-
51. Data: 2010-04-26 10:20:34
Temat: Re: [piątek] Pompowanie kół gazem
Od: Michał Gut <m...@w...pl>
metan pozyskiwany naturalnie prosto od wulkanizatorow
-
52. Data: 2010-04-26 14:11:24
Temat: Re: Pompowanie kół gazem
Od: jacek2v <j...@g...com>
On 25 Kwi, 12:42, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
wrote:
> jacek2v pisze:
>
> > Nie wiem co tam było na tym plakacie, ale uważam, że pompowanie azotem
> > coś :) daje.
>
> Daje - zyski dla pompującego warsztatu.
>
> Primo: koszą więcej za "wyrafinowane" ładowanie.
> Secundo: płacą mniej, bo odpada im kompresor a naładowanie butli czystym
> azotem jest TAŃSZE od naładowania sprężonym powietrzem (przynajmniej tak
> było ze 3 lata temu, jak z ciekawości zrobiłem parę zapytań ofertowych
> do hurtowni gazów technicznych).
>
> > Kiedyś przy okazji fali reklamy nt. pompowania azotem troszeczkę
> > poczytałem sobie i jeśli dobrze pamiętam to jest w tym jeden plus.
> > Azot nie reaguje tak mocno na temperaturę tzn. lepiej trzyma
> > ciśnienie, bo jak wiemy gazy zależnie od temperatury próbują zmienić
> > swoją objętość (chyba coś z tym mają ruchy Browna :)).
>
> ROTFL
>
> Przypomnij sobie skład powietrza atmosferycznego i się nie ośmieszaj.
Możesz powiedzieć co z tego wynika ?
-
53. Data: 2010-04-26 14:19:18
Temat: Re: Pompowanie kół gazem
Od: jacek2v <j...@g...com>
On 25 Kwi, 12:49, "P_ablo" <o...@o...pl> wrote:
> Użytkownik "jacek2v" <j...@g...com> napisał w
wiadomościnews:0a431812-d36f-4cbd-a0ca-4da28e1e9688@
x3g2000yqd.googlegroups.com...
>
>
>
> > Nie wiem co tam było na tym plakacie, ale uważam, że pompowanie azotem
> > coś :) daje.
> > Kiedyś przy okazji fali reklamy nt. pompowania azotem troszeczkę
> > poczytałem sobie i jeśli dobrze pamiętam to jest w tym jeden plus.
> > Azot nie reaguje tak mocno na temperaturę tzn. lepiej trzyma
> > ciśnienie, bo jak wiemy gazy zależnie od temperatury próbują zmienić
> > swoją objętość (chyba coś z tym mają ruchy Browna :)).
> > PS: Może stosują azot w samochodach rajdowych i ktoś wpadł na pomysł,
> > że można na tym zarobić robiąc wodę z mózgu klejentom? :)
>
> Ktos tu kiedys liczyl, jaka jest roznica w rozszerzalnosci czystego azotu i
> mieszanki 78 do 22 - roznica byla nieistotna.
Czyli ściema :)?
Nie wydaje mi się to łatwo wyliczalne - łatwiej zmierzyć :)
Pzdr.
-
54. Data: 2010-04-26 14:24:05
Temat: Re: Pompowanie kół gazem
Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>
Dnia 26.04.2010 jacek2v <j...@g...com> napisał/a:
> On 25 Kwi, 12:42, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
> wrote:
>> jacek2v pisze:
>>
>> > Nie wiem co tam było na tym plakacie, ale uważam, że pompowanie azotem
>> > coś :) daje.
>>
>> Daje - zyski dla pompującego warsztatu.
>>
>> Primo: koszą więcej za "wyrafinowane" ładowanie.
>> Secundo: płacą mniej, bo odpada im kompresor a naładowanie butli czystym
>> azotem jest TAŃSZE od naładowania sprężonym powietrzem (przynajmniej tak
>> było ze 3 lata temu, jak z ciekawości zrobiłem parę zapytań ofertowych
>> do hurtowni gazów technicznych).
>>
>> > Kiedyś przy okazji fali reklamy nt. pompowania azotem troszeczkę
>> > poczytałem sobie i jeśli dobrze pamiętam to jest w tym jeden plus.
>> > Azot nie reaguje tak mocno na temperaturę tzn. lepiej trzyma
>> > ciśnienie, bo jak wiemy gazy zależnie od temperatury próbują zmienić
>> > swoją objętość (chyba coś z tym mają ruchy Browna :)).
>>
>> ROTFL
>>
>> Przypomnij sobie skład powietrza atmosferycznego i się nie ośmieszaj.
>
> Możesz powiedzieć co z tego wynika ?
że większość powietrza to i tak azot, że pomując azotem nie odsysasz powietrza,
więc i tak masz go tam pod dostatkiem, więc pompowanie powietrzem da 78% azotu,
a dopompowanie azotem da 83% azotu, masz tam takie jakby lekko zubożone powietrze,
co da niemierzalne skutki w masie/zużyciu/paliwie i innych "zaletach".
Podejrzewam że trudno byłoby Ci zauwazyć różnicę nawet gdybyś oponę zakładał w
komorze azotowej i mając 99,9% azotu w oponie.
--
"A cóż to za sens kupować samochód, żeby jeździć po asfalcie?
Tam, gdzie jest asfalt, nie ma nic ciekawego, a gdzie jest
coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".
Strugaccy - Poniedziałek zaczyna się w sobotę.
-
55. Data: 2010-04-26 15:07:27
Temat: Re: [piątek] Pompowanie kół gazem
Od: "GB" <g...@p...onet.pl>
> Geometria z dożywotnią gwarancją. Gdzie jest ten warsztat?
Doradzam ostrożność. Ogłoszenie nie precyzuje czyjego końca życia ma dotyczyć
gwarancja, a w razie źle wykonanej usługi i ewentualnego wypadku ze skutkiem
śmiertelnym formalnie będą w porządku, przynajmniej pod względem wywiązywania
się z obietnic ;-)
pozdrawiam,
G.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
56. Data: 2010-04-28 08:38:39
Temat: Re: Pompowanie kół gazem
Od: jacek2v <j...@g...com>
On 26 Kwi, 14:24, Sergiusz Rozanski <w...@s...com>
wrote:
> Dnia 26.04.2010 jacek2v <j...@g...com> napisał/a:
>
>
>
>
>
> > On 25 Kwi, 12:42, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
> > wrote:
> >> jacek2v pisze:
>
> >> > Nie wiem co tam było na tym plakacie, ale uważam, że pompowanie azotem
> >> > coś :) daje.
>
> >> Daje - zyski dla pompującego warsztatu.
>
> >> Primo: koszą więcej za "wyrafinowane" ładowanie.
> >> Secundo: płacą mniej, bo odpada im kompresor a naładowanie butli czystym
> >> azotem jest TAŃSZE od naładowania sprężonym powietrzem (przynajmniej tak
> >> było ze 3 lata temu, jak z ciekawości zrobiłem parę zapytań ofertowych
> >> do hurtowni gazów technicznych).
>
> >> > Kiedyś przy okazji fali reklamy nt. pompowania azotem troszeczkę
> >> > poczytałem sobie i jeśli dobrze pamiętam to jest w tym jeden plus.
> >> > Azot nie reaguje tak mocno na temperaturę tzn. lepiej trzyma
> >> > ciśnienie, bo jak wiemy gazy zależnie od temperatury próbują zmienić
> >> > swoją objętość (chyba coś z tym mają ruchy Browna :)).
>
> >> ROTFL
>
> >> Przypomnij sobie skład powietrza atmosferycznego i się nie ośmieszaj.
>
> > Możesz powiedzieć co z tego wynika ?
>
> że większość powietrza to i tak azot, że pomując azotem nie odsysasz powietrza,
> więc i tak masz go tam pod dostatkiem, więc pompowanie powietrzem da 78% azotu,
> a dopompowanie azotem da 83% azotu, masz tam takie jakby lekko zubożone powietrze,
> co da niemierzalne skutki w masie/zużyciu/paliwie i innych "zaletach".
> Podejrzewam że trudno byłoby Ci zauwazyć różnicę nawet gdybyś oponę zakładał w
> komorze azotowej i mając 99,9% azotu w oponie.
Nie wydaje mi się to takie proste. Nawet niewielka domieszka może
zmienić właściwości ciał stałych, a co mówić o gazach, które lepiej
się "mieszają" - patrz półprzewodniki, potrawy itd. :) Np. popatrz też
na temperaturę wrzenia azotu vs powietrza już tu masz kilka stopni
różnicy, a zapewne w wykresie ciśnienia jeszcze inaczej to wygląda.
Dodaj do tego, że w powietrzu nie same powietrze - jest jeszcze para
wodna i może być jej więcej lub mniej. ITD.
Niestety nie zawsze jest to takie prosto-logiczne :)
Pzdr.
-
57. Data: 2010-04-28 23:56:42
Temat: Re: Pompowanie kół gazem
Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>
Dnia 28.04.2010 jacek2v <j...@g...com> napisał/a:
>
> Nie wydaje mi się to takie proste. Nawet niewielka domieszka może
> zmienić właściwości ciał stałych, a co mówić o gazach, które lepiej
> się "mieszają" - patrz półprzewodniki, potrawy itd. :) Np. popatrz też
> na temperaturę wrzenia azotu vs powietrza już tu masz kilka stopni
> różnicy, a zapewne w wykresie ciśnienia jeszcze inaczej to wygląda.
Pokaż jak te 5% wiecej azotu wpływa na zużycie paliwa
> Dodaj do tego, że w powietrzu nie same powietrze - jest jeszcze para
> wodna i może być jej więcej lub mniej. ITD.
>
> Niestety nie zawsze jest to takie prosto-logiczne :)
Niestety nie przekonałeś mnie, lanie wody.
--
"A cóż to za sens kupować samochód, żeby jeździć po asfalcie?
Tam, gdzie jest asfalt, nie ma nic ciekawego, a gdzie jest
coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".
Strugaccy - Poniedziałek zaczyna się w sobotę.
-
58. Data: 2010-04-29 21:53:53
Temat: Re: Pompowanie kół gazem
Od: jacek2v <j...@g...com>
On 28 Kwi, 23:56, Sergiusz Rozanski <w...@s...com>
wrote:
> Dnia 28.04.2010 jacek2v <j...@g...com> napisał/a:
>
>
>
> > Nie wydaje mi się to takie proste. Nawet niewielka domieszka może
> > zmienić właściwości ciał stałych, a co mówić o gazach, które lepiej
> > się "mieszają" - patrz półprzewodniki, potrawy itd. :) Np. popatrz też
> > na temperaturę wrzenia azotu vs powietrza już tu masz kilka stopni
> > różnicy, a zapewne w wykresie ciśnienia jeszcze inaczej to wygląda.
>
> Pokaż jak te 5% wiecej azotu wpływa na zużycie paliwa
A o co chodzi? Jakie 5%? Nie twierdziłem, że azot wpływa na zużycie
paliwa.
> > Dodaj do tego, że w powietrzu nie same powietrze - jest jeszcze para
> > wodna i może być jej więcej lub mniej. ITD.
>
> > Niestety nie zawsze jest to takie prosto-logiczne :)
>
> Niestety nie przekonałeś mnie, lanie wody.
Nie, to tylko fizyka :)
Ty mnie też nie przekonałeś :)
Pzdr.
-
59. Data: 2010-04-30 14:01:39
Temat: Re: Pompowanie kół gazem
Od: Wojciech Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>
On Tue, 27 Apr 2010, jacek2v wrote:
> Nie wydaje mi się to takie proste. Nawet niewielka domieszka może
> zmienić właściwości ciał stałych, a co mówić o gazach, które lepiej
> się "mieszają" - patrz półprzewodniki, potrawy itd. :) Np. popatrz też
> na temperaturę wrzenia azotu vs powietrza już tu masz kilka stopni
> różnicy, a zapewne w wykresie ciśnienia jeszcze inaczej to wygląda.
Argument jest trochę demagogiczny ;-) Owszem, mieszaniny różnych gazów
wykazują różne odstępstwa od chociażby równania stanu gazu doskonałego,
ale odstępstwa te pojawiają się dopiero w ekstremalnych warunkach
temperatury i ciśnienia (dla gazów bardzo rozrzedzonych albo, przeciwnie,
bardzo silnie sprężonych). Natomiast w warunkach, w jakich na codzień
pracuje opona samochodowa zachowanie się wypełniającego ją gazu możemy bez
obawy opisać zwykłym równaniem Clapeyrona, niezależnie od tego, czy w
oponie mamy azot, tlen, powietrze czy wodór :)
Pozdrawiam :)
W.
-
60. Data: 2010-05-02 08:20:09
Temat: Re: Pompowanie kół gazem
Od: jacek2v <j...@g...com>
On 30 Kwi, 14:01, Wojciech Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl> wrote:
> On Tue, 27 Apr 2010, jacek2v wrote:
> > Nie wydaje mi się to takie proste. Nawet niewielka domieszka może
> > zmienić właściwości ciał stałych, a co mówić o gazach, które lepiej
> > się "mieszają" - patrz półprzewodniki, potrawy itd. :) Np. popatrz też
> > na temperaturę wrzenia azotu vs powietrza już tu masz kilka stopni
> > różnicy, a zapewne w wykresie ciśnienia jeszcze inaczej to wygląda.
>
> Argument jest trochę demagogiczny ;-) Owszem, mieszaniny różnych gazów
> wykazują różne odstępstwa od chociażby równania stanu gazu doskonałego,
> ale odstępstwa te pojawiają się dopiero w ekstremalnych warunkach
> temperatury i ciśnienia (dla gazów bardzo rozrzedzonych albo, przeciwnie,
> bardzo silnie sprężonych). Natomiast w warunkach, w jakich na codzień
> pracuje opona samochodowa zachowanie się wypełniającego ją gazu możemy bez
> obawy opisać zwykłym równaniem Clapeyrona, niezależnie od tego, czy w
> oponie mamy azot, tlen, powietrze czy wodór :)
>
Przyznaję wkroczyłeś na obszar, który już pochłonęła moja niepamięć :)
- zwłaszcza z tym Clapeyronem :)
Ale co powiesz na parę wodną, czyli nasycenia nią powietrza to powinno
znacznie zmieniać krzywą ciśnienie temperatura?
Pzdr.