    From: Piotr Wyderski <p...@n...mil>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Pomiar napięcia trójfazowego i obróbka pomiaru
    Date: Fri, 1 May 2020 13:18:57 +0200

    Paweł Pawłowicz wrote:

    > To, co mam w gniazdku, bardziej przypomina trapez :-(

    Ja widzę sinusa z syfem doklejonym na szczytach. Ale to pewnie nawet
    zależy od pory dnia. Od kiedy się tym z konieczności zająłem na
    poważnie, to zrozumiałem, dlaczego pomysły na dosynchronizowanie się do
    sieci to cały dział nauki i że kwadraturowa pętla PLL z pasmowozaporowym
    filtrem adaptatywnym to wcale nie jest overkill.

    > Jeśli to warunki przemysłowe, to płytka wielkości pudełka od zapałek
    > jest złym pomysłem.

    Chodziło mi o pokazanie kontrastu w porównaniu z transformatorem.
    Z brakiem błędów odwzorowania fazy i amplitudy w bonusie.

    > Zadnych SMD z półmilimetrowym rastrem!

    Do dzielników HV są specjalne rezystory o wytrzymałości na przebicie
    3-10kV, w tym również SMD. Stosownie duże. To nie jest miejsce dla
    Adamów Słodowych i budowania szeregowych łańcuszków z byle czego.

    Niemniej, do zastosowań przemysłowych w warunkach narażenia na
    kondensację substancji przeowodzących prąd conformal coating wydaje mi
    się absolutnym minimum,
    a pełna hermetyzacja punktem startowym w projekcie, z którego
    *ewentualnie* można zrezygnować.

    BTW, parafrazując księdza Natanka, "jeśli Ci e-prenumerata EdW nie
    przyjdzie do końca miesiąca, to wiedz, że coś się dzieje"? Szkoda by było...

    Pozdrawiam, Piotr