  • 31. Data: 2010-01-24 18:15:35
    Temat: Re: [Pomocy] Astra II - Diesel i Zima
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Kleszcz pisze:
    > Witam
    >
    > Kupiłem tydzień temu mój pierwszy samochód.
    > Jest to Astra II 1,7 DTI Kombi 2006r..
    >
    > Właściwe samochód jest super, ale mam 2 niedające mi spokoju problemy.
    >
    > 1. Strasznie wolno się nagrzewa. Praktycznie dopiero po pół godzinnej
    > jeździe zaczyna lecieć ciepłe powietrze z wietrzników. Problem jest tym
    > większy, że razem z żoną mamy 8 miesięczne córeczkę i jadąc do rodziców,
    > czy do lekarza muszę półgodziny wcześniej pojeździć naokoło bloku aby
    > samochód się nagrzał (w sumie to zbyt mocne słowo, lepiej pasuje: "aby
    > zrobiło się znośnie").

    Jeżeli chcesz żeby silnik szybciej się nagrzewał - nie włączaj
    ogrzewania. Lepiej chwilę poczekać, silnik szybciej się rozgrzeje i
    wtedy dopiero włączyć naprawdę ciepłe powietrze nić się męczyć pół
    godziny z ledwo letnim.

    Sprawdź też termostat - chłodnica powinna zostać zupełnie zimna i
    nagrzać się nagle w chwili kiedy silnik rozgrzeje się do roboczej
    temperatury. Jeżeli chłodnica nagrzewa się nim silnik całkowicie się
    nagrzeje (niekoniecznie cała, ale chociażby okolica w której podłączone
    są węże), to to będzie przyczyną długiego rozgrzewania się silnika.

    > 2. Strasznie parują w nim szyby. Jak puszczam nawiew na szybę to
    > przednia i przednie boczne są ok, ale tylne boczne i tylna są wiecznie
    > zaparowane.

    Masz wilgoć w aucie - musisz dobrze wysuszyć auto i wietrzyć.

    Tak zimą to jedyne co możesz robić, to jak już dobrze nagrzejesz
    samochód, przed zatrzymaniem otworzyć szyby i dobrze go wywietrzyć.

    Ja też mam dobre doświadczenia z wywaleniem gumowych wycieraczek z
    samochodu (mam teraz szmaciane) - pod tym zawsze było wilgotno.

    Jeszcze w samochodzie jest coś takiego jak filtr przeciwpyłkowy, który w
    niektórych autach zamontowany jest tak że lubi się szybko zasyfiać.
    Wtedy chyba najlepiej go wyciąć i jeździć bez filtra.

  • 32. Data: 2010-01-24 18:18:57
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Yogi(n) pisze:

    > Masz rację! Dodam, ze warto umyć płynem z dodatkiem amoniaku albo
    > spirytusem, żeby je dobrze odtłuścić.

    Dokładnie - i potem tych szyb niczym nie dotykać.
    Żadne gąbki, szmaty, nie mówiąc już o przecieraniu rękami.

    Taka czysta i odtłuszczona szyba, nawet jak na postoju zaparuje, to bez
    smug i nawiew w chwilę sobie z tym poradzi (nawet zimny).
    A taka brudna albo wycierana oczyszcza się dużo gorzej.

  • 33. Data: 2010-01-24 18:23:44
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Tomasz Pyra pisze:

    > Ja też mam dobre doświadczenia z wywaleniem gumowych wycieraczek z
    > samochodu (mam teraz szmaciane) - pod tym zawsze było wilgotno.

    wycieraczki = dywaniki :)

  • 34. Data: 2010-01-24 19:25:22
    Od: "Przemek" <p...@d...pl>

    Frantic Freddie wrote:

    > Takoż i w Reniaku Clio III 1.5 dCi.

    Ciekawe z czego chcecie osuszac powietrze przy -20 stopniach C ?
    No chyba ze jezdzicie zima na obiegu zamknietym w kabinie ale wtedy sami
    jestescie sobie winni :)

    Uzywanie klimy do osuszania ma sens w temp do okolicy zera , w takich temp
    jak sa teraz powietrze jest tak suche ze nawet jak klima sie wlaczy to i
    tak
    efektu zadnego nie da (przewaznie sie nie wlaczy bo nie pozwoli jej czujnik
    cisnienia)

  • 35. Data: 2010-01-24 21:48:39
    Od: "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Przemek" <p...@d...pl> napisał w wiadomości

    > Ciekawe z czego chcecie osuszac powietrze przy -20 stopniach C ?

    Przecież w kabinie temperatura nie spada aż tyle!

    > Uzywanie klimy do osuszania ma sens w temp do okolicy zera , w takich temp
    > jak sa teraz powietrze jest tak suche ze nawet jak klima sie wlaczy to i
    > tak efektu zadnego nie da

    Może i powietrze we wnętrzu jest suche, ale do czasu gdy tam wsiądziesz.
    Przecież z każdym wydechem wydalasz sporą porcję pary wodnej.

    > (przewaznie sie nie wlaczy bo nie pozwoli jej czujnik cisnienia)

    Mógłbyś mi wytłumaczyć dlaczego tak sądzisz? Jakieś teoretyczne podstawy? Że
    niby zbyt niskie ciśnienie czynnika w układzie? To jak wytłuaczysz, że w
    moim Renault jednak przy obecnych temperaturach klima się włącza?

  • 36. Data: 2010-01-24 23:08:18
    Od: Marcin Jan <t...@g...pl>

    Kleszcz pisze:
> [...]
    > czy do lekarza muszę półgodziny wcześniej pojeździć naokoło bloku aby
    > samochód się nagrzał (w sumie to zbyt mocne słowo, lepiej pasuje: "aby

    eeee no bez szaleństwa z tym nagrzewaniem ze względu na dziecko.
    Zimno->ciepło->zimno to dopiero jest nie zdrowo niż chłodna ale stała
    temp. Mam 2 latka i teraz w zimę na odcinkach po mieście nie rozbieram
    dzieciaka to celowo przykręcam temp coby mi się nie spocił.
    Wracając do pytanie to w lagunie brak ogrzewania był spowodowany
    zatkaną nagrzewnicą. Wyjęcie i przepłukanie pomogło no ale auto miało 2x
    tyle lat co Twoje. Sprawdź termostat. Jeśli ok. to może poszukaj
    nagrzewnicy od jakiejś wersji skandynawskiej - choć nie wiem czy w
    astrach takowe występowały.

    > 2. Strasznie parują w nim szyby. Jak puszczam nawiew na szybę to
    > przednia i przednie boczne są ok, ale tylne boczne i tylna są wiecznie
    > zaparowane. Czytałem gdzieś na forum, że często jest to wina Klimy i
    > filtrów powietrza i "pyłkowego" (czy coś w tym stylu), dlatego
    > wymieniłem obydwa u znajomego w warsztacie - niestety nie pomogło.

    Na próbę może wyciągnij te filtry i zobacz czy jest lepiej.

    pozdro.
    Marcin jan

  • 37. Data: 2010-01-24 23:24:57
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Rabbit McCroolick pisze:
> [...]
    >
    > Może i powietrze we wnętrzu jest suche, ale do czasu gdy tam wsiądziesz.
    > Przecież z każdym wydechem wydalasz sporą porcję pary wodnej.

    No tak, ale na tą parę nie ma wpływu.
    Z klimą czy bez, w warunkach ujemnej temperatury, podgrzane powietrze
    dostające się do kabiny jest suche jak pieprz.

    Szron i para na szybach bierze się z wody znajdującej się w samochodzie
    i parującej pod wpływem rosnącej temperatury.

    Jak parkujesz nagrzany samochód, woda paruje. W czasie kiedy wnętrze się
    ochładza, ta para kondensuje się na szybach i zamarza.

    Jak pozbędziesz się tych rezerwuarów wilgoci - problem parowania zniknie.

    Mam mój samochód w którym nie mam żadnych wykładzin, dywaników,
    tapicerek, tylko cienko obite kubełki i tam problem parowania szyb nie
    istnieje.

    > Mógłbyś mi wytłumaczyć dlaczego tak sądzisz? Jakieś teoretyczne podstawy? Że
    > niby zbyt niskie ciśnienie czynnika w układzie? To jak wytłuaczysz, że w
    > moim Renault jednak przy obecnych temperaturach klima się włącza?

    Ale włącza się i czynnik przechodzi cały cykl termodynamicznych przemian?

  • 38. Data: 2010-01-25 07:32:02
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    > Mam mój samochód w którym nie mam żadnych wykładzin, dywaników, tapicerek,
    > tylko cienko obite kubełki i tam problem parowania szyb nie istnieje.

    A buty w których wsiadasz zmieniasz na suche trampki czy czyścisz jakąś
    szczotką?

  • 39. Data: 2010-01-25 13:43:34
    Od: szymo <s...@w...pl>

    to pisze:
> [...]

    Ten typ tak ma w większości astrów jest to problem.... trzeba pokochać :(

  • 40. Data: 2010-01-25 17:22:38
    Od: "Darek987" <d...@o...eu_spam>

    Problem jest tym
> [...]
    > czy do lekarza muszę półgodziny wcześniej pojeździć naokoło bloku aby
    > samochód się nagrzał (w sumie to zbyt mocne słowo, lepiej pasuje: "aby

    Hmm, szanuje Twoje podejscie do dziecka, ale przypomnij sobie jak Ty sie
    wychowywales.
    A przeciez wyrosles na normalnego goscia.

    Moze to nawet lepiej dla Coreczki, przynajmniej nie bedzie chorowala w
    mlodym wieku, jak ktos kichnie 2 km dalej

    Pzdr