    From: "slawek" <h...@s...pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Polska rajem dla informatykow
    Date: Mon, 12 Sep 2011 18:26:01 +0200

    Użytkownik "Przemek O." napisał w wiadomości grup

    >Wiesz, ja też biorę tzw ryczałt za obsługę informatyczną firm, czy support
    >oprogramowania. Masakra, biorę pieniądze za nic, bo ogólnie płacą mi za to,
    >że jestem i sobie np. śpię lub oglądam tv w domu.

    Ale nie płaczesz, że pracujesz 48 godzin na dobę. I masz nieco mniej
    roszczeniową postawę.

    >Wiesz, miałem wypadek samochodowy. W moje auto uderzyło inne. Jako że
    >wyglądało to wszystko tragiczne była wezwana straż, policja, karetki itp.
    >Pamiętam jak policja mnie się pytała czy były pasy zapięte. Ja nie zdążyłem
    >powiedzieć że nie, a strażak mu mówi, że jakbym miał zapięte,

    Picuś glancuś - to nie był poważny wypadek, skoro: przeżyłeś z niezapiętymi
    pasami, zachowałeś przytomność, mogłeś mówić i nie urżnęli ci nóg równiutko
    pod kolanami na ten przykład.

    >To że on trafił na idiotę lekarza nie znaczy że wszyscy tacy są. Ale
    >czasami łatwiej przeżyć jakąś tragedię, chorobę, wmawiając sobie że to wina
    >lekarza.

    Wiesz, ja nie piszę że wszyscy lekarze to idioci. Tylko że prawda jest taka
    jaka jest - nie nazywajmy szamba perfumerią. Zresztą, jak widać na razie
    jesteś na etapie "przeżyć". A tymczasem masa ludzi tego zwyczajnie nie
    przeżywa, tzn. umiera. Poleżysz trochę na oddziale gdzie umiera jedna-dwie
    osoby na salę nawet jednego dnia - to przejdzie ci ochota na mędrkowanie.

    >Guzik. Jakoś nie widzę takich kolejek w szpitalach prywatnych, a przy
    >okazji nie bankrutują i nie są zadłużone jak państwowe, a przecież
    >pieniądze mają te same, te same procedury. Ba nawet przynoszą zyski
    >właścicielom.

    Po pierwsze - to że nie widzisz - to jeszcze nie oznacza, że nie ma.
    Wystarczy nie umieć patrzeć, albo mieć "oczy szeroko zamknięte" - i jest
    git, prawda?!

    Po drugie - kolejki FIFO czy priorytetowe to zupełnie normalne rozwiązanie,
    gorzej jeżeli to jest FILO. Ważne jest aby "magistrala się nie zatykała". A
    przy obecnych rozwiązaniach o to bardzo łatwo - także w prywatnej służbie
    zdrowia.

    Po trzecie - procedury może i te same - ale zakres "usług" różny. Podaj
    gdzie w Polsce jest prywatny i płatny wyłącznie via NFZ oddział
    długoterminowy...

    Oczywiście - za pieniądze w gotówce to można sobie zbudować własny szpital -
    czy polecieć do nawet to "kliniki w której leczy House". Ale gdy przychodzi
    do realizacji obietnic ubezpieczeniowych... bywa różnie. A to po 50-tce czy
    60-tce "tych chorób nie leczymy", a to "bo to byłoby bardzo drogie", albo po
    prostu tępota i właśnie procedury (na ten przykład MRI nie wolno używać jako
    pierwszego badania, czyli bujda na resorach że MRI uratuje kogoś po wypadku
    np. samochodowym - najpierw musi być zrobione zwykłe RTG czy
    ultrasonografia - i to nawet wtedy, gdy MRI jest dostępne i robi idle, a
    jest pewnośc że RTG i tak nic nie pokaże.)

    99% lemingów nie zna się na medycynie i po prostu nawet nie wie, jak bardzo
    się ich olewa.

    Ty też nie musisz się znać, ale przynajmniej powinieneś zauważyć, jak
    kiepsko działa struktura informatyczna szpitali - np. spróbuj nie pamiętać
    nazwisk lekarzy - to ty masz pamiętać kto cię leczy, czym cię leczy, jakie
    masz dokumenty poświadczające ubezpieczenie (i oczywiście wszystkie te
    dokumenty!) - mimo, że wystarczyłby tylko twój PESEL+nazwisko+baza danych.

    Podobnie recepty - dlaczego to cholerstwo nie jest drukowane czytelnymi
    literkami na drukarce + podpis elektroniczny + autoryzacja przez sieć?
    Zamiast tego bazgroły przy których malarstwo dadaistów to rysunek
    techniczny.