eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPolski patentRe: Polski patent
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!newsreader5.netcologne.de!news.netcologne.de!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.
    com!news.xlned.com!peer03.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-me
    dia.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.ne
    ostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Polski patent
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <a...@n...neostrada.pl>
    <5ae6c24a$0$31373$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <pcl4q5$jsq$1$opajak@news.chmurka.net> <pcmrv8$5pe$2@node2.news.atman.pl>
    <fh6hla6u9w2z$.5wj6bxkcw8cm.dlg@40tude.net>
    <pd9usk$hf7$1@node2.news.atman.pl>
    <v4odh9swyyar$.1y0wwhdcoeh7$.dlg@40tude.net>
    <pdcj27$spd$1@node2.news.atman.pl>
    Date: Mon, 14 May 2018 23:35:30 +0200
    Message-ID: <1uw33bv8lv01j$.qj2i2ldq6nqr$.dlg@40tude.net>
    Lines: 38
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89.64.40.32
    X-Trace: 1526333733 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 31359 89.64.40.32:26620
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2778
    X-Received-Body-CRC: 2284071658
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2631383
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Mon, 14 May 2018 20:03:50 +0200, Janusz napisał(a):

    > W dniu 2018-05-13 o 22:27, Tomasz Pyra pisze:
    >> Dnia Sun, 13 May 2018 20:07:15 +0200, Janusz napisał(a):
    >>
    >>>> Znając możliwości i tempo wprowadzania "nowinek elektronicznych" do branży
    >>>> automotive, to raczej 10 lat ;)
    >>>>
    >>> Kluczyk był "nowinką", poprawka softu już taką nie jest, nie zdziwiłbym
    >>> się gdyby
    >>> nowy soft był wgrywany podczas rutynowej wizyty w aso. Pytanie jak firmy
    >>> dbają o klientów i jak długo każą im czekać na poprawki.
    >>
    >> Sądzę że zabezpieczenie przed metodą "na walizkę" wymagać będzie innego
    >> sprzętu, zarówno po stronie samochodu jak i kluczyka.
    >>
    > No kiedy że nie, wystarczy żeby komputer mierzył czas odpowiedzi,
    > podobno tak jeep
    > to zrobił i to działa.

    Ale Jeep raczej nie wziął starych, podatnych na metodę pilotów i starych
    centralek i nie zrobił tego programowo.
    A ktoś zaprojektował piloty i centralki które mogą taki czas opóźnienia
    zmierzyc i blokować komunikację z następującą z opóźnieniem.

    > A czas mozna mierzyć programowo, trzeba tylko
    > soft poprawić.

    Nie jest to takie proste, bo jak na złość fala radiowa propaguje się z dość
    dużą prędkością i jest w stanie przebyć całkiem znaczne odległości w czasie
    nieporównywalnie krótszym niż czas odpowiedzi samego pilota.
    Mierzenie oczywiście jest możliwe, jednak elektronika pilota musi zapewniać
    doskonałą powtarzalność czasu odpowiedzi wymienianych kodów, niezależnie od
    stanu naładowania baterii, temperatury itp. itd. Do czego obecnie używane
    piloty raczej na pewno nie były projektowane.

    Z kolei proste metody pomiaru odległości oparte o efekt dudnienia nośnej
    mogą być dość łatwo oszukane.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: