  • 21. Data: 2010-01-23 18:28:12
    Temat: Re: [Pomocy] Astra II - Diesel i Zima
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Kleszcz" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    news:hjda2g$l0n$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Użytkownik "Michał" <m...@w...o2.pl> napisał w wiadomości grup
    ..

    > Gumowe.
    > Jutro postaram się dokładnie wysuszyć samochód i zacznę się stosować do
    > waszych rad, napisze czy pomogło.
    > rozumiem (z wcześniejszych wypowiedzi), że jeżeli problem nie zniknie to
    > będzie trzeba wymienić osuszacz ?

    Nie rób tego bo to bez sensu. Teraz i tak klima Ci sie nie włącza bo jest za
    zimno poza tym osuszacz nie ma za zadanie osuszać wnętrza auta a czynnik
    krążący w układzie klimatyzacji.

  • 22. Data: 2010-01-23 18:30:36
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    > Użytkownik "Bastion" <b...@m...pl> napisał w wiadomości grup

    TO mam ten sam silnik ale w civicu. U mnie wskazówka zaczyna sie podnośić po
    około 3-5 km i wtedy już zaczyna lecieć ciepłe powietrze.

  • 23. Data: 2010-01-23 22:25:32
    Od: "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Agent" <w...@o...ue> napisał w wiadomości

    > Nie rób tego bo to bez sensu. Teraz i tak klima Ci sie nie włącza bo jest
    > za zimno poza tym osuszacz nie ma za zadanie osuszać wnętrza auta a
    > czynnik krążący w układzie klimatyzacji.

    Sprawnie działająca klima sprawnie usuwa wilgoć z szyb. Przerabiałem to
    niegdyś - na parowanie szyb nie pomogła wymiana filtra przeciwpyłkowego a
    dopiero osuszacza podczas wymiany czynnika (wcześniej z starym osuszaczem
    klima nie raziła sobie za dobrze z odparowaniem szyb mimo wymiany czynnika).

  • 24. Data: 2010-01-23 23:00:37
    Od: Przemysław Bernat <p...@w...pl>

    Dnia Sat, 23 Jan 2010 22:25:32 +0100, Rabbit McCroolick napisał(a):

    > dopiero osuszacza podczas wymiany czynnika (wcześniej z starym osuszaczem
    > klima nie raziła sobie za dobrze z odparowaniem szyb mimo wymiany czynnika).

    To jeszcze tylko wyjaśnij związek osuszacza, który ma za zadanie usunąć
    resztki wilgoci z zamkniętego obiegu czynnika chłodniczego z parowaniem
    szyb w kabinie. No chyba, że osuszacz był całkiem zatkany, albo dziurawy.
    Ale wtedy klima albo wcale nie działa, albo z tragicznie zmniejszoną
    wydajnością.
    Klima osusza powietrze, bo je chłodzi i nadmiar wilgoci wykrapla się na
    parowniku (i leje się pod samochód). Istnienie i działanie jej osuszacza
    może mieć wpływ na wydajność, a więc właściwości chłodzące i pośrednio na
    osuszające.
    Wracając do głównego wątku - wywal gumowe dywaniki: hodujesz pod nimi
    wilgoć jeszcze z jesieni.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 25. Data: 2010-01-23 23:22:57
    Od: "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Przemysław Bernat" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > To jeszcze tylko wyjaśnij związek osuszacza, który ma za zadanie usunąć
    > resztki wilgoci z zamkniętego obiegu czynnika chłodniczego z parowaniem
    > szyb w kabinie.

    To chyba oczywiste i znalazło się w poprzednim poście - sprawna klima
    oznacza brak problemów z parowaniem szyb.

  • 26. Data: 2010-01-24 01:34:36
    Od: "Kleszcz" <p...@g...com>

    Użytkownik "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl> napisał w wiadomości grup

    > Użytkownik "Przemysław Bernat" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > To chyba oczywiste i znalazło się w poprzednim poście - sprawna klima
    > oznacza brak problemów z parowaniem szyb.

    Przyznam, że się pogubiłem.
    Czy w zimę (np. jak dziś przy -17st. C) można używać klimy ??
    Czy wyłączona klima ma jakiś wpływ na parowanie ??

    PZdr

  • 27. Data: 2010-01-24 08:58:28
    Od: Przemysław Bernat <p...@w...pl>

    Dnia Sun, 24 Jan 2010 01:34:36 +0100, Kleszcz napisał(a):

    > Przyznam, że się pogubiłem.
    > Czy w zimę (np. jak dziś przy -17st. C) można używać klimy ??
    > Czy wyłączona klima ma jakiś wpływ na parowanie ??

    Używać można, bo i tak nie będzie działała :-) Systemy z odrobiną
    inteligencji nie włączają się poniżej pewnej temperatury - najczęściej trzy
    do pięciu stopni na plusie. Najprostsze układy też nie ruszą, bo czujnik
    oblodzenia abo nie pozwoli, albo natychmiast wyłączy. Na mrozie trzeba
    ratować się tylko ogrzewaniem.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 28. Data: 2010-01-24 09:59:28
    Od: "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl>

    > Używać można, bo i tak nie będzie działała :-)

    No patrz, musisz to powiedzieć mojemu samochodowi, bo u mnie gdy włączę
    podczas mrozów klimę znacznie szybciej zaparowane szyby stają się klarowne.
    To klima ręczna, ale nie widać po kontrolce ani nie słychać, bo dzwięk
    załącznia sprzęgiełka klimy można usłyszeć, by się rzekomo nie włączała w
    czasie mrozów. Nic na ten temat nie mówi instrukcja obsługi, ba zaleca wręcz
    używanie klimy przez cały rok. Podobnie miałem w poprzednim samochodzie z
    półautomatyczną klimą.

  • 29. Data: 2010-01-24 11:18:54
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    Przemysław Bernat pisze:

> [...]
    > do pięciu stopni na plusie. Najprostsze układy też nie ruszą, bo czujnik
    > oblodzenia abo nie pozwoli, albo natychmiast wyłączy. Na mrozie trzeba

    W Sharanie (manual) i Volvo 760 (automat) klima dziala w kazdej
    temperaturze. I wlasnie doskonale nadaje sie do osuszania wnetrza.

    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 30. Data: 2010-01-24 12:38:45
    Od: Frantic Freddie <maverickATsl.home.pl>

    RadekNet wrote:

    > W Sharanie (manual) i Volvo 760 (automat) klima dziala w kazdej
    > temperaturze. I wlasnie doskonale nadaje sie do osuszania wnetrza.

    Takoż i w Reniaku Clio III 1.5 dCi.