  • Data: 2009-04-10 23:37:49
    Temat: Re: Pomarańczowe zagadki taryfowe
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Michal Jankowski napisał:

    > Tym bardziej. Niesprawny system billingowy jest podstawą do
    > zakwestionowania faktury w całości. 8-)

    > Bez znaczenia dla reklamacji. Ale przyznaj się, dlaczego nie powinno,
    > i dokąd właściwie dzwoniłeś?

    No to od końca.

    Skoro nikt nie zgadł, podaję: numer satelitarny Thuraya

    Remote Voice Mail Service access
    Short Code: +88216100123 on SAT mode
    To access the Voice Mail System remotely from a landline or mobile line.
    http://www.thuraya.com/en/article/service-numbers.ht
    ml

    Dlaczego _chyba_ nie powinno?
    Według
    http://www.orange.pl/binaries/PL/Binary/2757/2823641
    .pdf
    strefa 9 (za 8,28 PLN/min) obejmuje POZOSTAŁE
    KIERUNKI czyli (jak ja to rozumiem) wszystkie istniejące numery
    kierunkowe poza numerami kierunkowymi krajów ze stref 1-8. Przy takiej
    interpretacji powinny się załapywać wszystkie sieci satelitarne tudzież
    wszystkie inne niegeograficzne międzynarodowe numery kierunkowe
    zatwierdzone przez ITU (w tym 00800 ;-)), a zatem wszystko jest OK (poza
    nieszczęsnym wpisem w Orange online).

    Ale patrząc szerzej, czyli na cenniki matuszki, sieci satelitarne nie są
    traktowane po prostu jako wirtualne kraje z najdroższej strefy
    międzynarodowej.

    Z automatów satfony są zablokowane
    http://www.tp.pl/b/binaries/PL/358055/TPS8R1002-20_C
    ennik-cennik_automatow_366648815.pdf.

    W cennikach abonamentowych mamy w _każdej_ taryfie jawnie wypisane

    Opłaty za połączenia telefoniczne do systemów komórkowej telefonii
    satelitarnej
    Opłata za minutę połączenia
    Rodzaj usługi

    Numer kierunkowy Opłata podst.[zł] Kwota VAT [złna ky]
    Opłata końcowa [zł]
    1 2 3 4 5
    Połączenie z Abonentem systemu komórkowej telefonii
    satelitarnej
    Irydium - 0~088167
    MCP - Mobile Communication Partner - 0~088232
    Thuraya Mobile - 0~088216
    6,25 1,38 7,63

    Domniemywam, że przynajmniej z w/w sieciami satelitarnymi można się
    połączyć z Orange as well, ale dziwi mnie to, że nie jest explicite
    nigdzie napisane....

    Co do samej ewentualnej reklamacji. Nie ma mowy o fakturze, bo to
    prepaid :-). A system bilingowy jest sprawny, tylko jego frontend www
    gubi cyferki (zakładając, że połączenia do sieci satelitarnych są
    realizowane wg stawek ze strefy 9). Czy powinienem może rżnąć głupa, że
    chciałem zadzwonić do istniejącej SN 2x, tylko palec się mi "omskł" na
    jedynkę, a tu mnie skasowali na ponad 8 PLN ;-). No i takie porównanie
    mi się nasuwa: czy jakbym wziął stówę z bankomatu, a na kwitku/wyciągu
    papierowym/online'owym miałbym z jakiegokolwiek powodu wydrukowane 00
    PLN, to miałbym prawo do reklamacji?

    A ten numer 00800, na który zadzwoniłem, też wygląda w onlinie fajnie:
    800xxxxxxx bez 00 lub + na początku, czyli jak krajowy 10-cyfrowy :-P

    Przemek