  • 1. Data: 2014-09-11 17:57:41
    Temat: Poproszę o wyjaśnienie.
    Od: WW <w...@v...pl>

    Witam

    Droga z Piotrkowa do Kielc.
    Przed Miedzianą Górą środek drogi zamalowany "zebrą" i droga w wyniku
    tego zwężona do jednego pasa w obu kierunkach.
    Jaki jest tego cel?

    Pozdrawiam
    WW - zdeklarowany kapelusznik :-P

  • 2. Data: 2014-09-11 18:01:43
    Temat: Re: Poproszę o wyjaśnienie.
    Od: masti <g...@t...hell>

    WW wrote:

> [...]
    > Przed Miedzianą Górą środek drogi zamalowany "zebrą" i droga w wyniku
    > tego zwężona do jednego pasa w obu kierunkach.

    "uspokojenie ruchu"

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 3. Data: 2014-09-11 20:42:33
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "WW" <w...@v...pl>

    > Droga z Piotrkowa do Kielc.
    > Przed Miedzianą Górą środek drogi zamalowany "zebrą" i droga w wyniku
    > tego zwężona do jednego pasa w obu kierunkach.
    > Jaki jest tego cel?

    Tamowanie ruchu.

  • 4. Data: 2014-09-11 20:57:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-09-11 17:57, WW wrote:
> [...]
    > Przed Miedzianą Górą środek drogi zamalowany "zebrą" i droga w wyniku
    > tego zwężona do jednego pasa w obu kierunkach.

    Ta droga ma zasadniczo po jednym pasie i środkowy na przemian do
    wyprzedzania?

    Jeśli tak to pewnie, żeby nie wyprzedzać w zabudowanym. IMHO słusznie -
    albo musisz znacznie przekroczyć bo większość wyprzedzanych i tak jedzie
    +20, albo wyprzedzać na skrzyżowaniu czy innym przejściu, bo te są co
    chwila. Wyprzedzisz sobie kilometr dalej. Z naciskiem na jeśli w
    poczatku zdania:)

    Shrek.

  • 5. Data: 2014-09-11 23:03:05
    Od: Przemek <p...@g...com>

    W dniu czwartek, 11 września 2014 17:57:41 UTC+2 użytkownik WW napisał:
    > Witam
    >

    > Droga z Piotrkowa do Kielc.
    >
    > Przed Miedzian� G�r� �rodek drogi zamalowany "zebr�" i droga w wyniku
    >
    > tego zw�ona do jednego pasa w obu kierunkach.
    >
    > Jaki jest tego cel?

    Umozliwienie okolicznym mieszkancom wlaczenia sie do ruchu, a takze uniemozliwienie
    wyprzedzania na tym odcinku drogi. Przynajmniej wg policjanta, ktory wypisywal mi
    mandat za wyprzedzanie w tym miejscu :).
    Na swoje usprawiedliwienie dodam, ze wloklem sie za cysterna(pelna), a droge znalem
    doskolnale, zakaz zreszta tez :D. Ale mandat byl symboliczny(100zł i chyba 1 lub 2
    pkt karne), a ja dodatkowo sporo przesadzilem z predkoscia. Ale na widok radiowozu i
    otwierajacych sie drzwi od razu dalem kierunkowskaz i zjechalem na pobocze, bez
    machanania lizakiem :), wiec moze dlatego bylo sympatycznie.

  • 6. Data: 2014-09-12 00:34:21
    Od: tá´Ź

    Shrek wrote:

> [...]
    > +20, albo wyprzedzać na skrzyżowaniu czy innym przejściu, bo te są co
    > chwila. Wyprzedzisz sobie kilometr dalej. Z naciskiem na jeśli w

    To po co w ogóle więcej niż 1 pas gdziekolwiek w mieście? I po co
    położyli tam tyle asfaltu, skoro jest zbędny?

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 7. Data: 2014-09-12 06:11:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-09-12 00:34, t? wrote:

    > To po co w ogóle więcej niż 1 pas gdziekolwiek w mieście? I po co
    > położyli tam tyle asfaltu, skoro jest zbędny?

    Do wyprzedzania? Do zwiększenia przepustowości? Odwróć pytanie - na
    drodze w niezabudowanym masz 1 pas - po co ci drugi w wiosce?

    Shrek.

  • 8. Data: 2014-09-12 07:09:20
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > Droga z Piotrkowa do Kielc.
    > Przed Miedzianą Górą środek drogi zamalowany "zebrą" i droga w wyniku
    > tego zwężona do jednego pasa w obu kierunkach.
    > Jaki jest tego cel?
    Jeżeli piszesz o tym:
    https://www.google.pl/maps/@50.9820029,20.5174076,3a
    ,75y,340.69h,96.81t/data=!3m4!1e1!3m2!1sV_4CsWq_Yxb1
    OsO9WWC8Pw!2e0!6m1!1e1
    to odpowiedź jest prosta.
    Pieniądze z UE na wybudowanie drogi o określonym standardzie (szerokości)
    trzeba było wydać.
    Ciesz się, że jakiś "mądry inaczej" nie zadecydował o położeniu tam progów
    zwalniających - uspokojenie ruchu jak cholera.
    Droga prosta, widoczność po horyzont, a jak trafisz na "zawalidrogę" to albo
    klniesz, albo łamiesz przepisy.
    Debilny naród zawsze będzie miał debilnych decydentów.
    Pozdrawiam.
    WOJO

  • 9. Data: 2014-09-12 08:47:45
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2014-09-11 o 17:57, WW pisze:
> [...]
    > Przed Miedzianą Górą środek drogi zamalowany "zebrą" i droga w wyniku
    > tego zwężona do jednego pasa w obu kierunkach.
    Obawiam się, że nie ma to często żadnego logicznego uzasadnienia (może
    poza przyjęciem korzyści majątkowej od firmy malującej linie). Koło mnie
    biegnie droga Oświęcim-Libiąż. Nie tak dawno zamieniono linię przerywana
    na podwójną ciągłą, mimo, że nic się na drodze nie zmieniło. Teraz żeby
    wyprzedzić traktor, czy rowerzystę trzeba przekroczyć linię i
    automatycznie stać się piratem drogowym
    Jacek

  • 10. Data: 2014-09-12 08:48:14
    Od: Marcin Kiciński <m...@g...com>

    W dniu piątek, 12 września 2014 07:09:20 UTC+2 użytkownik WOJO napisał:

    > Je�eli piszesz o tym:
    >
    > https://www.google.pl/maps/@50.9820029,20.5174076,3a
    ,75y,340.69h,96.81t/data=!3m4!1e1!3m2!1sV_4CsWq_Yxb1
    OsO9WWC8Pw!2e0!6m1!1e1

    A nie bylo by bezpieczniej dla mieszkancow wioski, gdyby zamiast
    bezuzytecznego srodka drogi wyznaczyli szersze pobocza?

    Pozdrawiam
    MK