  • 1. Data: 2011-07-15 02:40:53
    Temat: Polscy motocykliści
    Od: to <t...@x...abc>

    Polscy motocykliści jeżdżą szybko i bezpiecznie:

    http://www.youtube.com/watch?v=A1WCCFUHS_k

    Co innego kierowcy autobusów, ten tutaj ewidentnie nie patrzył w
    lusterka, nie wiedział, że motocykle są wszędzie i ruszając nie pozwolił
    motocykliście zakończyć prawidłowego manewru omijania. Z kolei kierowca
    BMW nie dostosował prędkości do warunków i zaczął wymijać autobus nie
    upewniwszy się, czy nie wyprzedza go jakiś motocyklista.

  • 2. Data: 2011-07-15 07:15:55
    Temat: Re: Polscy motocykliści
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik to napisał:
    > Co innego kierowcy autobusów, ten tutaj ewidentnie nie patrzył w
    > lusterka, nie wiedział, że motocykle są wszędzie i ruszając nie
    > pozwolił motocykliście zakończyć prawidłowego manewru omijania.

    Nie zasygnalizował też chyba włączania się do ruchu (kierunkowskazy nie
    przez cały czas są widoczne).

    > Z kolei kierowca BMW nie dostosował prędkości do warunków i zaczął
    > wymijać autobus nie upewniwszy się, czy nie wyprzedza go jakiś
    > motocyklista.

    Tu bym polemizował - BMW jechało na drodze z pierwszeństwem, podobnie
    jak autobus i motocykl. Motocykl w tym momencie wyprzedzał na
    skrzyżowaniu, czego nie powinien.

    Na mój gust motocyklista powinien zrezygnować z omijania/wyprzedzania w
    chwili gdy autobus ruszył, a z naprzeciwka jechał Fiat.

  • 3. Data: 2011-07-15 08:13:44
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    Nie zasygnalizował też chyba włączania się do ruchu (kierunkowskazy nie
    przez cały czas są widoczne).
    Stał na pasie ruchu - nie powinien włączać kierunkowskazu, jednak na filmie
    widać,
    że jego ruszenie było faktycznie raczej bez upewnienia się, czy nie jest
    wyprzedzany...

    > Z kolei kierowca BMW nie dostosował prędkości do warunków i zaczął
    > wymijać autobus nie upewniwszy się, czy nie wyprzedza go jakiś
    > motocyklista.
    Kierowca BMW w tym konkretnym przypadku był bez winy.
    Próbował uciekać na prawe pobocze, zostawiając większy odstęp dla moto
    między sobą, a autobusem.
    Pech chciał, że motorman także postanowił minąć się z BMW przez pobocze....

    Na mój gust motocyklista powinien zrezygnować z omijania/wyprzedzania w
    chwili gdy autobus ruszył, a z naprzeciwka jechał Fiat.

    Zgadzam się w 100%
    Pozdrawiam !
    WOJO

  • 4. Data: 2011-07-15 08:38:57
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik WOJO napisał:
    > Stał na pasie ruchu - nie powinien włączać kierunkowskazu, jednak na
    > filmie widać, że jego ruszenie było faktycznie raczej bez upewnienia
    > się, czy nie jest wyprzedzany...

    Nie jest to dla mnie takie jednoznaczne. Może spojrzał w lusterko i nie
    zobaczył motocykla? Może założył, że motocykl wyprzedzi/ominie tylko
    pojazd za autobusem (tez z kamerą)?
    Da się zastosować Art. 18 PoRD do omawianego przypadku? Tam jest mowa o
    zatoce z przystankiem, tu tego brak, ale przystanek jest oznaczony.

  • 5. Data: 2011-07-15 08:48:21
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2011-07-15 02:40, to pisze:
> [...]
    > BMW nie dostosował prędkości do warunków i zaczął wymijać autobus nie
    > upewniwszy się, czy nie wyprzedza go jakiś motocyklista.

    Dodatkowo pan z kamerką, zamiast patrzeć w lusterka wolał autobus
    filmować...

    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

  • 6. Data: 2011-07-15 09:51:05
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Grejon napisał:
    > Dodatkowo pan z kamerką, zamiast patrzeć w lusterka wolał autobus
    > filmować...

    Jesteś pewien, że kierowca trzymał kamerę? Może była umocowana na stałe,
    może obsługiwał ją pasażer...

  • 7. Data: 2011-07-15 09:53:40
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2011-07-15 09:51, Bartłomiej Zieliński pisze:

    > Jesteś pewien, że kierowca trzymał kamerę? Może była umocowana na stałe,
    > może obsługiwał ją pasażer...

    Nie jestem. Ale skoro autobus winny i pan z BMW to ten jadący za
    autobusem też miał coś na sumieniu ;) Nie zostawił odstępu za autobusem
    żeby motocyklista mógł się wcisnąć.

    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

  • 8. Data: 2011-07-15 09:57:27
    Od: kamil <s...@s...com>

    On 15/07/2011 01:40, to wrote:
    > Polscy motocykliści jeżdżą szybko i bezpiecznie:
    >
    > http://www.youtube.com/watch?v=A1WCCFUHS_k

    Zupełnie, jak polscy kierowcy. Znikąd się nie biorą:

    http://youtu.be/HzroFmghpqU

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 9. Data: 2011-07-15 09:58:13
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Grejon napisał:
    > Nie zostawił odstępu za autobusem żeby motocyklista mógł się
    > wcisnąć.

    No, ale to chyba dopiero po tym jak autobus ruszył.

  • 10. Data: 2011-07-15 10:28:57
    Od: "Mari@" <m...@w...op.pl>

    W dniu 2011-07-15 09:57, kamil pisze:
> [...]
    *** Numer rejestracyjny B PS 326 (jeśli dobrze widzę) i wielkość tablicy
    sugerują, że nie polski motocyklista.

    --
    +-- "Mari@" & "BrownSugar" - GSX 1100F --+
    + Slow Rider & Road Lamer MC President +