eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPoproszę o wyjaśnienie.
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 32

  • 11. Data: 2014-09-12 09:14:15
    Temat: Re: Poproszę o wyjaśnienie.
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-09-12, Shrek <...@w...pl> wrote:
    > On 2014-09-12 00:34, t? wrote:
    >> Shrek wrote:
    >>
    >>> Jeśli tak to pewnie, żeby nie wyprzedzać w zabudowanym. IMHO słusznie -
    >>> albo musisz znacznie przekroczyć bo większość wyprzedzanych i tak jedzie
    >>> +20, albo wyprzedzać na skrzyżowaniu czy innym przejściu, bo te są co
    >>> chwila. Wyprzedzisz sobie kilometr dalej. Z naciskiem na jeśli w
    >>> poczatku zdania:)
    >>
    >> To po co w ogóle więcej niż 1 pas gdziekolwiek w mieście? I po co
    >> położyli tam tyle asfaltu, skoro jest zbędny?
    >
    > Do wyprzedzania? Do zwiększenia przepustowości? Odwróć pytanie - na
    > drodze w niezabudowanym masz 1 pas - po co ci drugi w wiosce?
    >
    Jak do wyprzedzenia skoro jest wylaczone z ruchu?

    --
    Artur
    ZZR 1200
    GSX-R 600 K6


  • 12. Data: 2014-09-12 10:02:55
    Temat: Re: Poproszę o wyjaśnienie.
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2014-09-12 08:47, Jacek pisze:
    > W dniu 2014-09-11 o 17:57, WW pisze:
    >> Witam
    >>
    >> Droga z Piotrkowa do Kielc.
    >> Przed Miedzianą Górą środek drogi zamalowany "zebrą" i droga w wyniku
    >> tego zwężona do jednego pasa w obu kierunkach.
    >> Jaki jest tego cel?
    > Obawiam się, że nie ma to często żadnego logicznego uzasadnienia (może
    > poza przyjęciem korzyści majątkowej od firmy malującej linie). Koło mnie
    > biegnie droga Oświęcim-Libiąż. Nie tak dawno zamieniono linię przerywana
    > na podwójną ciągłą, mimo, że nic się na drodze nie zmieniło. Teraz żeby
    > wyprzedzić traktor, czy rowerzystę trzeba przekroczyć linię i
    > automatycznie stać się piratem drogowym
    > Jacek
    >


    Niestety widziałem już przygotowane do malowania kolejne odcinki w
    kierunku Piotrkowa.
    Zatem, najpierw wybudowano szeroka drogę, a potem za pomocą znaków
    poziomych wyłączono z użycia 1/3 jej szerokości.
    Ja w tym sensu nie widzę.
    DWP - Dom Wariatów Polska


    Pozdrawiam
    WW - zdeklarowany kapelusznik :-P
    Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm


  • 13. Data: 2014-09-12 11:29:36
    Temat: Re: Poproszę o wyjaśnienie.
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > Niestety widziałem już przygotowane do malowania kolejne odcinki w
    > kierunku Piotrkowa.
    > Zatem, najpierw wybudowano szeroka drogę, a potem za pomocą znaków
    > poziomych wyłączono z użycia 1/3 jej szerokości.
    > Ja w tym sensu nie widzę.
    > DWP - Dom Wariatów Polska
    A ja owszem, widzę.
    Ustawi się teraz kilka radiowozów po drodze i już masz zapewniony kolejny
    egzamin na PJ. :)
    Parafrazując wieszcza - w tym wypadku kierowca jest dla (durnych) przepisów,
    a nie przepisy dla kierowców...
    Pozdrawiam.
    WOJO


  • 14. Data: 2014-09-12 12:46:36
    Temat: Re: Poproszę o wyjaśnienie.
    Od: "Ludwik65" <d...@w...pl>


    Użytkownik "WW" <w...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:luu9bm$p67$1@node2.news.atman.pl...
    >
    > Zatem, najpierw wybudowano szeroka drogę, a potem za pomocą znaków
    > poziomych wyłączono z użycia 1/3 jej szerokości.
    > Ja w tym sensu nie widzę.
    > Pozdrawiam
    > WW - zdeklarowany kapelusznik :-P

    Zapytaj się lokalnej władzy/radnych o co chodzi.
    Takich "mądralińskich" jak ty to często słyszę u Rydzyka,
    albo wśród PiSdzielców.


  • 15. Data: 2014-09-12 14:22:50
    Temat: Re: Poproszę o wyjaśnienie.
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2014-09-12 o 12:46, Ludwik65 pisze:
    > Zapytaj się lokalnej władzy/radnych o co chodzi.
    > Takich "mądralińskich" jak ty to często słyszę u Rydzyka,
    > albo wśród PiSdzielców.
    Ja pytałem. I co? Okazuje się, że to jest droga WOJEWÓDZKA i radnym nic
    do tego. Inżynier ruchu robi co jaki czas objazd i od jego fantazji
    zależy, co wymyśli. Jak mniemam malowanie linii jest mocno dochodowe, bo
    malują u nas od kilku lat na potęgę.
    Jacek
    PS
    A co do słuchania, jak to określasz "Rydzyka" to czasem faktycznie
    warto, bo tak zwane media mainstreamowe o niektórych sprawach ani mru-mru.


  • 16. Data: 2014-09-12 16:04:40
    Temat: Re: Poproszę o wyjaśnienie.
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>


    Użytkownik "Shrek" <...@w...pl>

    >>
    >> Droga z Piotrkowa do Kielc.
    >> Przed Miedzianą Górą środek drogi zamalowany "zebrą" i droga w wyniku
    >> tego zwężona do jednego pasa w obu kierunkach.
    >> Jaki jest tego cel?
    >
    > Ta droga ma zasadniczo po jednym pasie i środkowy na przemian do
    > wyprzedzania?

    Jak zebrą to wyłączony z ruchu jest a nie do wyprzedzania.

    >
    > Jeśli tak to pewnie, żeby nie wyprzedzać w zabudowanym. IMHO słusznie -
    > albo musisz znacznie przekroczyć bo większość wyprzedzanych i tak jedzie
    > +20, albo wyprzedzać na skrzyżowaniu czy innym przejściu, bo te są co
    > chwila. Wyprzedzisz sobie kilometr dalej. Z naciskiem na jeśli w poczatku
    > zdania:)

    A jak traktor pojedzie albo jakaś sierota to wszyscy będą się snuli np 20/h


  • 17. Data: 2014-09-12 16:44:48
    Temat: Re: Poproszę o wyjaśnienie.
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > A nie bylo by bezpieczniej dla mieszkancow wioski, gdyby zamiast
    > bezużytecznego srodka drogi wyznaczyli szersze pobocza?
    Dlaczego o to mnie pytasz?
    Ja tam nie mieszkam, a mam wrażenie, że mieszkańcy "wioski" niewiele mieli
    do powiedzenia w sprawie oznakowania poziomego na DK74.
    Osobiście uważam takie postępowanie za marnotrawstwo i zastanawiam się, czy
    ktoś (kto?) nie powinien tego skontrolować.
    W wielu rejonach kraju spotyka się drogi, gdzie środkowy pas jest podzielony
    miedzy oba skrajne pasy naprzemiennie, by umożliwić wyprzedzanie raz jadącym
    z jednego, a raz z drugiego kierunku, ale jak widać w tym rejonie ktoś nawet
    nie pomyślał, że tak można... Jak już koniecznie krewny musiał zarobić na
    malowaniu oznakowania poziomego, to trzeba było namalować oprócz tych
    powierzchni wyłączonych, "zatoczki" po kilkaset metrów do wyprzedzenia.
    Pozdrawiam.
    WOJO


  • 18. Data: 2014-09-12 16:57:31
    Temat: Re: Poproszę o wyjaśnienie.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-09-12 09:14, AZ wrote:

    >> Do wyprzedzania? Do zwiększenia przepustowości? Odwróć pytanie - na
    >> drodze w niezabudowanym masz 1 pas - po co ci drugi w wiosce?
    >>
    > Jak do wyprzedzenia skoro jest wylaczone z ruchu?

    Jak jest wyłączony, to go nie ma. Po prostu w tym konkretnym przypadku
    uznali, że wyprzedzanie w zabudowanym jest niewskazane i tak je
    uniemożliwili. Przed i za jest bonusowy pas do wyprzedzania na zmianę, a
    w zabudowanym nie ma i tyle. Rozumiałbym problem jakby przed i za były
    po dwa pasy a w zabudowanym zwężenie, ale tak?

    BTW - mi się to nawet podobało jak przez Węgry jechałem - fizycznie
    odzielone kierunki przez wysepkę i szykana na wjeżdzie (takie
    "półrondo") w zabudowanym na zmodernizowanych odcinkach. Wszyscy jechali
    równo 50. Może na początku wkurwiające, ale... się sprawdza -
    przynajmniej nie masz wątpliwości czy to zabudowany czy nie, jak u nas
    gdzie mamy tereny zabudowane leśniczówką 300 metrów od drogi i
    niezabudowane całkiem konkretne wioski. Tam wiedziałeś kiedy masz jechać
    50 a kiedy możesz zapierdalać i wszyscy się stosowali. Wróciłem do
    Polski, to nawet jak chciałem jechać zgodnie z ograniczeniem to dupa...
    znaków w chuj, reklam jeszcze więcej i znaków pod nimi nie widać,
    cholera wie czy droga którą mijasz to skrzyżowanie czy jakaś wewnętrzna...

    Już od dawna wiadomo, że szybkość raczej mało zalezy od znaków a od
    drogi i wynosi ok 60-70 dla jednopasmowych, 70-90 dla dwupasmowych i
    90-120 dla trzypasmowych (prawdzić czy nie radar - wtedy punktowo 40;),
    więc może takie uspokajanie ruchu jest logiczne. Poza tym i tak byś po
    dwa pasy nie miał, co najwyżej 1 szerszy.

    Tak naprawdę w Polsce jeśli 50 w wioskach nie ma być fikcją, to albo
    takie uspokojenie ruchu, albo pomiar odcinkowy w każdej wiosce. Ja wolę
    separację kierunków bo inaczej każdy będzie jechał 40 żeby się nie
    załapać a i tak od czasu do czasu ktoś zgadnie mandat i będzie kurwił na
    czym świat stoi.

    Shrek.




  • 19. Data: 2014-09-12 16:59:22
    Temat: Re: Poproszę o wyjaśnienie.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-09-12 16:04, John Kołalsky wrote:

    >> Ta droga ma zasadniczo po jednym pasie i środkowy na przemian do
    >> wyprzedzania?
    >
    > Jak zebrą to wyłączony z ruchu jest a nie do wyprzedzania.

    Dlatego napisałem zasadniczo (w zabudowanym raczej nigdy nie ma pasów do
    wyprzedzania naprzemiennego).

    >> Jeśli tak to pewnie, żeby nie wyprzedzać w zabudowanym. IMHO słusznie
    >> - albo musisz znacznie przekroczyć bo większość wyprzedzanych i tak
    >> jedzie +20, albo wyprzedzać na skrzyżowaniu czy innym przejściu, bo te
    >> są co chwila. Wyprzedzisz sobie kilometr dalej. Z naciskiem na jeśli w
    >> poczatku zdania:)
    >
    > A jak traktor pojedzie albo jakaś sierota to wszyscy będą się snuli np 20/h

    No to trudno - raz na jakiś czas się będą snuli - poza zabudowanym też
    się będą snuli przez pół czasu bo pas dla wyprzedzania będzie w
    odwrotnym kierunku.

    Shrek.


  • 20. Data: 2014-09-12 17:01:10
    Temat: Re: Poproszę o wyjaśnienie.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-09-12 16:44, WOJO wrote:

    > W wielu rejonach kraju spotyka się drogi, gdzie środkowy pas jest
    > podzielony miedzy oba skrajne pasy naprzemiennie, by umożliwić
    > wyprzedzanie raz jadącym z jednego, a raz z drugiego kierunku, ale jak
    > widać w tym rejonie ktoś nawet nie pomyślał, że tak można...

    Akurat na tytułowej drodze tak jest, ino nie w zabudowanym.

    Shrek.

strony : 1 . [ 2 ] . 3 . 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: