  • 41. Data: 2009-01-30 11:22:17
    Temat: Re: Pomiar mocy/pradu 1 faza.
    Od: "Sylwester Łazar" <g...@a...pl>

    > Takiego założenia nie było, to jest nasza propozycja licznika energii ale
    > inna sprawa kto się nim zainteresuje.
    W sensie pozytywnym myślałem.
    Szkoda, że Microchip nie wspomina, kto jest autorem :-(

    pozdrawiam
    Sylwester Łazar
    http://www.alpro.pl
    i projektowania PCB

  • 42. Data: 2009-01-30 12:01:40
    Od: Adam Jurkiewicz <imie.nazwisko@p.......k.pl>

    Sylwester Łazar wrote:
    > W sensie pozytywnym myślałem.
    > Szkoda, że Microchip nie wspomina, kto jest autorem :-(

    Ale nie wiem czy teraz nie mówimy o dwóch różnych urządzeniach. Microchip
    owszem posiada swój projekt referencyjny, który jest wykonany na 3xMCP
    gdzieś w Chinach. Mieliśmy to w ręce ale na temat wykonania i działania
    nie będę się wypowiadał ;)

    Pozdrawiam,
    AJ

    --
    Adam Jurkiewicz
    www: http://www.protronik.pl/

  • 43. Data: 2009-01-30 12:41:44
    Od: "Sylwester Łazar" <g...@a...pl>

> [...]
    > owszem posiada swój projekt referencyjny, który jest wykonany na 3xMCP
    > gdzieś w Chinach. Mieliśmy to w ręce ale na temat wykonania i działania
    Czyli są różne podejścia.
    Dla Microchipa ważne jest, że tam są 4 procesory.
    Wasz jest "słaby" ;-)

    pozdrawiam
    Sylwester Łazar
    http://www.alpro.pl
    i projektowania PCB

  • 44. Data: 2009-01-30 12:48:28
    Od: "Sylwester Łazar" <g...@a...pl>

    I jeszcze podam link do pakietu:
    http://www.digikey.com/scripts/dksearch/dksus.dll?De
    tail&name=497-5517-ND&en
    terprise=12
    59,85$

    pozdrawiam
    Sylwester Łazar
    http://www.alpro.pl
    i projektowania PCB

  • 45. Data: 2009-01-30 13:04:52
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Sebastian Bialy" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Oglądając gotowe urządzenia (przemysłowe) nie wydaje mi się żeby było to
    > aż takie trudne. Co prawda są bandycko drogie ale taki już urok
    > kupowania urządzeń do przemysłu. W środku raczej jakieś gotowce i
    > kontroler do komunikacji/display. Ponieważ potrzebuje mniejszy gabaryt i
    > inną komunikację - zastanawiam sie czy nie zeszyć samemu. Nawet na
    > goszych parametrach.

    Czyli chcesz mieć dwa małe scalaki. Tyle że tak samo może to być miernik i
    uC komunikacyjny jak i interfejs analogowy + uC (pomiar + komunikacja).
    Niezależnie od tego, jak podzielisz zadania gabaryty i tak będziesz miał
    podobne. Doskonale rozumiem, że szukałeś czegoś, co mieści całą
    funkcjonalność w jednej kostce ale podejrzewam, że tego się tak nie robi -
    za dużo różnych kostek by się zrobiło, a producentom zależy na tłuczeniu
    czegoś uniwersalnego. Nie raz szukałem scalaka wykonującego jedno, konkretne
    zadanie, skomplikowanego w środku ale prostego na zewnątrz i powiem Ci, że
    chyba nikt już tak nie robi. Teraz robi się skomplikowane scalaki z mnóstwem
    mniej lub bardziej przydatnych cegiełek w środku i wypycha wszystko na
    zewnątrz przez 168 nóg, z których naprawdę potrzebujesz 16. A żeby się z tym
    scalakiem dogadać i tak potrzebujesz uC i to mocny i do tego kawałek kodu,
    bo niektórzy producenci zapomnieli o czymś takim jak wartości domyślne i
    żeby uruchomić byle pierdołę musisz ustawić wartość 60 rejestrów.
    W sumie nie wiem, które podejście Ci zalecić - zestaw gotowy miernik scalony
    + uC komunikacyjny uruchomisz szybciej, chociaż nie uzyskasz chyba aż takiej
    dokładności jak chcesz. Z zestawem w którym uC mierzy moc będziesz się, mimo
    tego, że "są gotowce" musiał trochę nakombinować a i nie jest powiedziane,
    że napisać wszystko od nowa. Przy czym ładowanie się w egzotyczny procesor
    typu dsPIC tylko dlatego, że są jakieś źródła (ciekawe jakiej jakości), jest
    nieco ryzykowne. Szczególnie, gdy są ARM-y.

    e.

  • 46. Data: 2009-01-30 13:27:51
    Od: "Sylwester Łazar" <g...@a...pl>

> [...]
    jest
    > nieco ryzykowne. Szczególnie, gdy są ARM-y.
    Przetłumaczę:
    "Ja lubię ARM. Nie lubię dsPIC"
    Dla jednych owoce egzotyczne to banan, a dla innych jabłko.

    pozdrawiam
    Sylwester Łazar
    http://www.alpro.pl
    i projektowania PCB

  • 47. Data: 2009-01-30 13:57:33
    Od: Sebastian Bialy <h...@p...onet.pl>

    Sylwester ?azar wrote:
    > Przet?umacze:
    > "Ja lubie ARM. Nie lubie dsPIC"
    > Dla jednych owoce egzotyczne to banan, a dla innych jab?ko.

    Koszt nauki i poprawnego napisania softu na mało popularną architekturę
    jest znacznie wyższy niż na cokoliwiek co znam. Dlatego koncepcja typu
    "weź dspPIC/whatever" nie wchodzi na dzisiaj w grę. Szukam pojedynczej
    kostki która w miarę załatwia sprawę.

  • 48. Data: 2009-01-30 14:18:51
    Od: "Sylwester Łazar" <g...@a...pl>

> [...]
    > jest znacznie wyższy niż na cokoliwiek co znam. Dlatego koncepcja typu
    > "weź dspPIC/whatever" nie wchodzi na dzisiaj w grę. Szukam pojedynczej
    A jak z ST. Podałem powyżej rozwiązanie o które pytasz.
    Zapoznałeś się?
    Jeśli chodzi o ST to dla mnie też egzotyka.
    Jednak nie miałbym oporów sobie zrobić to na AVR - jeśli byłyby źródła.
    Zresztą są tam dwa projekty referencyjne:
    na AVR - 32-bitowa egzotyka
    oraz na ST7LITE20 -8-bitowa egzotyka
    Koszt nauki = koszt czasu.
    Kupujesz Evaluation board i jedziesz do przodu.
    Co za różnica ? Zwłaszcza pisanie w C?

    pozdrawiam
    Sylwester Łazar
    http://www.alpro.pl
    i projektowania PCB

  • 49. Data: 2009-01-30 14:39:54
    Od: Sebastian Bialy <h...@p...onet.pl>

    Sylwester ?azar wrote:
    > A jak z ST. Poda?em powy?ej rozwi?zanie o które pytasz.
    > Zapozna?e? sie?

    Mowisz o MCP3905A/3909 ? Wstepnie sie zapoznalem ;) Podobnie jak z
    ADE7753. Mam co rozważyć.

    > Jednak nie mia?bym oporów sobie zrobiae to na AVR - je?li by?yby 1/4 ród?a.

    W AVR mam spore doświadczenie i jesli miałbym to zrobić samodzielnie to
    tylko AVR ewentualnie ARM7. Niestety w 100% pewny nie jestem czy dam
    radę i nie przeocze jakiegoś istotnego elementu algorytmu jak np.
    krytyczny równoczesny pomiar u i i czy coś w tym guscie. Dlatego napierw
    gotowce, rękodzieło to ostateczność.

    > Kupujesz Evaluation board i jedziesz do przodu.

    Po co? Znaczy nauki nigdy dość, ale jakoś wole zmienić hardware niż
    uczyć się nowego.

    > Co za ró?nica ? Zw?aszcza pisanie w C?

    Na tyle spora na ile rózne są sposoby komunikacji z peryferiami i na
    tyle na ile trzeba ręcznie pisać algorytmy krytyczne czasowo w asm.

  • 50. Data: 2009-01-30 15:08:07
    Od: "Sylwester Łazar" <g...@a...pl>

    > Mowisz o MCP3905A/3909 ? Wstepnie sie zapoznalem ;) Podobnie jak z
    > ADE7753. Mam co rozważyć.

    Długo dzisiaj spałeś?
    :-)
    Mój post z 11:15 w tym rozbudowanym już wątku.

    pozdrawiam
    Sylwester Łazar
    http://www.alpro.pl
    i projektowania PCB