIANIE przetargu pod tę pierwszą?

    Dodajmy, że nawet jeśli płyty A od płyt B faktycznie się różnią,
    potencjalny zamawiający może złożyć protest do SIWZ-u twierdząc, że ta
    różnica, podana w specyfikacji, nie ma praktycznego znaczenia.

    --
    Kruk@ -\ |
    }-> epsilon.eu.org |

  • 24. Data: 2009-09-17 11:10:00
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Zygmunt M. Zarzecki"
    <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.n
    a.com> napisał w
    wiadomości news:h8pa2h$nia$1@news.interia.pl...

    > A nie wystarczy po prostu:
    > procesor kompatybilny z x86, o częstotliwości 2.8GHz, pamięć 4GB DDR2(w
    > konfiguracji 2x2GB), karta graficzna o częstotliwości rdzenia..., dysk o
    > pojemności 500GB...

    To i tak moim zdaniem za dużo. Kogo interesuje częstotliwość procka?
    Komputer ma w określonym czasie wykonać pewne zadanie i tyle. Postawiłbym
    jednak na jakiś syntetyczny benchmark dostosowany do charakteru pracy.

    > I na koniec, można napisać siwza tak, żeby "ustawić", czy też otrzymać
    > konkretny sprzęt, trzeba to zrobić inteligentnie, ale fakt, nie zawsze się
    > da. Wystarczy obadać co dany sprzęt dodatkowo umożliwia albo... np.
    > wsparcie producenta w dniu ogłoszenia przetargu dla systemu Linux/MacOS
    > itd.

    Tylko po co? Gdyby był jakiś lobbing z jakiejś strony to może byłby powód.

  • 25. Data: 2009-09-17 11:16:10
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    wiadomości news:h8t04o$vus$1@news.interia.pl...

    > Niższa cena nie bierze się tylko z powodu marki - tańsze płyty są po
    > prostu wykastrowane. Więc jeśli ktoś zamierza w fotoszopie się bawić, to

    Nie zawsze. Tańsze płyty mogą mieć gorsze elementy, np gorsze kondensatory,
    które są częścią elektrowni zasilającej resztę. Ram, procek i parę innych
    układów może nie być zadowolone z większych wahań napięcia.

  • 26. Data: 2009-09-17 11:19:02
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Tomek Głowacki" <t_gl_nospam_wyalto@wytnijto_o2.pl> napisał w
    wiadomości news:1253172332.260042@bongos2.pseinfo.pl...

> [...]
    > losowość zakupów, gdzie o ile przy długopisach, papierze do drukarki, art.
    > spożywczych czy innym drobnym sprzęcie nie ma to znaczenia, o tyle przy
    > konkretnych technologiach i systemach ogromne.
    >
    > Dla przykładu - Cisco vs. Huawei swojego czasu. Kiedyś wystarczyło napisać
    > że EIGRP jest wymagane i cała reszta nie miała większego znaczenia. A
    > potem Huawei skopiował Cisco i na legalu mógłby sobie wygrać każdy
    > przetarg i nawet nie było by jak tego oprotestować.... A jednak mimo
    > wszystko - prawie jak Żywiec to nie Żywiec...

    A Cisco przypadkiem nie produkuje w Chinach?

  • 27. Data: 2009-09-17 12:16:03
    Od: Tomek Głowacki <t_gl_nospam_wyalto@wytnijto_o2.pl>

    Zygmunt M. Zarzecki pisze:

    > Nie! Ona zapytał, czy robiłem przetarg. Pisanie siwza a robienie
    > przetargu...
    >
    > Nie rozśmieszaj mnie! Jakie chińskie badziewie? Nie piszemy tu o
    > sprzęcie audio, piszemy o komputerach!
    >

    > Ten hua coś tam chciał ponoć cisko kupić. Biały dom powiedział nie.
    >
    > zyga

    Po powyższym, EOT z mojej strony. Ja jednak proponuję abyś czytał posty
    ze zrozumieniem.

    Pozdr,
    Tomek

  • 28. Data: 2009-09-17 14:27:02
    Od: Marek <m...@p...onet.pl>

    > Dodajmy, że nawet jeśli płyty A od płyt B faktycznie się różnią,
    > potencjalny zamawiający może złożyć protest do SIWZ-u twierdząc, że ta
    > różnica, podana w specyfikacji, nie ma praktycznego znaczenia.

    Czytałem dzisiaj jakies mądre wytyczne ważnego organu. Wynika z niego, że
    mozna podać w specyfikacji że chce się komputer np do grafiki, do programów
    biurowych, do obróbki video. ZLeceniobiorca pewnie do tego dobierze
    odpowiednią konfigurację. NIe pownno się podawać częstotliwości taktowania
    procesora. Można, a nawet powinno się podawać wyniki róznych benchmarków,
    najlepiej więcej niż jednego i to raczej aplikacyjnych niż syntetycznych.
    O licencji na oprogramowanie testujące nic nie mówiono, o kosztach zakupu
    również. Pewnie ktoś założył, że się je kupi w innym przetargu...
    Wytycznych jak kupowac oprogramowanie testujące nie było.

    Swoją drogą: dlaczego nie mogę podac, że chcę Intela lub AMD, a moge
    napisac, że chcę windows XP ??? Przecież można go w większości zastosowań
    zastąpić innym OS-em...

  • 29. Data: 2009-09-17 20:52:32
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

> [...]
    > Komputer ma w określonym czasie wykonać pewne zadanie i tyle.
    > Postawiłbym jednak na jakiś syntetyczny benchmark dostosowany do

    Benchmark może być sponsorowany.

    zyga
    --
    A fe, A psik, A ha

  • 30. Data: 2009-09-17 20:55:36
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > Ale coś do rzeczy?

    > Wiesz, to nie ja podpisuję się "zyga" na newsach. Jakbyś napisał mi
    > "Mariuszku" byłoby to w konwencji i nie przypierniczałbym się.
    > Ale Ty poleciałeś gówniarsko po nazwisku...

    Co za różnica?
    Co cię upoważnia do zdrobnienia?
    Znamy się?

    zyga