-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!newsreader5.netcologne.de!news.netcologne.de!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.
com!news.xlned.com!peer03.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-me
dia.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.ne
ostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: Polski patent
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <a...@n...neostrada.pl>
<5ae6c24a$0$31373$65785112@news.neostrada.pl>
<a...@n...neostrada.pl>
<pcl4q5$jsq$1$opajak@news.chmurka.net> <pcmrv8$5pe$2@node2.news.atman.pl>
<fh6hla6u9w2z$.5wj6bxkcw8cm.dlg@40tude.net>
<pd9usk$hf7$1@node2.news.atman.pl>
<v4odh9swyyar$.1y0wwhdcoeh7$.dlg@40tude.net>
<pdcj27$spd$1@node2.news.atman.pl>
Date: Mon, 14 May 2018 23:35:30 +0200
Message-ID: <1uw33bv8lv01j$.qj2i2ldq6nqr$.dlg@40tude.net>
Lines: 38
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89.64.40.32
X-Trace: 1526333733 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 31359 89.64.40.32:26620
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 2778
X-Received-Body-CRC: 2284071658
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2631383
[ ukryj nagłówki ]Dnia Mon, 14 May 2018 20:03:50 +0200, Janusz napisał(a):
> W dniu 2018-05-13 o 22:27, Tomasz Pyra pisze:
>> Dnia Sun, 13 May 2018 20:07:15 +0200, Janusz napisał(a):
>>
>>>> Znając możliwości i tempo wprowadzania "nowinek elektronicznych" do branży
>>>> automotive, to raczej 10 lat ;)
>>>>
>>> Kluczyk był "nowinką", poprawka softu już taką nie jest, nie zdziwiłbym
>>> się gdyby
>>> nowy soft był wgrywany podczas rutynowej wizyty w aso. Pytanie jak firmy
>>> dbają o klientów i jak długo każą im czekać na poprawki.
>>
>> Sądzę że zabezpieczenie przed metodą "na walizkę" wymagać będzie innego
>> sprzętu, zarówno po stronie samochodu jak i kluczyka.
>>
> No kiedy że nie, wystarczy żeby komputer mierzył czas odpowiedzi,
> podobno tak jeep
> to zrobił i to działa.
Ale Jeep raczej nie wziął starych, podatnych na metodę pilotów i starych
centralek i nie zrobił tego programowo.
A ktoś zaprojektował piloty i centralki które mogą taki czas opóźnienia
zmierzyc i blokować komunikację z następującą z opóźnieniem.
> A czas mozna mierzyć programowo, trzeba tylko
> soft poprawić.
Nie jest to takie proste, bo jak na złość fala radiowa propaguje się z dość
dużą prędkością i jest w stanie przebyć całkiem znaczne odległości w czasie
nieporównywalnie krótszym niż czas odpowiedzi samego pilota.
Mierzenie oczywiście jest możliwe, jednak elektronika pilota musi zapewniać
doskonałą powtarzalność czasu odpowiedzi wymienianych kodów, niezależnie od
stanu naładowania baterii, temperatury itp. itd. Do czego obecnie używane
piloty raczej na pewno nie były projektowane.
Z kolei proste metody pomiaru odległości oparte o efekt dudnienia nośnej
mogą być dość łatwo oszukane.
Najnowsze wątki z tej grupy
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
Najnowsze wątki
- 2025-01-12 USB3.x->HDMI/DP ze sterownikami w win11
- 2025-01-12 Jak na naszych oczach odradza się cenzura :-)
- 2025-01-11 Koszty prowadzenia firmy za granicą
- 2025-01-11 19 migrantów
- 2025-01-11 300km/h
- 2025-01-11 Kongres USA uchwalił "Prawo babci Pawlakowej" na MTK [Lex Gradma Pawlak]
- 2025-01-11 Riga => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-11 Przestępca wyborczy Musk nadciąga nad Tuskistan?
- 2025-01-11 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2025-01-09 Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- 2025-01-10 Coś dusi.
- 2025-01-09 akumulator napięcie 12.0v
- 2025-01-10 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-01-10 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-01-10 Białystok => Application Security Engineer <=