  • Data: 2011-06-05 08:16:47
    Temat: Re: Pomiar sygnału z termopary
    Od: John Smith <d...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jakieś 40 lat temu pracowałem w Lumelu przy konstruowaniu dwustanowych (bo
    > tylko takie Lumel robił) regulatorów temperatury o charakterystykach P, PI
    > oraz PID więc coś tam zostało w pamięci. Ale że było to daaawno, to ci
    > literatury nie wskażę, poszukaj sam :)

    To poszukałem, ale w swojej pamięci.
    Po znacznym zwiększeniu wzmocnienia członu P w regulatorze PID, zostaje
    jeszcze człony ID. W takiej konfiguracji całość zamienia się w regulację
    (praktycznie) dwustawną i traktowane jest jako żart z wiedzy
    początkującego w tej dziedzinie. Jako żart z wiedzy profesora jest
    uważana poważna rozmowa o regulacji temperatury kontrolerem PID. Z
    rozmowy tej wychodzi wówczas taka konstrukcja jak Eurotherm 2704, na
    widok którego zawsze szeroko się uśmiecham. :D

    A Lumel, no cóż, nie zauważyłem aby naukowo rozwijali swoje produkty,
    choć tego nie wykluczam.
    K.