  • 71. Data: 2013-01-12 19:35:34
    Temat: Re: Popularność mikrokontrolerów
    Od: Marek Borowski <m...@...borowski.com>

    On 2013-01-12 18:29, Poldek wrote:
> [...]
    Mechanik nie, dobry mechanik tak.

    > Nie wiem, jak jest teraz. Kiedyś, w czasach późnego PRLu przez moment
    > studiowałem w policealnej szkole ogrodniczej. Był tam między innymi
    > przedmiot pt. "mechanizacja ogrodnictwa", czy jakoś podobnie. O
    > maszynach ogrodniczych zaczynało się od nauki o rodzajach stali i
    > procesach ich wytwarzania. Potem było o lakierach, jak się je robi,
    > jakie mają składy, właściwości itd. Dalej poleciały środki smarne,
    > paliwa, plastiki... Tak się kształciło ogrodników :-)

    Sposobu Nauki w PRLu i teraz nie ma porownywac. To przepasc.
    Teraz liczy sie wylacznie wiedza jak a nie dlaczego.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 72. Data: 2013-01-13 16:19:36
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-01-12 18:29, Poldek pisze:
> [...]

    Tyle tylko, że w wielu przypadkach bez tej znajomości nie można tego
    systemu zrobić dobrze, a już na pewno optymalnie.
    O ile nie koniecznie trzeba wiedzieć, jak CPU robi mnożenie, to już brak
    znajomości np. budowy układów timerów może poważnie utrudnić ich
    poprawną obsługę (mówię o znajomości na poziomie układu blokowego a nie
    pojedynczych tranzystorów). To samo dotyczy portów i pewnie paru innych
    rzeczy.

    Mechanik samochodowy także powinien wiedzieć, jakie są parametry stali i
    ropy, zatem twój przykład nie jest trafiony...