  • 51. Data: 2016-12-02 22:07:45
    Temat: Re: Pompowanie kół dwutlenkiem węgla
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2016-12-01 o 16:22, Jacek pisze:
    > Mam od niedawna butlę CO2 z reduktorem i mam ochotę spróbować
    > pompowania kół tym właśnie gazem. Czy są jakieś przeciwwskazania?
    > Jedyny minus, jaki mi się nasuwa to duża rozpuszczalność CO2 w wodzie,
    > więc ciśnienie może być niestabilne. Z drugiej strony są "pompki"
    > rowerowe na naboje CO2 i najwidoczniej to działa.
    > Jak sądzicie? Dwutlenek nadaje się do opon?
    > Jacek

    Pompowałem koła rowerów z butli CO2 i zauważyłem, że CO2 bardziej
    przenika przez dętkę. Po prostu musiałem dopompowywać raz-dwa razy w
    tygodniu. Po napompowaniu powietrzem, ciśnienie trzymało nawet 2-3
    miesiące. Tyle, że dętek rowerowych chyba już nie robią z gumy lecz z
    butylu. W oponach samochodowych główny składnik to kauczuk.

  • 52. Data: 2016-12-03 08:41:35
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 2 grudnia 2016 10:53:33 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik "Kris" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > A sa zalety ?
    > Wiec po co przeplacac :-)

    Ale ja nie płace za to. Chyba na każdej stacji paliw u nas da się koła azotem
    napompować.
    100% azotu tam nie będzie ale blisko 80%

  • 53. Data: 2016-12-03 14:08:07
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-12-03 o 08:41, Kris pisze:
    > Ale ja nie płace za to. Chyba na każdej stacji paliw u nas da się koła azotem
    napompować.
    > 100% azotu tam nie będzie ale blisko 80%

    Sorry ale przypomniała mi się blondynka i zimowe powietrze :-)

  • 54. Data: 2016-12-03 17:09:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 2 Dec 2016 21:36:17 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello J.F.,
    > [...]
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    >
    > Ciśnienie nadal rośnie - najpierw czytaj, potem pisz.

    Sam przeczytaj.

    Przekroczene temperatury krytycznej nie jest niczym groznym -
    cisnienie juz wczesniej bylo 78 at, tak nadal takie jest - tzn rosnie
    wraz z temperatura, ale jak to w gazie - stosunkowo powoli a wiec
    niegroznie, trzeba by pozaru czy innego zrodla powaznej temperatury.

    Za to jak do butli plynu za duzo nalejesz i podgrzewac zaczniesz, o,
    to moze peknac. Jak przekroczysz temperature krytyczna, to juz mozesz
    odetchnac z ulga :-)

    J.

  • 55. Data: 2016-12-03 17:28:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 2 Dec 2016 19:23:23 -0000 (UTC), masti napisał(a):

    > to co tym masz za złomy? z chińskiej gównogumy?

    z finskiej.

    Normalna sprawa - ch* wie skad ten przeciek, moze pinezka, latwiej
    podjechac pod kompresor niz do gumiarza :-)

    J.

  • 56. Data: 2016-12-03 18:08:14
    Od: masti <g...@t...hell>

    J.F. wrote:

    > z finskiej.
    >
    > Normalna sprawa - ch* wie skad ten przeciek, moze pinezka, latwiej
    > podjechac pod kompresor niz do gumiarza :-)

    przy tej częstotliwości to już bym dawno podjechał :)

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 57. Data: 2016-12-03 18:35:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 3 Dec 2016 17:08:14 -0000 (UTC), masti napisał(a):

    > przy tej częstotliwości to już bym dawno podjechał :)

    Przeciez na stacje i tak musze jezdzic :-)

    A opony mialy byc wkrotce do wymiany, tylko sie nie chca zuzyc :)

    J.

  • 58. Data: 2016-12-03 22:43:16
    Od: masti <g...@t...hell>

    J.F. wrote:

    > Przeciez na stacje i tak musze jezdzic :-)

    ale trzeba na dwa razy

    > A opony mialy byc wkrotce do wymiany, tylko sie nie chca zuzyc :)

    no widzisz. One zawsze takie złosliwe. trzeba im było nie mówić :)

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 59. Data: 2016-12-05 00:14:18
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Thu, 1 Dec 2016 21:56:11 +0100 sirapacz <n...@s...pl> napisał:

    >daruj sobie CO2 i wtłocz tam hel. Długo nie pojeździsz bez dopełniania,
    >ale za to jak ci zużycie paliwa spadnie;)

    A przyczepność się nie zminiejszy? Opony będą wszak próbowały unosić
    samochód :-)

  • 60. Data: 2016-12-05 00:21:43
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Fri, 02 Dec 2016 14:57:14 +0100 a...@a...pl napisał:

    >Ja bym dał wodór może zacznie latac ?

    To żeby samochodu nie unosiło to może wodorem z tlenem pompować, albo
    samym tlenem.