  • 91. Data: 2010-01-29 10:51:12
    Temat: Re: Polska uczciwosc - update
    Od: gonzik <b...@y...com>

    On 29 Sty, 11:17, "Rzep" <p...@w...pl> wrote:
    > ahahhaaaahhahaaaa
    >
    > Kiedys mozna tu bylo sie czegos o motocyklach dowiedziec............to byly
    > czasy ja pierdole.
    >
    > ---
    > Pozdr
    > "rzep"

    Nie narzekaj teraz sa wtryski i komputery. A tematy tematyczne sa na
    tematycznych forach tam sobie sie dowiaduj o motocyklach :-)

    Pozdrav,
    Gonzik.

  • 92. Data: 2010-01-29 11:08:22
    Od: n...@s...com

    On Fri, 29 Jan 2010 02:32:05 -0800 (PST), gonzik
    <b...@y...com> wrote:

    >Widzisz. Wlasnie tu sie zgadzam z Mariderem. Nie moze byc tak ze
    >kupujac cos tam za 500 pln musisz miec sztab doradcow prawnych.

    IMHO trzeba miec troche zdrowego rozsadku i dobrze kalkulowac ryzyko.

    >Oczywiscie jak gleboko pokopiesz do wszystkiego znajdziesz podstawe
    >prawna. Ale bez jaj, Stary, dostalem paczke pobraniowa. Odebralem
    >paczke. I co kurier mi ja dal na kreche?!

    Np pocztex umozliwia sprawdzenie zawartosci przesylki przed jej
    oplaceniem. Kosztuje to pare zlotych, jednym sie oplaca oszczedzac i
    ryzykowac. Innym nie.

    >ze moze byc w Polsce kiedys normalnie. Aczkolwiek w tym kraju na dzien
    >dzisiejszy za malo "how can I help you" i za duzo ciap-lap, nachapac
    >sie i glowa do piachu.

    Az mi stoi przed oczami list pewnego czlowieka ktory okazyjnie kupil
    moto stojace w anglii, przekaz puscil western union bo wlasciciel byl
    gdziestam (wlochy/niemcy?). No i poszlo sie walic pare tys eur na ta
    okazje.
    To tak w temacie 'polska uczciwosc'.
    Po prostu ludzie chca byc oszukiwani.

    pozdr
    newrom
    --
    DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
    JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!

  • 93. Data: 2010-01-29 11:58:34
    Od: gonzik <b...@y...com>

    On 29 Sty, 12:08, n...@s...com wrote:
    > On Fri, 29 Jan 2010 02:32:05 -0800 (PST), gonzik
    >
    > IMHO trzeba miec troche zdrowego rozsadku i dobrze kalkulowac ryzyko.

    Zgoda ale prawo do zwrotu musi byc, zreszta jest. Tak jak kupiles
    motor czy auto na umowe tez masz takie prawo. Oczywiscie w lesie przy
    zmroku nic bym nie kupil nawet z notariuszem za reke ;-)

    > Np pocztex umozliwia sprawdzenie zawartosci przesylki przed jej
    > oplaceniem. Kosztuje to pare zlotych, jednym sie oplaca oszczedzac i
    > ryzykowac. Innym nie.

    No. Ale listu przewozowego i paragonu/faktury od sprzedajacego nie
    dostnaniesz w razie rezygnacji. Czy jednak? I oto mi sie rozchodzi mam
    rachunek, mam towar, potwierdzenie transakcji na alegro, list
    przewozowy. Wymaganie ode mnie notarialnie potweriedzonych dokumentow
    od DHL czy UPS is very fucking far from how can I help you ;-)

> [...]
    > moto stojace w anglii, przekaz puscil western union bo wlasciciel byl
    > gdziestam (wlochy/niemcy?). No i poszlo sie walic pare tys eur na ta

    Przeca ewidentnie w c*&ja granie to nawet uczciwe jest.

    Pozdrav,
    Gonzik.

  • 94. Data: 2010-01-29 12:07:54
    Od: n...@s...com

    On Fri, 29 Jan 2010 03:58:34 -0800 (PST), gonzik
    <b...@y...com> wrote:

    >Zgoda ale prawo do zwrotu musi byc, zreszta jest. Tak jak kupiles
    >motor czy auto na umowe tez masz takie prawo.

    Nie zawsze i nie wszedzie, afair przy zakupie od osoby prywatnej to
    nie dziala.

    >No. Ale listu przewozowego i paragonu/faktury od sprzedajacego nie
    >dostnaniesz w razie rezygnacji.

    Ale tu chyba bylo uszkodzenie widoczne golym okiem zaraz po otwarciu
    paczki. Mowisz kurierowi ze nie odbierasz i paka wraca do nadawcy. Po
    co Ci faktura czy paragon bo niekumam?

    >przewozowy. Wymaganie ode mnie notarialnie potweriedzonych dokumentow
    >od DHL czy UPS is very fucking far from how can I help you ;-)

    tru

    >Przeca ewidentnie w c*&ja granie to nawet uczciwe jest.

    swoja droga to strasznie mnie ciekawi jak sie sprawa skonczyla, czy
    gosc odpuscil te pieniadze czy szukal wiatru w polu ktos
    kenhelpłitpiżur.

    pozdr
    newrom

  • 95. Data: 2010-01-29 12:17:49
    Temat: Re: [Spam] Polska uczciwosc - update
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    "Tytus" <t...@g...pl> wrote:

    >Po raz kolejny pytam - wskaz przepis ktory nakazuje stronom zawarcie umowy
    >za posrednictwem serwisu.

    Tytus, Ty jakis niedobudzony jestes?;)
    Korzystajacy z serwisu aukcyjnego maja taki obowiazek. Nie pasuje im -
    nie korzystaja z serwisu, w zaden sposob.
    Ty nie czytaj tak duzo tych przepisow, bo Ci sie oglad zaciemnia.
    Glowny element tej sprawy to pytanie: dlaczego?
    Tu idzie o mentalnosc i kierunek filozoficzny nazywany niekiedy
    "Kalizmem" a po swojsku to jest kargulizm. Rozumisz - Kali
    ukrasc/Kalemu ukrasc. To jest cecha mentalnosci ludow prymitywnych i
    po mojemu Marider mial troche racji, to ma zwiazek z komuna, ale o
    tyle, ze powyciagala tych kargulow z ich 'nisz ekologicznych',
    wpuscila miedzy ludzi a teraz ich potomkowie zostaja nawet premierami
    czy prezydentami ale mentalnosci nie zmienili.
    W nawiazaniu do alegro, faktycznie, procz ustawicznych niewydarzonych
    eksperymentow na interfejsie, wkurza mnie najbardziej ten odsetek,
    maly ale zawsze, sprzedajacych i kupujacych uczciwych inaczej. Mimo
    wszelkich srodkow ostroznosci zawsze mozna sie na takiego naciac a u
    mnie jakos nie wystepuje akceptacja stopniowania uczciwosci, jak ktos
    kantuje alegro na pare zlotych, rownie dobrze moze mie naciac na
    wiecej, oszust to oszust a zlodziej to zlodziej, niewazne na jakie
    stawki.

    >Znaczy sie kto i co i od kogo wyludzil...wytlumacz mnie bo slabo kapuje...

    Sprzedajacy przy wspoludziale nacial alegro korzystajac z serisu i nie
    placac za to, wisz, tak samo jak ci co tankuja i wydaje im sie ze
    placic za to nie trzeba... mnie sie nie podobaja ceny paliw, nie
    podoba mi sie polski odlam jednej takiej firmy co tym handluje, ale
    jak tankuje to place, nie tylko dla tego, ze wiem iz daleko bym nie
    odjechal;)

    >Chlopie zadaj sobie troche trudu i poczytaj o sprzedazy konsumenckiej, umowa
    >nie wazne jaka (ustna czy pisemna) jest umowa.

    Mowilem, przedawkowales przepisy;)

    >Jest towar , jest kasa - owszem to kupujacy bedzie musial udowodnic ze
    >dostal inny towar niz sie umawial ale w tym przypadku nie powinno to byc
    >szczegolnie trudne.

    Ano bedzie musial. Tylko ze w tym przypadku przepisy o sprzedazy
    konsumenckiej nie maja zastosowania, bo to nie byla sprzedaz
    konsumencka. Znakomita wiekszosc transakcji na allegro tez nimi nie
    jest.
    Niemniej sadze, ze kazdy, policjant czy innyagent, do ktorego by sie
    zwrocil delikwent z taka sprawa zapyta wprost:" panie, mogles pan
    zawrzec normalna umowe kupna, z warunkami na pismie, jak biali ludzie
    a pan zes sam to olal. I teraz ja i wszytskie sluzby mamy panu szukac
    sladow tej panskiej "teleumowy"? Bo?"

    >Poprosze o wskazanie tych gwarancji prawnych przy zakupie na allegro

    A mialem dopisac, ze nie mam na mysli "gwarancji allegro" ;)
    Normalnych gwarancji, z KC. Znakomita wiekszosc ludzi zawiera umowy na
    pismie a jak kupuje kota w worku na gebe, to sie nie wyplakuje potem
    na forumach;)

    >I znowu chlopaku nie wiesz o czym piszesz...sprzedaz elektroniki czy to
    >nowej czy uzywanej podlega fiskalizacji juz od pierwszej zlotowki.

    Przedawkowales te przepisy... Sprzedaz rzeczy nie podlega
    opodatkowaniu, no chyba ze jest w ramach legalnej czy nie dzialalnosci
    gospodarczej. Rzeczy elektronicznych takze. No ale te dyskusje mozem
    sobie darowac, bo odbiega:)
    W ogole po prawdzie, mozemy sobie darowac, bo zawziecie dyskutujemy o
    aspektach prawnych, moralnych i etycznych jednej bajki, ktora ktos
    puscil na precle;) Jedyne co sprawdzalne, to to ze ktos wystawil na
    allegro jakis widelec czy cus do jakiegos japonskiego badziewia, i ze
    aukcja sie skonczyla bezowocnie:)

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 96. Data: 2010-01-29 12:52:43
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Fri, 29 Jan 2010 10:49:43 +0100, gonzik <b...@y...com>
    wrote:

    [...]
    > Probowales kiedys ta droga dochodzic swoich racji? Przy ich tym calym
    > ubezpieczeniu/ochronie trza kilka kontrowersyjnych papierow zalatwic.

    Ja tam próbowałem, nie było problemu, wydrukowałem mbankowe polecenie
    przelewu, zgłosiłem sprawę na policji, potem wysłałem formularze i
    papiery do mbanku i już po jakimś półtora miesiąca miałem kasę z powrotem.
    :-)

    > Bo np. w przypadku przesylki pobraniowej list przewozowy nie
    > wystarczy.

    No jak się bierze pobraniowe to trzeba takie z otwarciem przy kurierze,
    żeby móc nie zapłacić i niech spada na drzewo :-)

    --
    Leszek 'Leslie' Karlik

  • 97. Data: 2010-01-29 12:55:58
    Od: gonzik <b...@y...com>

    On 29 Sty, 13:07, n...@s...com wrote:

    > Nie zawsze i nie wszedzie, afair przy zakupie od osoby prywatnej to
    > nie dziala.

    Mi sie wydawalo ze jednak jest. Ale skoro tak mowisz... Trza by
    posprawdzac.

    > Ale tu chyba bylo uszkodzenie widoczne golym okiem zaraz po otwarciu
    > paczki. Mowisz kurierowi ze nie odbierasz i paka wraca do nadawcy.  Po
    > co Ci faktura czy paragon bo niekumam?

    Tu troche nawiazalem o tej niby ochrony konsumenta przez alegro.
    Wlasnie ode mnie im bylo zamalo paragonu, listu przewozowego od paczki
    pobraniowej i td.

    > swoja droga to strasznie mnie ciekawi jak sie sprawa skonczyla, czy
    > gosc odpuscil te pieniadze czy szukal wiatru w polu ktos
    > kenhelpłitpiżur.

    Ja nie jestem rosyjskiem jasnowidzem na stendbaju. Ale Ci zgaduje.

    Wariant A.
    Policja przyjmie zgloszenie, na dowolnej komendzie zreszta. Wysle to
    cos do prokuratury. W miedzy czasie zejdzie snieg, zapachnie kwiatami
    czeresni i grilowanym miesem. Prokuratora wykryje brak znamienia czynu
    zabronionego i zaleci skierowanie sie ku szczytowi drzewa. Bedzie mogl
    napisac odwolanie, tak tez pewnie uczyni. Spadna liscie. Dostanie
    pozew do sadu na ktory nie musi sie stawiac. Ale sie stawi.. Po tym
    spadnie snieg. Sad albo zaakceptuje odwolanie albo zgodnie z
    zaleceniem prokuratury skieruje go ku zasniezonym szczytom drzewa. Jak
    zaakceptuje no to prokuratura znow znajdzie brak znamienia i
    ewentualnie uzna nie wywiazanie sie z umowy cywilno prawnej (chociaz
    takiej nie bylo bo ani rachunku ani paragonu niet wiec znowu drzewo) a
    wtedy sprawa cywilna. No i jesli zalozy sprawe cywilna...znowu kwiat
    czeresni i tak dalej. To jest tak mniej wiecej za autopsji.

    Wariant B.
    Na komendzie. Powiedza mu - Hahahaaa..

    Pozdrav,
    Gonzik.

  • 98. Data: 2010-01-29 12:59:33
    Od: gonzik <b...@y...com>

    On 29 Sty, 13:52, "Leszek Karlik" <l...@h...pl> wrote:

    > No jak się bierze pobraniowe to trzeba takie z otwarciem przy kurierze,
    > żeby móc nie zapłacić i niech spada na drzewo :-)

    Otoz wlasnie. Tylko idac ta droga to trzeba na spacer do parku
    dubeltowke brac bo nie wiadomo czy tygrys z zoo nie nawial...
    Przykrosc Panie.
    Pominmy juz fakt ze w godzinach dostawy moglbys byc w pracy lub
    delegacji i jakze niezbedna przesylke z rura wydechowa odebrala
    siostra z wyksztalcenia muzyk ;-)

    Pozdrav,
    Gonzik.

  • 99. Data: 2010-01-29 13:11:18
    Od: n...@s...com

    On Fri, 29 Jan 2010 04:59:33 -0800 (PST), gonzik
    <b...@y...com> wrote:

    >Przykrosc Panie.

    no

    >Pominmy juz fakt ze w godzinach dostawy moglbys byc w pracy lub
    >delegacji i jakze niezbedna przesylke z rura wydechowa odebrala
    >siostra z wyksztalcenia muzyk ;-)

    Po primo, jakim prawem przesylka mialaby byc wydana innej osobie niz
    adresatowi ? :P
    A po drugie primo, paczki z opcja otwarcia sie odbiera w okienku na
    poczcie. Ja wiem ze to upierdliwe jest. Ale tu wracamy do tematu
    podejmowania i kalkulowania ryzyka. Jeden pojdzie na poczte i 'straci'
    godzine czasu, drugi nie i bedzie tracil czas na zbieranie papierkow.
    Ale odeszlismy mocno od tematu glownego, dlaczego allegro mialoby
    cokolwiek robic sprzedajacemu lub kupujacemu skoro transakcji nie
    zarejstrowali.

    pozdr
    newrom

  • 100. Data: 2010-01-29 16:25:49
    Od: Monster <a...@o...pl>

    proszę bardzo:linka do konta gościa który mnie sprytnie wywalił na
    90zł(przysłał wyświetlacz,ale potłuczony),zerknijcie ile gość ma
    negatywów,on to olewa,alledrogo również

    http://allegro.pl/show_user.php?uid=4535898

    --
    Tomek