    From: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Porażenie
    Date: Fri, 29 Sep 2023 01:57:05 -0000 (UTC)
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <5...@h...invalid>
    <s...@f...lasek.waw.pl>

    > Układ nerwowy nie działa w domenie czasowej.

    Jak to nie? Przecież musi działać w domenie czasowej, żeby orientować się
    w świecie, w którym zdarzenia następują po sobie w jakichś odstępach.

    > To w zasadzie maszyna binarna (neuron jest pobudzony albo nie), a sygnał
    > może wędrować przez aksony i synapsy od neuronu do neuronu. Te neurony
    > pełnią rolę routerów i dodają swoje charakterystyczne opóźnienia. W
    > sunie to wszystko dość podobne do działania sieci TCP/IP (proszę się
    > szczegółów nie czepiać, tak to zrozumiałem i opisuje po swojemu).

    W ogóle mam wrażenie, że neurony są bardzo prymitywne, a cała "logika"
    siedzi w sposobie ich połączeń.

    > Te elektrody w implancie to tak trochę na chybił trafił pobudzają dość
    > przypadkowe nerwy. Ale zawsze te same, mózg się tego uczy. Pobudzenia
    > też zbliżone do binarnych, jak to neurony lubią.

    Binarne, bo muszą być binarne, ale jakie mają zależności czasowe i inne
    (np. fazowe, między sobą)? To przecież też ma znaczenie. Samo pojedyncze,
    binarne pobudzenie nie niesie dużo informacji (w zasadzie niesie jeden bit
    informacji), więc chyba trzeba rozpatrywać je w połączeniu z innymi
    pobudzeniami (innych nerwów lub tego samego, ale w czasie)?

    > Nie, mózg nie ma szans, bo dostał od procesora te same "kopnięcia" w
    > elektrody.

    No tak, prawda.

    > Procesory chyba jakoś doprogramowują w trakcie rehabilitacji pacjenta.

    Jak zmieniała procesor, to jakoś jej go stroili i konfigurowali, ale nie
    znam szczegółów (ona pewnie też nie).

    > A nawet wstroić się w dwa równoległe wątki, co podobno nie wszyscy
    > pootrafią (ja tak).

    Ja częściowo, w małym stopniu. Na tyle małym, że raczej założyłbym, że
    nie.

    --
    - Czy to prawda, że będzie mnie operował pan ordynator?
    - Tak, lubię sprawdzić przynajmniej raz na rok, czy coś jeszcze pamiętam.