  • Data: 2023-09-14 22:00:09
    Temat: Re: Porażenie
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ale ciekawi nie porażenie prądem stałym. Jakie to uczucie, ale nie mam
    > na myśli WN, bo to znam, ale takim niższym, który ponoć grzeje i
    > elektrolizy dokonuje.
    >
    > Ktoś doświadczył?

    Czy 1100V to WN?

    Jak robiłem swój oscyloskop (RE 4/84) to mnie kopnęło 1100V.
    Napięcie to było uzyskiwane z uzwojenia anodowego transformatora około
    100W i chyba potrajacz napięcia (diody 1A i duże styrofleksy).
    Wydajność na pewno duża.

    Lewa ręka oparta nadgarstkiem na metalowym stelażu oscyloskopu więc
    kontakt doskonały (tak odwróconego do góry nogami (czyli leżącego na
    rurze z lampą) utrzymywałem aby się nie przewrócił gdy coś tam
    dostrajałem. Prawą musnąłem czubkiem palca punkt -1100V. Odrzuciło mnie
    na krzesło. Straciłem wzrok na jakieś 15s (jeśli nie straciłem poczucia
    czasu). Roztrzęsiony byłem jeszcze co najmniej 2 godziny.
    P.G.