  • 11. Data: 2023-09-21 04:13:56
    Temat: Re: Porażenie
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > To, co mnie spotykało, to w zasadzie takie samo
    > -"kopnięcie", cofniecie ręki, koniec porażenia po ułamku sekundy.
    >
    > Ale tak, zeby dluzszy czas trzymac cos pod napięciem DC, to nie
    > miałem.

    Ja miałem. Może nie bardzo długo, ale wystarczająco, żeby poczuć
    telepanie. Ale może DC też w ten sposób czuć, jak dłużej kopie.

    --
    Do rodziny Masztalskich przyjechała teściowa. Stęskniony za babcią Jasio próbuje
    usiąść na kolanach.

  • 12. Data: 2023-09-21 04:16:11
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Mordoklejek Zygzakowaty <m...@g...com> wrote:

    > W małych dawkach prąd impulsowy pewnie pobudzi organizm.

    Co to znaczy "pobudzi"? Co dokładnie pobudzi? Nerwy, mięśnie?

    > I mamy przypadek kiedy prądu nie czuć a słychać. Generator AC 20Vpp
    > jedna elektroda do ręki/nogi/tułowia i druga do nerwu słuchowego (trza omacać
    miejsce).
    > Wtedy nie czuć mrowienia tylko słychać czestotliwość z generatora.

    Nie ryzykowałbym rażenia sobie (lub komuś) nerwu słuchowego (lub
    jakiegokolwiek), nawet z 20 Vpp. Co jak coś pójdzie nie tak i uszkodzę
    nerw?

    --
    Starsza pani szła w kierunku peronu. Jej serce łkało. Nie chciała
    wyjeżdżać. Tu mieszkała jej córka, jej wnuk. Nie wiedziała, kiedy znów

  • 13. Data: 2023-09-21 08:11:16
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Kiedyś z kondensatora mnie trzasnęło, ale to trwało bardzo krótko, od razu
    > zabrałem rękę (tzn. wystrzeliła mi ręka), więc ciężko porównać do AC.

    Porażenie z kondensatora podobne do AC, tylko mamy ćwierć okresu.

    Robert

  • 14. Data: 2023-09-21 10:35:40
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    > Porażenie z kondensatora podobne do AC, tylko mamy ćwierć okresu.
    >
    > Robert

    Bzdura!

    Żaden okres, bo to jest prąd stały.

    No, chyba że się rozładuje w czasie 1/200 sekundy :)

    No i tyle tych "podobieństw" :)))

    --
    Wiesiaczek - dziś z podkarpackiej wsi
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 15. Data: 2023-09-21 10:49:54
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 21.09.2023 o 10:35, Wiesiaczek pisze:

    > Bzdura!
    >
    > Żaden okres, bo to jest prąd stały.
    >
    > No, chyba że się rozładuje w czasie 1/200 sekundy :)
    >
    > No i tyle tych "podobieństw" :)))

    A potrzeba więcej?

    Robert

  • 16. Data: 2023-09-21 11:37:20
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 21 Sep 2023 10:49:54 +0200, Robert Wańkowski napisał(a):

    > A potrzeba więcej?

    Przede wszystkim: skad założenie, że ćwierć okresu ma trwać 1/200 sekundy?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 17. Data: 2023-09-21 11:44:52
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 21.09.2023 o 11:37, Adam pisze:

    > Przede wszystkim: skad założenie, że ćwierć okresu ma trwać 1/200 sekundy?

    Ale to nie do mnie pytanie. :)

    Robert

  • 18. Data: 2023-09-21 12:35:17
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    Arnold Ziffel napisał(a):

    > Co to znaczy "pobudzi"? Co dokładnie pobudzi? Nerwy, mięśnie?

    Jedno i drugie + mechanizm obronny.

    Co piszą na internetach?
    cyt.
    pozwalają zmniejszyć napięcie mięśniowe, poprawić ukrwienie i przyspieszyć
    regenerację tkanek
    Podawanie prądu w miejscu dolegliwości bólowych pozwala pobudzić głębiej położone
    warstwy tkanek
    i mięśni, poprawiając ich ukrwienie i przyspieszając w ten sposób ich regenerację.
    Skuteczność tej metody została ....
    -wywołanie skurczu głębiej położonych włókien mięśniowych,
    -poprawienie metabolizmu oraz obniżenie napięcia mięśniowego,
    -wzrost siły mięśni,
    -wspomaganie przyrostu masy mięśniowej,
    -przyspieszenie regeneracji mięśni.

    Rodzaje terapii.
    - Prądy interferencyjne Nemeca
    - Prądy Traberta (Ultra Reiz)
    - Prądy TENS
    - Prądy diadynamiczne
    - Prądy Kotza
    - Galwanizacja
    - Jonoforeza

    A te laserki co to skórę wypalają? Pierw wypalają wierzchnią część coby
    później samo się regenerowało i odrosło już bez skaz/blizn/przebarwień etc.
    Pobudzanie ludków "roślinek" sparaliżowanych? Też co statnio wymyślili z prądami
    i wybudzają ludków po kikuletniej śpiączce.

    cyt.
    Przy wybudzaniu ze śpiączki stosuje się też wszczepienia stymulatora do ośrodkowego
    układu nerwowego. Stymulator co 15 minut wysyła "porcję prądu" do mózgu, a przez to
    zwiększa przepływ mózgowy i stymulację mózgu.

  • 19. Data: 2023-09-21 13:19:25
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Arnold Ziffel napisał:

    > Nie ryzykowałbym rażenia sobie (lub komuś) nerwu słuchowego (lub
    > jakiegokolwiek), nawet z 20 Vpp. Co jak coś pójdzie nie tak i uszkodzę
    > nerw?

    Przecież to są jakieś wierzenia ludowe co najwyżej! Gdyby stymulowanie
    nerwu słuchowego elektrycznym sygnałem akustycznym powodowało słyszenie
    tego sygnału, to większość przypadków głuchoty dałoby się wyeliminować
    prostym urządzeniem elektrycznym. Zmysł słuchu nie działa w dziedzinie
    czasowej, a częstotliwościowej. Z tym że nie wystarczy prosta transformata
    Fouriera, to o wiele bardziej złożone. Badania nad elektryczną stymulacją
    nerwu słuchowego są robione, ale wyniki nie są takie, jak w przytoczonym
    wyżej bajdurzeniu.

    --
    Jarek

  • 20. Data: 2023-09-21 13:37:16
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    > A potrzeba więcej?
    >
    > Robert

    Tak.
    Bo jeśli nie potrzeba, to słoń będzie podobny do mrówki - oboje mają po
    dwoje oczu.
    Czyli podobieństwo chujowe.