    From: Excite <n...@n...bedzie.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Popychacze zaworowe KXMK - warto ?
    Date: Tue, 16 Oct 2012 02:06:51 +0200

    W dniu 2012-10-16 01:22, PiteR pisze:
    > w ogóle to dlaczego chcesz wymieniać? Próbowałeś zmieniać oleje na
    > inne? Czasem to pomaga jak w moim przypadku z helix (żółty) 15W40 na
    > mobil 15W40

    Silnik będzie miał robiony mały remont, wymiana uszczelniaczy i
    prowadnic zaworowych, docieranie gniazd, honowanie, wymiana pierścieni
    tłokowych i rozrządu. Więc tak przy okazji dobrze by było wymienić też
    popychacze które mają już przejechane 210tyś km i klepanie choć nie jest
    bardzo mocne to jednak głośniejsze niż przy w 100% sprawnych
    popychaczach (Opel zaleca wymianę popychaczy przy o ile pamiętam 180tyś
    km).
    Oleje już różne były próbowane, Mobil 10W40, Mineralny Lotos 15W40, GM
    5W30 i 10W40 ale na żadnym nie było idealnie. Dodatek Liqui Moly które
    miał wyciszać popychacze w ogóle nic nie zmienił poza tym że pozbyłem
    się trochę pieniędzy. Chyba zamiast kupować te niemarkowe w ciemno
    postawię na sprawdzone INA tylko nie będę wymieniał wszystkich. Mechanik
    twierdzi że jest w stanie sprawdzić które popychacze są najbardziej
    zużyte więc chyba będzie to mniej ryzykowane niż pakowanie tam kompletu
    "made in China".